Mėsainių tinklo vyresnioji vadovybė ir jos įgaliotos įmonės neseniai susitiko su „Uber Eats“ aptarti žemesnių mokesčių, mokamų už kelionės dalijimosi (angl. ridesharing) paslaugą, teigiama „McDonald‘s“ vidaus memorandume, kurį šių metų balandį apžvelgė „Bloomberg News“.

Nors sandorio konkrečios sąlygos dar galutinai nesuderintos, memorandume numatoma „ženkliai sumažinti komisinius mokesčius visiems JAV restoranams“ ir pagaliau leisti įgaliotosioms įmonėms naudotis įvairių pristatymo partnerių paslaugomis. Išskirtinio „McDonald‘s“ sandorio su „Uber Technologies Inc.“ įgyvendinimas atvertų galimybes kitoms populiarioms teikėjoms, tokioms kaip „DoorDash Inc.“ ir „GrubHub Inc.“. Derybos vyksta jautriu laikotarpiu „Uber“, kurios pradinis viešasis akcijų platinimas (IPO) numatytas kitą mėnesį.

Energingas proveržis pristatymo rinkoje – tai tik vienas iš pokyčių nuo tada, kai prie didžiausios pasaulyje restoranų bendrovės vairo stojo Steve‘as Easterbrookas. Ne per seniausiai jis skyrė 300 mln. dolerių vienai technologijų bendrovei, padedančiai parengti meniu, geriau pritaikytą asmeniniams poreikiams; be to, jis apgynė savitarnos užsakymų kioskų ir restoranų rekonstravimo idėją, vildamasis, kad tokia strategija padės 71-ų metų prekės ženklui atremti modernesnių varžovių ir greito maisto restoranų tinklų, agresyviai taikančių nuolaidas, konkurenciją.

„McDonald‘s“ akcijos pabrango beveik dvigubai nuo tada, kai S. Easterbrookas 2015 metų kovą užėmė vadovo postą. Tinklas 2017 metais paskelbė nusprendęs remtis išimtinai „Uber Technologies Inc.“ įmone, vykdydamas operacijas, kurios sparčiai plečiasi ir jau atliekamos 14 000 JAV vietovių. Tuo metu bendrovė skelbė, kad 100 mlrd. dolerių vertės pristatymo rinka padėtų pagyvinti pardavimus.

„Mes įsipareigoję plėsti partnerystės ryšius su savo įgaliotomis bendrovėmis, palaikyti jas kiek būtina, norint ir toliau stiprinti patirtimi ir verslo praktika grįstus prioritetus, kurie yra svarbūs mūsų klientams bei mūsų prekės ženklui“, – savo pareiškime teigia Čikagoje įsikūrusi bendrovė, tuo pat metu atsisakydama kalbėtis apie „Uber Eats“ sandorio sąlygas.

„Restoranų partnerių sąlygos bei sutartys yra konfidencialūs“, – savo elektroniniame pareiškime teigia San Fransiske įsikūrusi „Uber“. – Būtų spekuliatyvu dalytis informacija apie tebevykstančias diskusijas su mūsų „Uber Eats“ restoranų partneriais.“

Pristatymo rinkos augimas

Amerikiečiams ieškant vis daugiau patogumų pietaujant, svarbu subalansuoti restoranų bendrovių, jų įgaliotų įmonių bei pristatymo bendrovių poreikius. Galiausiai maisto pristatymo rinkos augimas padėtų visoms dalyvaujančioms šalims.

Kiekvienas užsakymas skirtas pamaitinti daugybę burnų. Nors pristatymo kainos skiriasi, Čikagoje „McDonald‘s“ klientams nustato kainą už maistą ir dar 1,99 dolerio apmokestina „Uber Eats“ paslaugą, su papildomais mokesčiais ir dar kartais taikoma smulkių užsakymų rinkliava.

Be to, nors klientas to niekad nemato ir nežino, atskiri restoranai dar moka tam tikrą pardavimų procentą „Uber“- skausmingas momentas įgaliotoms įmonėms, kurios kontroliuoja apie 93 proc. „McDonald‘s“ punktų. Privalumas yra tas, jog pristatymo užsakymai paprastai būna didesni nei užsakymai parduotuvėse.

Maisto pristatymas – pagrindinė aktuali tema, kurią kitą savaitę per prezentaciją su investuotojais aptars „Uber“ vadovai. IPO paraišką sudaro pilni du puslapiai, skirti „Uber“ partnerystei su „McDonald‘s“. Joje teigiama, kad „Uber Eats“ tenka 10 proc. maisto pardavimų kai kuriuose mėsainių tinklo restoranuose.

Kai tik bus susiderėta dėl naujų sąlygų, „Uber“ gali padėti „McDonald‘s“ išspręsti vieną problemą, kurią minėjo S. Easterbrookas – įtikinti vartotojus naudotis maisto pristatymo paslauga. „Uber Eats“, „ženkliai prisidėdamas“, padės sustiprinti tinklo pastangas palaikyti JAV nacionalinę „McDonald‘s“ reklamą, teigiama memorandume.