„Vartotojai dažnai skundžiasi dėl prekybos centruose ar kitose prekybos vietose nurodomų neteisingų kainų bei nepritaikomų skelbiamų akcijų kainų. Prekės, kurią renkasi pirkėjas, kaina turi didelę įtaką vartotojo ekonominiam elgesiui, todėl prekybininkai privalo laikytis profesinio atidumo reikalavimų ir kainas nurodyti neklaidindami vartotojų“, - VVTAT pranešime sako teisingumo viceministrė Irma Gudžiūnaitė.

Tyrimus dėl galimų Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams įstatymo pažeidimų pradėjusi VVTAT nustatė, kad penkiose skirtingose „Iki“ parduotuvėse vartotojams nebuvo pritaikytos nuolaidos, pritaikytos mažesnės nei skelbtos nuolaidos arba prekės kainos kasoje neatitiko kainų, nurodytų kainolapyje.

„Rimi“ atveju nustatyta, kad dviejose parduotuvėse prekių kainos lentynose neatitiko kasoje pateikiamos kainų, taip pat vartotojams nebuvo pritaikytos skelbtos nuolaidos.

„Palink“ pripažino pažeidimus ir situaciją aiškino žmogiškąja klaida, t. y. tuo, kad vartotojų nurodyti neatitikimai kilo prekybos centro darbuotojams laiku nespėjus pakeisti kainų etikečių. Bendrovė kompensavo vartotojų patirtus nuostolius bei pateikė informaciją apie tokiems atvejams išvengti taikomas priemones: nemokama kokybės linija, mokymai bei konsultacijos darbuotojams.

„Rimi Lietuva“ pažeidimus taip pat aiškino darbuotojų klaidomis bei informavo apie veiksmus, kurių ėmėsi pažeidimams ištaisyti: pašalino kainų neatitikimus, per lojalumo kortelių informaciją identifikavo vartotojus, kurie įsigijo prekes didesne kaina, ir atlygino jų patirtas išlaidas.

VVTAT komisijos nutarimas per vieną mėnesį nuo nutarimo įteikimo dienos gali būti skundžiamas teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

Šiemet „Rimi Lietuva“ ir „Palink“ jau buvo skirtos baudos po 11 tūkst. eurų.

„Iki“ apgailestauja dėl klaidos

Prekybos tinklo „Iki“ Komunikacijos vadovė Berta Čaikauskaitė išplatintame pranešime spaudai nurodo, kad įmonėje dirba daugiau nei 6,5 tūkstančių darbuotojų komanda, kuri kasdien aptarnauja apie 300 tūkstančių pirkėjų. Tad darbuotojams tenka daug darbinių užduočių, o tarp jų ir prekių kainolapių keitimas.

„Nors prekių kainos įmonės prekių asortimento, kainodaros ir akcijų valdymo programoje keičiamos centralizuotai, tačiau atspausdintus kainolapius prie prekių parduotuvių lentynose turi sudėlioti atsakingi kiekvienos parduotuvės darbuotojai. Vis tik, rankomis pakeičiant ne vieną šimtą kainų etikečių, deja, bet retsykiais įsivelia žmogiškųjų klaidų.

Mes apgailestaujame dėl visų atvejų, kada vartotojai buvo suklaidinti ar patyrė nepatogumų dėl klaidų prekių kainolapiuose. Tuo pačiu mes suvokiame atsakomybę prieš savo pirkėjus ir darome viską, kad tokios situacijos nepasikartotų. Visada siekiame kompensuoti pirkėjams jų patirtus nepatogumus ir kitas išlaidas pirkėjams atlyginame žalą ir kompensuojame patirtus nepatogumus. Dar kartą apgailestaujame dėl susiklosčiusios situacijos ir raginame pirkėjus, pastebėjusius kainų neatitikimus, visuomet apie tai pranešti mūsų parduotuvių darbuotojams“, – komentuoja Berta Čaikauskaitė.

VVTAT primena, kad bendrovės turi pareigą imtis visų įmanomų priemonių, kad parduotuvės darbuotojai atliktų visus veiksmus, susijusius su kainolapių pakeitimu ir vartotojai gautų teisingą bei neklaidinančią informaciją apie prekių kainas ir joms taikomas nuolaidas. Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatyme įtvirtinta, jog komercinė veikla yra nesąžininga, jeigu ji neatitinka profesinio atidumo reikalavimų ir iš esmės iškreipia arba gali iš esmės iškreipti vidutinio vartotojo ekonominį elgesį siūlomo produkto atžvilgiu.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (111)