„Internetinėje parduotuvėje pigu.lt pamačiau apklaustą, skirtą klientams įvertinti aptarnaujančio personalo darbo kokybę. Labai nustebau, kai klausime, „Detaliau įvertinkite prekių atsiėmimo personalą“ man buvo pasiūlyta nuo 1 iki 10 balų įvertinti darbuotojo išvaizdą. Ar ne keista, kad prašo įvertinti išvaizdą? O jeigu prastai įvertinsiu? Tai atleis?“, – spėliojo Andrius.

DELFI susisiekus su Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba, Teisės skyriaus vyresnioji patarėja Laima Vangailė-Dits paaiškino, kokiais atvejais asmuo gali kreiptis dėl galimai patiriamos diskriminacijo. Deja, fizinė išvaizda nepatenka į vieną iš šių atvejų.

Lygių galimybių įstatymas numato 14 draudžiamų diskriminavimo pagrindų, t. y. lytis, kalba, kilmė, religija, įsitikinimai, negalė ir kiti, tačiau išvaizda į šį sąrašą nėra įtraukta. Todėl, kalbant apie fizinę išvaizdą, jei yra patiriamas diskriminavimas, mes negalime pradėti atlikti tyrimo.

Lygių galimybių įstatymas yra taikomas tam tikrai apibrėžtai visuomeninių santykių sričiai. Tai yra įdarbinimo sritis, prekių ir paslaugų teikimo sritis bei vartotojų diskriminacija dėl anksčiau įvardintų punktų“, – aiškino specialistė.

pigu.lt apklausa

Tačiau tokią pigu.lt apklausų sudarymo politiką, teisininkė vertino kritiškai. Pasak jos, toks prašymas, įvertinti išvaizdą, mažų mažiausiai nėra etiškas ir priklausomai nuo pasekmių, gali būti vertinamas kaip darbo kodekso pažeidimas.

„Klientai gauna paslaugą, todėl darbuotojų darbas neturėtų būti vertinamas pagal jų išvaizdą. Nėra aišku, kokias neigiamas pasekmes darbuotojams galėtų sukelti neigiami klientų vertinimai. Jei darbdavys vadovaudamasis vien tik kažkokios apklausos vertinimais atleistų žmogų arba į darbą pradėtų priiminėti pagal kažkokius fizinės išvaizdos kriterijus, tada tai būtų darbo kodekso pažeidimas. Pats kodeksas numato žymiai didesnį nebaigtinį diskriminavimo pagrindų sarašą, todėl darbutojas galėtų kreiptis į teismą“, – sakė L. Vangailė-Dits.

Aiškino suklydę

Pigu.lt atstovai, savo ruožtu, DELFI atsiuntė laišką, kuriame sudarytos apklausos vertinimo kriterijus aiškino kaip klaidą bei patikino, kad ji netrukus bus ištaisyta.

„Apgailestaujame, kad minimą klausimyno dalį apibendrinantis klausimas yra netikslus. Dėkojame klientui už pastebėjimą, formuluotę pakoreguosime. Siekėme paklausti, ar mūsų darbuotojų apranga yra dalykiška, tvarkinga ir švari, ar klientams malonu bendrauti su mūsų personalu“, – rašoma laiške.

Pasak pigu.lt atstovės žiniasklaidai Raimondos Strazdauskaitės, internetinės parduotuvės darbuotojai jokių drausminių nuobaudų dėl savo išvaizdos tikrai negauna.

„Jokių drausminių priemonių netaikome. Įprastai darbuotojai vertinami gerai. Jei vertinimas yra prastas, atsižvelgiame į klientų išsakytas pastabas ir kartu su darbuotojais ieškome būdų užtikrinti, kad prekių atsiėmimo punktuose kuriama aplinka būtų jauki tik klientams, bet ir mūsų darbuotojams“, – teigė atstovė spaudai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (50)