Tinklas, padėjęs supažindinti amerikiečius su Europos kavos kultūra, patiria Volstryto spaudimą tą patį nuveikti ir Kinijoje. „Starbucks“ atveria beveik 600 parduotuvių per metus, tačiau ekonominis sulėtėjimas Kinijoje, kurį dar labiau pablogino prekybos karas su JAV, sumažino ankstesnį energingą pardavimų augimą.
Bendrovės akcijos išaugo maždaug 2 proc., o tai rodo, kad rezultatai pakankamai geri – bent jau kol kas. Pasauliniai pardavimai ir pelnas laimėjo prieš analitikų ketvirčio prognozes. Tačiau investuotojai iš Kinijos ilgainiui norės daugiau, ypač dėl to, kad naujai atidaromos kavinės pervilioja klientus iš senesnių.
„Starbucks Corp.“ į Kiniją deda daug vilčių, nes rūpestį kelia tai, kad JAV rinka jau užpildyta. Plėtra į Kiniją vyksta sudėtingu metu. „Apple Inc.“ praėjusį mėnesį išgąsdino rinką, įspėdama, kad paklausa Kinijoje mažėja, o „Alibaba Group Holding Ltd.“ mažina kelionių išlaidas ir atideda naujų darbuotojų samdymus, didžiausiai Kinijos elektroninės komercijos įmonei reaguojant į sulėtėjusią ekonomiką.
Tuo tarpu vietiniai kavos rinkos konkurentai nesnaudžia. Kinų startuolis „Luckin Coffee“ kasmet išleidžia milijonus dolerių, mėgindamas aplenkti „Starbucks“. „Luckin“ pasitiki savo patogia atsiėmimo ir pristatymo paslauga – kol „Starbucks“ investuoja į jaukias erdves pasibuvimui, – prisiderindamas prie Kinijos biuro darbuotojų gyvenimo ritmo.
„Starbucks“ kliaujasi savo gebėjimu „ir toliau naviguoti sparčiai besikeičiančioje vartotojų, ekonominėje ir konkurencinėje [Kinijos] aplinkoje“, po rezultatų paskelbimo ketvirtadienį interviu pareiškė Johnas Culveris, vadovaujantis Sietle įsikūrusios kompanijos tarptautiniam padaliniui.
„Starbucks“ – šį mėnesį Kinijoje švenčianti savo 20 metų jubiliejų – iki 2023 m. šalyje tikisi atidaryti 6000 kavinių. Bendrovė deda daug vilčių į pristatymo paslaugą, kuri padėtų prasilaužti į rinką, ir šiuo metu šią paslaugą siūlo 2000 šalies kavinėse.