„Autobusai ir troleibusai sostinėje nuvažiuoja apie 110 tūkst. km per dieną, o tai yra daugiau nei 40 mln. km per metus. 550 km ilgio viešojo transporto tinklas – puikus resursas miesto stebėjimui. Tereikėjo pramušti kelis biurokratinius kamščius ministerijose, kad tai taptų naudojama. Galiausiai, šių kamerų dėka galėsime ne tik stebėti aplinką, bet ir drausminti pažeidėjus,“ – pranešime cituojamas savivaldybės Administracijos direktorius Povilas Poderskis.

Pasak P. Poderskio, pažeidėjai bus baudžiami skrupulingai. Netoleruotina, kai dauguma tvarkingai laukiančių prie šviesoforų turi stebėti pro šoną lekiančius „gudručius“: nesvarbu kas nusižengs – ar iš provincijos atvykęs studentas, ar vidurinės grandies vadybininkas, ar miesto Administracijos direktorius – atsakingai laisve mėgautis nemokantiems pasigailėjimo nebus.

Vilniaus mieste šiuo metu veikia daugiau kaip 100 naujų miesto stebėjimo kamerų, dar 13 eismą stebi iš troleibusų. Pilotinio projekto kameros sumontuotos ant priekinių transporto stiklų 6, 10 ir 17 maršrutuose. Maršrutai pasirinkti neatsitiktinai: jie driekiasi centrinėmis miesto gatvėmis, arba juose itin intensyvus eismas. Eismą stebėti troleibusų akimis imtasi norint užtikrinti laisvas A juostas, kad viešuoju transportu besinaudojantys vilniečiai savo kelionės tikslą pasiektų greičiau, transportas atvyktų laiku pagal grafiką.

„Tai dar vienas projektas, įrodantis, kad nebūtina išleisti daug lėšų ir išradinėti dviratį, kad sukurtum gerą produktą,“ – pasakoja savivaldybės E. miesto departamento vadovas Jonas Pidkovas.

Programinę įrangą šiam įrankiui sukūrusiems „Code4Vilnius“ specialistams idėja gimė pirmojo „Code4Vilnius“ renginio metu. Jame buvo pateiktas miesto siūlomų iniciatyvų sąrašas, prie kurių būtų prasminga prisidėti. „Code4Vilnius“ vyresnysis vartojo sąsajos programuotojas bei vienas iš iniciatyvos autorių Justinas Savickas greitai suprato, kad projektas bus vertas dėmesio.

„Idėja gana paprasta, tačiau tuo pačiu ir geniali. Juk kas geriau gali įamžinti A juostos pažeidėją negu ta transporto priemonė, kuri nuo A juostos pažeidėjų labiausiai ir kenčia? Idėją greitai ėmėme plėtoti, vyko nemažai diskusijų, dirbome net namuose. Savivaldybė suteikė virtualų serverį ir įrangos prototipui. Galiausiai bendromis savanoriškomis pastangomis pavyko pirmąjį prototipą įdiegti į troleibusus ir gauti pirmuosius rezultatus“, – projekto pradžią prisiminė J. Savickas.

Kameromis užfiksuota informacija apie „A“ eismo juosta neteisėtai važiuojančius vairuotojus perduodama Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdybos pareigūnams, kurie jau nubaudė ne vieną vairuotoją.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (106)