Pasak M. Aušros, dalyvavimas „Eurovizijos“ dainų konkurse – nepigus dalykas, o apskaičiuoti, kiek kasmet sumoka visos šalys – sudėtinga.

„Bėda ta, kad kiekvienai valstybei jis kainuoja skirtingai ir kasmet kaina skiriasi. „Didžiojo penketo“ valstybės – Jungtinė Karalystė, Prancūzija, Italija, Vokietija ir Ispanija – išleidžia bent pusę milijono eurų kiekvienais metais. Tai tos valstybės, kurios moka didžiausias įmokas Europos transliuotojų sąjungai (EBU) ir todėl patenka į finalą“, – sako jis.

„Vidutiniškai kiekviena „didžiojo penketo“ valstybė moka apie 250 tūkst. eurų dalyvio mokestį. Tai tik pusė sumos, kurią išleidžia šios valstybės, nes dar tiek pat yra skiriama patiems atlikėjams – kelionei, apgyvendinimui, išvaizdai, mokesčiams dainų kompozitoriams ir autoriams. Taip pat kainuoja pats pasirodymas ant scenos – apšvietimas, vizualizacijos. Neužtenka tik atvažiuoti – reikia ir susimokėti už tai, kaip atrodysi“, – priduria M. Aušra.

Žurnalisto teigimu, EBU viešai mokesčių, taikomų šalims, neskelbia, nes jie labai skirtingi: „EBU neskelbia to viešai, paskaičiuoja kiekvienai valstybei, bet per kelerius metus kelios valstybės pasisakė, kiek teko sumokėti. Pavyzdžiui, Airijos transliuotojas neseniai mokėjo 80 tūkst. dalyvio mokestį, Juodkalnijai kainavo apie 20 tūkst., Lenkijai – 70 tūkst., Maltai – 80 tūkst. eurų. Eidamas į konkursą gali ir nežinoti, kiek teks sumokėti.“

Pasak jo, šiemet konkursą rengiantis Izraelis skaičiuoja, kad visos valstybės suneš apie 6 mln. eurų „Eurovizijos“ biudžetui. M. Aušra sako, kad apie tai, kiek kainuoja Lietuvos atlikėjų pasirodymai, kalbama mažai.

„Dažniausiai tuo rūpinasi atlikėjų prodiuseriai. Kai konkurse prieš dvejus metus dalyvavo „Fusedmarc“, jų prodiuseris po konkurso viešai paskelbė, kad dalyvių pasirodymas kainavo apie 50 tūkst. eurų. Galima sakyti, kad tai sumos minimumas, nes kitos valstybės išleidžia ir daugiau.

Eurovizija

Dažniausiai šios sumos dengiamos rėmėjų lėšomis, todėl laimėjus konkursą dažnai ieškoma rėmėjų. Lietuvos atveju nacionalinis transliuotojas taip pat dengia šiek tiek tos sumos – kelionę, dienpinigius, draudimo, vizos išlaidas“, – teigia M. Aušra.

Tačiau daugiausiai pinigų neabejotinai išleidžia „Euroviziją“ organizuojanti valstybė. „Esame girdėję, kad Rusija ir Ukraina labai daug pinigų išleido. Bent Izraelis sako, kad organizuojanti valstybė prie konkurso prisideda 10-20 mln. Bet šių metų Izraelio „Eurovizija“ turėtų kainuoti apie 27 mln. eurų“, – sako jis.

Tiesa, M. Aušra prideda, kad kai 2012 metais konkursas vyko Azerbaidžane, buvo išleista apie 50 mln. eurų, nors per turizmą susigrąžinta tik apie 7 mln. Tuo tarpu Kopenhagoje vykusi „Eurovizija“ kainavo 40 mln., bet per turizmą susigrąžinta išties nemažai – apie 13 mln.

Pernai Lisabonoje vykusi „Eurovizija“ kainavo 25 mln. eurų. „Įdomu tai, kad pernykštės ir šių metų konkurso išlaidos daug nesiskirs, bilietai į „Euroviziją“ yra bene tris kartus brangesni nei pernai – nuo 280 eurų iki 490 eurų. Kainos didelės, o organizatoriai aiškina, kad taip yra todėl, kad buvo planuota turėti daugiau sėdimų vietų, bet scena išėjo per didelė ir dabar vietų mažiau, todėl pakilo jų kainos“, – sako M. Aušra.

Jis tikina, kad „Eurovizijos“ gerbėjams kelionė į Tel Avivą kainuos labai daug: „Svarbus niuansas tiems, kurie nori vykti į Tel Avivą – piniginę tikrai reikės pakratyti, nes vos paskelbus, kad Izraelis laimėjo, viešbučių kainos jau šoko kelis kartus į viršų.“