„Tiek Teisingumo ministerija, tiek Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija sulaukia žmonių kreipimųsi ir paklausimų, ar prekybos tinklai, kviesdami pirkėjus įsigyti lojalumo korteles, tinkamai tvarko pirkėjų duomenis, taip pat, ar nerenka jų per daug.

Deja, pasitaiko atvejų, kai įmonės prašo perteklinių duomenų, pavyzdžiui, asmens kodo, tačiau prašyti tokių duomenų prekybos tinklai paprastai negali,“ – pranešime spaudai sako teisingumo viceministrė Irma Gudžiūnaitė.

Anot viceministrės, pirkėjai neturėtų atskleisti perteklinių asmens duomenų, o prekybininkai negali jų reikalauti.

Taip pat primenama, kad pirkėjai gali bet kada atsisakyti reklaminių laiškų ar SMS žinučių, o prekybininkai turi sudaryti sąlygas šia teise lengvai pasinaudoti.

Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija išsiuntė klausimus 12 didžiųjų prekybos tinklų. Jų atstovai turės atsakyti, kokie asmens duomenys renkami, ar tiesioginės rinkodaros pasiūlymai teikiami elektroninio ryšio priemonėmis, ar klientai gali jų atsisakyti.

Patikrinimo rezultatus inspekcija planuoja paskelbti rugsėjį, vėliau planuojama skelbti rekomendacijas.

Prekybininkai: perteklinių klientų duomenų nerenkame

„Esu įsitikinęs, kad didieji ir mažieji prekybos tinklai tinkamai įgyvendina naujojo europinio reglamento nuostatas. Asociacijos narių buvau patikintas, kad dar iki reglamento įsigaliojimo nebuvo renkami nereikalingi duomenys, prekybos tinklai surinktų duomenų neidentifikavo su konkrečiu asmeniu“, – BNS sakė Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vykdomasis direktorius Laurynas Vilimas

Anot jo, teikdami lojalumo korteles, prekybos tinklai nesusieja jų turėtojų su konkrečiu asmeniu, o tik nori turėti informaciją apie apsipirkimo tendencijas.

Laurynas Vilimas

„Kortelės esmė yra, kad per ją gauti duomenys, apsipirkimo istorija, padeda kortelės turėtojui pateikti tinkamiausius ir labiausiai personalizuotus pasiūlymus. Niekas iš mūsų įmonių neturi tikslo rinkti ir tvarkyti duomenis, identifikuojančius konkretų asmenį“, – tikino L. Vilimas.

Lietuvos vaistinių asociacijos pirmininkė Dangutė Mikutienė BNS tikino, kad vaistinės taip pat griežtai laikosi naujų asmens duomenų apsaugos taisyklių.

„Esame peržiūrėję tiek tuos procesus, kurie susiję su asmens duomenų apsauga, tiek ir tuos, kurie susiję su žmonių teise į informaciją apie jų asmens duomenų tvarkymą. Lojalumo programos dalyvių prašome pateikti vardą, pavardę, gimimo datą, taip pat kontaktinę informaciją. Tokių perteklinių duomenų, kaip asmens kodas lojalumo programos dalyvių tikrai neprašome“, – BNS atsiųstame komentare teigė D. Mikutienė.

Jos teigimu, asmens kodo reikia tik tuo atveju, kai klientas į vaistinę ateina įsigyti receptinių vaistų, išrašytų pagal e. receptą.

Prekybininkų atstovas L. Vilimas vylėsi, kad duomenų apsaugos inspektoriai, patikrinę prekybos tinklus, galės pateikti konstruktyvių pasiūlymų ir rekomendacijų.

„Jeigu įvyktų klaidų, netyčinių atvejų, nesusižiūrėjimų, svarbu, kad iš institucijų būtų geranoriškumas, kad nebūtų puolama bausti ir smerkti, o būtų duota laiko pasitaisyti. Reikia suprasti, kad nesusipratimų gali pasitaikyti, tačiau jų nereikėtų traktuoti piktybiškai. Jei tai kartojasi, tuomet, be abejo, jau galima įtarti neteisėtą veiklą ir tada taikyti sankcijas“, – kalbėjo L. Vilimas.

Šaltinis
Temos
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (60)