Lenktynininkas Benediktas Vanagas, Kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys ir draudimo bendrovės „Ergo“ generalinis direktorius Tadas Dovbyšas bei dviratininkų bendruomenės atstovai nusprendė patikrinti ir tai, ar automobilių vairuotojai, prasilenkdami su dviračių vairuotojais, laikosi saugaus atstumo.

Dar prieš išvažiuodami į gatvę, eksperimento dalyviai prisipažino, kad sostinėje važinėti dviračiu nėra jauku. B. Vanagas akcentavo, kad supratimo trūksta abejose pusėse, tiek kalbant apie vairuotojus, tiek – apie dviratininkus.

„Jeigu eismo dalyviai vieni kitiems turėtų daugiau kantrybės ir tolerancijos, problemų būtų mažiau. Labai dažnai ir dviratininkai prisitaiko sau aukos vaidmenį ir pamiršta, kad turi ne tik teises, bet ir pareigų“, – kalbėjo lenktynininkas.

V. Grašys dėmesį atkreipė į kitą problemą – trūkstamą infrastruktūrą.

„Aš gyvenu už miesto ir ten aplink esantys dviračių takai dažnai tiesiog baigiasi į niekur. Baisu“ – teigė Kelių policijos tarnybos viršininkas.

Pastabos – ne vairuotojams

Eksperimento metu jo dalyviams teko nuvažiuoti 4 km atstumą vienose intensyviausių miesto gatvių – Geležinio Vilko gatvėje, Savanorių prospekte. Sugrįžę jie pastabų turėjo, tačiau ne dėl vairuotojų.

„Džiugiai nustebino vienas mikroautobuso vairuotojas, kuris praleido B. Vanagą pravažiuoti dešine kelio puse, aiškiai tą parodydamas. Tai reiškia, kad mūsų darbas siekiant gerinti eismo kultūrą tikrai nėra veltui“, – akcentavo V. Grašys.

Visgi Kelių policijos tarnybos viršininkas sakė, kad toli gražu ne per visą kelionę jautėsi jaukiai ar saugiai. Pasak jo, nors automobilių vairuotojai daugeliu atvejų KET nepažeidžia, visgi pusantro metro taisyklę apibrėžti jose – labai svarbu.

B. Vanagas pastebėjo ir tai, kad ten, kur eismas ne toks intensyvus, kelkraštyje netrūksta smėlio, tad važiuoti visiškai dešinėje pusėje – ganėtinai sudėtinga ir, galbūt, netgi pavojinga.

Iniciatyvą „Pusantro metro“ organizavusi „Ergo“ akcentavo, kad Kelių eismo taisyklėse (KET) pabrėžiama, kad dviratininkus privalu apvažiuoti saugiu atstumu, tačiau koks jis – nenurodoma. Tačiau analogiškos iniciatyvos Kaune metu įsitikinta, kad saugiausias atstumas – 1,5 m. Tokį atstumą įvardijo ir trečdalis „Ergo“ surengtos apklausos dalyvių. Būtent tokį atstumą siekiama apibrėžti ir Kelių eismo taisyklėse.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (66)