Šia tema Lietuvoje kol kas nėra plačiai kalbama, nors vagys jau kurį laiką siaučia ne mūsų šalyje, o pas kaimynus.

Analizuojant vagysčių principus ir metodus šalyse, kuriose vyksta vagystės, pastebėta, kad kai kurių automobilių markių gamykliniai valdymo raktai lengvai kopijuojami. Be to, vagys pasitelkia specialią techniką. TV6 laida „Gazas Dugnas“ išbandė vieną iš tokių būdų.

Įrangos, leidžiančios atrakinti automobilį, turintį beraktę užvedimo sistemą, komplektą sudaro dvi dalys. Vienas iš automobilį nuvaryti besiruošiančių asmenų su signalo stiprintuvu prieina prie automobilio savininko, kuris turi originalų raktą.

Kitas asmuo su antra įrangos komplekto dalimi (galinčia priimti signalą), laukia prie automobilio. Technika sustiprina automobilio rakto skleidžiama signalą: taip automobilis apgaunamas, kad raktas, leidžiantis patekti į vidų ir užvesti mašiną, yra šalia automobilio. Tokiu būdu automobilis atrakinamas ir užvedamas.

„Mūsų tikslas buvo parodyti ne kaip automobilį nuvaryti, o kaip jį apsaugoti, o tai padaryti iš tiesų yra labai paprasta ir nebrangu“, – tikino eksperimentą atlikusios laidos vedėjas Paulius Garkauskas.

Šis eksperimentas buvo dar kartą išbandytas Kauno automobilių turguje. Paaiškėjo, kad mėgėjiška sistema veikia daugumoje automobilių.

Kai kuriems skaitytojams kilo klausimas kas nutiktų, jei automobilyje yra „Start & Stop“ sistema ir variklis, automobiliui sustojus prie sankryžos, nustotų veikti. Pasirodo, net ir tokiu atveju automobiliai nėra saugūs, mat eksperimento metu kai kurias mašinas pavyko užgesinti ir vėl užvesti iš naujo.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (206)