Draudikų duomenimis, dažniausiai draudžiami kroviniai yra įvairūs gamybos įrengimai, buitinė technika ir elektronikos prekės, baldai, langai, vaistai, optikos prekės bei maisto produktai. „Verslininkai juos apdraudžia, nes kroviniai paprastai būna didelės vertės, nesunkiai pažeidžiami, gabenami per kelių valstybių teritorijas su skirtingomis transporto rūšimis. Pasitaiko, kad krovinio pervežimas užtrunka ir 2-3 mėnesius, o per tokį laiką gali nutikti įvairių nenumatytų aplinkybių“, – kalbėjo draudimo bendrovės „Gjensidige“ Specialiųjų rizikų draudimo produktų vadovė Baltijos šalims Miglė Rudinskė.

„Gjensidige“ duomenys rodo, kad per pirmuosius dešimt šių metų mėnesių, lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, krovinių draudimas išaugo 27 procentais.

„Dauguma apdraustų krovinių yra gabenami tarp Europos ir NVS šalių, nemažai krovinių taip pat vežama iš Azijos. Galime apdrausti krovinį, transportuojamą į bet kurią šalį, įskaitant ir karinių neramumų zonas. Yra tekę pasirūpinti krovinių, vežamų į Naująją Zelandiją, Ganos Respubliką ir Argentiną, saugumu“, – pasakojo M. Rudinskė.

Pasak M. Rudinskės, daugiausia apdraudžiama autotransportu ir laivais gabenamų krovinių, tačiau sparčiai auga ir krovinių draudimas juos vežant kitomis transporto priemonėmis – traukiniais bei lėktuvais.

Jos teigimu, kroviniai kartais kelia nuostabą ir yra išskirtiniai draudikų praktikoje. „Pastaraisiais metais esame apdraudę nemažai gabenamų gyvūnų – audinių, galvijų, vištų, tačiau yra pasitaikęs ir labai ypatingas atvejis, kuomet reikėjo pasirūpinti delfinų kelionės saugumu“, – pasakojo M. Rudinskė.

Prie išskirtinių draudimo atvejų draudikė mini ir vertingus meno kūrinius, kuomet transportuojami paveikslai, skulptūros, nuotraukų ekspozicijos, pašto ženklų kolekcijos, istorinės relikvijos. „Dažniausiai draudžiant tokius krovinius kartu yra apdraudžiamas ir jų eksponavimas parodoje ar muziejuje. Kita ypatinga krovinių rūšis – antikvariniai, senoviniai daiktai. Pavyzdžiui, yra tekę pasirūpinti II tūkst. prieš mūsų erą akmeninio kirvio transportavimo saugumu iš Lietuvos“, – patirtimi dalijosi draudimo bendrovės atstovė.

„Ši draudimo rūšis išsiskiria skirtingo dydžio draudimo sumomis. Jos gali būti nedidelės – iki 50 tūkst. eurų – arba siekti kelis milijonus eurų, o kartais viršyti ir 15 mln. eurų. Tokia pati situacija ir atlyginant žalą, jei krovinys vertingas – ji perkopia ir pusės milijonų ribą. Praėjusiais metais buvo atlyginta kelios stambios krovinių vagystės, už kurias išmokos siekė pusę milijonų eurų“, – pasakojo M. Rudinskė.

Jos teigimu, krovinių žalos neretai atsitinka tolimuose kraštuose, kur yra skirtinga teisinė sistema, kita kalba, dažnai nebūna krovinio savininko atstovo, kuris galėtų tinkamai atstovauti jo interesus. Pasak draudimo bendrovės atstovės, kroviniai aktyviausiai yra apdraudžiami prieš šventes ir pavasarį.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)