TET maršruto sumanytojas Johnas Rossas sako, jog mintis kurti europietišką bekelės maršrutą kilo keliaujant.

„Visuomet dievinau bekelę, tačiau daugelyje Europos šalių rasti legalių bekelės trasų motociklams darosi vis sunkiau“, – sakė D. Rossas.

Su bendraminčiais D. Rossas iš pradžių parengė bekelės trasą per Prancūziją, Ispaniją ir Portugaliją, o vėliau, prie projekto jungiantis vis daugiau bekelės motociklizmo entuziastų, „Trans Euro Trail“ ėmė sparčiai plėstis.

Pasak TET kūrėjų, šis maršrutas skirtas tik atsakingiems motociklininkams, kuriems rūpi išsaugoti Europos bekelės maršrutus, kurie gerbia aplinką ir kurie gyvena kelionių dvasia. TET kiekvienoje šalyje kuruojami savanorių koordinatorių, kurie prižiūri savo bekelės trasas ir užtikrina, jog maršrutas eina per legalius takus ir kelius.

Lietuva žavi užsieniečius

Lietuviškąja TET trasa rūpinasi motociklininkas Gediminas Čičinskas, į projektą įsitraukęs pernai. Pasak Gedimino, lietuviškoji TET atkarpa itin žavi užsieniečius motociklininkus, nes čia netrūksta įvairovės.

„Šiemet atnaujinau Lietuvos TET maršrutą: pridėta daugiau nei 100 papildomų kilometrų, atsižvelgiant į keliautojų atsiliepimus ir vietinių gyventojų pastabas, pakeistos maršruto vietos užtikrintant, kad jis neves per privačias sodybas ar ūkininkų laukus. Taip pat įtraukti keli nauji įdomūs lankytini objektai, nakvynės vietos, rekomendacijos, kur sulaukti pagalbos iškilus techninėms problemoms“, – pasakoja G. Čičinskas.

TET projektas Lietuvoje

Anot motociklininko, šią vasarą Lietuvoje turėtų apsilankyti apie šimtą užsienio bekelės motociklizmo mėgėjų iš įvairių Europos šalių – Švedijos, Lenkijos, Estijos ir kitų.

„Užsieniečius Lietuvoje labiausiai žavi mūsų gamta, miškai, atokūs keliukai bei tai, jog čia bekele važiuoti galima visiškai legaliai: Vakarų Europoje legalių bekelės trasų vis mažiau ir mažiau. O pas mus kelių ir trasų daug ir kiekvienam – pagal skonį: tiek platūs, vingiuoti žvyrkeliai, tiek siauri techniniai miško keliukai, vaizdingi maršrutai palei upes ir ežerus. Be to, į maršrutą įtraukiau nemažai lankytinų objektų, kuriuos apžiūrėti gali kiekvienas: apleisti kariniai objektai, apžvalgos bokštai, pėsčiųjų takai. Taigi motociklininkai gali ne tik mėgauti bekele, bet ir pažinti Lietuvos gamtą bei kultūrą“, – sako G. Čičinskas.

Latvių nuotykiai ant griūnančio tilto

Pasak G. Čičinsko, bekelės nuotykiai ne visuomet baigiasi nuspėjamai: štai nesenai Lietuvoje lankęsi latviai gavo priverstinai išsimaudyti upelyje su visu motociklu.

„Važiuodami lietuviškąja TET atkarpa, Latvijos motociklininkai turėjo kirsti nedidelį vieno ūkininko tiltelį, kuris neatrodė itin patikimai. Surizikavęs motociklininkas užriedėjo ant tiltelio, tačiau šis neatlaikė ir griuvo, o nelaimėlis latvis su visu motociklu atsidūrė vandenyje. Laimei, nei motociklas, nei vairuotojas nepatyrė jokių sužalojimų ar nuostolių, o ūkininkas nepyko ir tiltelį atstatė savo iniciatyva“, – šypsojosi G. Čičinskas.

Jo teigimu, TET suvienija pačius įvairiausius bekelės motociklizmo entuziastus: „Nesenai teko internetu bendrauti su švedų motociklininku, besiruošiančiu į Lietuvą. Netrukus pats išvykau į Latviją, kur kasmet stebiu MXGP etapą. Apsistojęs pas Latvijos TET koordinatorių Rygoje, jo kieme išvydau matytus motociklus. Paaiškėjo, jog tai buvo tie patys švedai, kuriuos konsultavau dėl lietuviškosios TET atkarpos. Vakaras buvo ilgas ir kupinas smagių istorijų – tai tik dar kartą patvirtina, jog motociklininkų bendruomenė yra draugiška ir atvira vieni kitiems, nepriklausomai nuo tautybės, lyties ar religinių pažiūrų“.

Lietuviams reikia iššūkių

Pasak G. Čičinsko, lietuviai motociklininkai taip pat džiaugiasi Lietuvos TET trasa, tačiau jie pasigenda sudėtingesnių maršrutų.

„Lietuviai labai aktyvūs, sulaukiu daug atsiliepimų, rekomendacijų, kaip galėčiau patobulinti maršrutą. Žinoma, jie jau įpratę prie mūsų aplinkos, žino, ko tikėtis, todėl juos nustebinti sunkiau. Lietuviai motociklininkai norėtų sunkesnio maršruto, tačiau dažnai tenka tarp norų ir lūkesčių balansuoti: kai kurios atkarpos gali būti tiesiog per sunkios užsieniečiams, kurie paprastai keliauja su didesniais, sunkesniais motociklais. TET filosofija yra keliauti su lengvais bekelės tipo motociklais ir kuo mažiau mantos, vis dėlto šiuo klausimu dažnai tenka derintis prie daugumos“, – sako G. ičinskas.

Jo teigimu, lietuviškoji TET atkarpa atneša džiaugsmo ne vien motociklininkams, bet ir vietiniam verslui: dėmesio sulaukia padangų remonto dirbtuvės, kempingai, neretai priimantys keliautojus ne tik ne sezono metu, bet ir nemokamai.

„Tai naudinga ir motociklininkams, ir verslui: vieni gauna paslaugas nenusukdami nuo maršruto, o kiti uždirba iš keliautojų. Neabejoju, kad ateityje tokio bendravimo tarp bekelės motociklininkų ir vietinių verslų tik daugės“, – įsitikinęs G. Čičinskas.

TET kūrėjai ir koordinatoriai pabrėžia, jog keliaujant šiuo maršrutu, iš motociklininkų tikimasi atsakingo elgesio ir pagarbos aplinkai bei vietiniams gyventojams.

„TET keliautojai nėra tie, kurie laksto be proto – bekelės motociklininkai, keliaudami šiuo maršrutu, pristabdo ar visai sustoja pamatę kelyje pėsčiuosius, apvažiuoja privačius žemės sklypus. Mes norime keisti motociklininkų įvaizdį, o ne pykdyti vietinius gyventojus. Vis dėlto jei nutiko taip, kad maršrutas eina per jūsų sodybą ar lauką, susisiekite su mumis ir mes pažadame maždaug per parą pašalinti jūsų privačią valdą iš maršruto“, – sako G. Čičinskas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją