Beje, R. Vasquez vairuoti automobilį ėmėsi tik maždaug likus sekundei iki susidūrimo, o stabdžius paspaudė jau sekundė po susidūrimo. Per kelią einančią 49-erių Elaine Herzberg buvo galima pastebėti gerokai anksčiau, bet R. Vasquez nežiūrėjo, kur važiuoja itin patikimas ir pažangus autonomiškas „Volvo XC90“. Tiesą sakant, moterį pakankamai anksti, maždaug 6 sekundės iki susidūrimo, pastebėjo ir pats visureigis, tik jam tai visai nerūpėjo – jis matė pėsčiąją bet vis tiek nestabdė.

„Uber“ inžinieriai patys išjungė avarinio stabdymo funkciją. Teoriškai automobilis galėjo sustoti pats pastebėjęs netikėtą kliūtį, tačiau, kaip jau supratote, tokia galimybė buvo tiesiog išjungta. Priežastis – buvo baiminamasi, kad autonomiškumo sistema pradės kvailioti ir išvenginėti neegzistuojančios kliūties. Todėl nenumatyti atvejai buvo patikėti vairuotojai.

Tai kas kaltas dėl šio įvykio? Na, visų pirma, vairuotoja R. Vasquez, kuri visą laiką turėjo stebėti kelią. Tačiau, ar jūs niekada nenuleidžiate akių nuo kelio? Tai itin sunku padaryti, kai automobilio net nereikia vairuoti. Be priekaištų riedantis bandomas autonomiškas automobilis užliūliavo vairuotoją ir leido jai atsipalaiduoti pačiu netinkamiausiu metu. Tikriausiai ji akis buvo nuleidusi ne kartą, tačiau paskutinis kartais, kai ji nežiūrėjo į kelią, baigėsi tragedija.

Šiek tiek reikėtų kaltinti „Uber“, kad avarinio stabdymo sistema buvo išjungta siekiant užtikrinti bandymų sklandumą. Įprastas „Volvo XC90“ visureigis taip pat gali sustoti pastebėjęs netikėtą kliūtį, tačiau autonomiškas automobilis turėjo savo sistemą, kuri tiesiog buvo išjungta. Kitaip tariant, avarijos būtų pavykę išvengti, jei tai būtų buvęs paprastas tradicinis automobilis. Tai – stiprus smūgis autonomiškų automobilių ateičiai – „Uber“ jau nutraukė visus savo bandymus ir 300 vairuotojų liko be darbo. Bent jau kol kas.

Galiausiai, reikėtų akis nukreipti ir į patį automobilį. Jei jis pastebėjo pėsčiąją ir vis tiek nusprendė tęsti kelionę įprastu greičiu, jis bent jau galėjo perspėti vairuotoją. Tokia galimybė nebuvo numatyta – kompiuteris leido automobiliui važiuoti toliau.

Tai ir yra autonomiškų automobilių problema – jiems sunku prognozuoti neprognozuojamų žmonių veiksmus ir priimti sprendimus. Žuvusiosios E. Herzberg kraujyje rasta metamfetamino ir marihuanos pėdsakų, ji net nepažvelgė į automobilio pusę, kai žengė po jo ratais. Taigi, kalčiausia tikriausiai lieka ji, bet tragiškiausia šios istorijos dalis ir yra tai, kad automobilis žinojo, į ką važiuoja, ir nieko nedarė.