„Šį klausimą mes jau esame aptarę prieš kelis mėnesius „Rail Baltica“ darbo grupėje, į kurią patenka trys Baltijos šalys, Europos Komisija ir „RB Rail“ kompanijos atstovai. Buvo priimtas sprendimas, kad trijų Baltijos valstybių susisiekimo ministrai parašys kvietimą Suomijos susisiekimo ministrei prisijungti prie „RB Rail“ kompanijos, tapti jos dalininke, ir toks kvietimas gruodžio mėnesį jiems buvo perduotas. Dabar laukiame Suomijos apsisprendimo“, - sakė R. Degutis.

Pasak susisiekimo viceministro, Suomija matoma kaip potenciali partnerė, kuri generuotų krovinius geležinkelio linijoje, kai ji bus nutiesta.

„Turint tai omeny, matome Suomiją kaip geležinkeliu suinteresuotą šalį. Būtų gerai, kad jau dabar ji žinotų apie tai, kokios derybos vyksta tarp mūsų, ir galėtų planuotis savo verslo interesus“, - teigė R. Degutis.

Kaip Eltą patikino susisiekimo viceministras, Suomija yra patyrusi ES narė, o „Rail Baltica“ projektas ne tik susijęs su planavimu, projektavimu ir statyba, bet ir su ES finansavimu.

„Tokios ES narės, kaip Suomija, dalyvavimas šiame kontekste (finansavimo. - ELTA) yra reikalingas ir naudingas“, - pabrėžė R. Degutis.

ELTA primena, kad Estijos ministras pirmininkas Juris Ratas pirmadienį Vilniuje pranešė, kad Suomija pareiškė norą dalyvauti Baltijos regiono geležinkelių infrastruktūros projekte „Rail Baltica“.

„Turime džiugių žinių - Suomija pareiškė norą dalyvauti projekte“, - teigė J. Ratas.

Ministras pirmininkas Saulius Skvernelis sakė, kad Baltijos šalys yra ES sėkmės pavyzdys - tiek kalbant apie ES finansinės paramos priemones, tiek apie atitinkamų reformų vykdymą.

„Projektas „Rail Baltica“ yra prioritetinis. Turime bendrą ambiciją ir tikslą - sujungti mūsų regiono geležinkelių infrastruktūrą su žemynine Europa. „Rail Baltica“ matome kaip jungtį tarp Varšuvos ir Helsinkio, kuri sujungs visas Baltijos šalių sostines“, - po Baltijos šalių premjerų susitikimo spaudos konferencijoje kalbėjo S. Skvernelis.

„Rail Baltica“ yra svarbiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos regione, integruosiantis Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Projektų investicijų suma Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje sieks apie 5,7 mlrd. eurų, vien Lietuvoje investicijos, planuojama, viršys 2,4 mlrd. eurų. Iki šiol Suomija projekte dalyvavo tik netiesiogiai.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)