Jaučiasi kaip ežere

Patyrę vairuotojai ironizuoja, kad gatvėse nelikus juostų, eismas Aukštaitijos sostinėje tuoj primins Indijos didmiesčių chaosą. Dėl nusitrynusių senų arba nenubraižytų naujų ženklų Panevėžyje išvengti avarinių situacijų tampa dar vienu iššūkiu.

Nemuno gatvėje nuo arenos žiedo link nėra jokių linijų – mokinys prie vairo jaučiasi kaip ežero vidury. Mokome orientuotis žiūrint į asfalto sudūrimą, bet palijus ir to nesimato. Turbūt nė viename kitame mieste to nėra“, – pasakojo vairavimo mokyklos „Ekovairavimas“ instruktorius Jonas Valaitis.

Avarinės situacijos neišvengiamos

Nesant nubraižytų juostų, pasak instruktoriaus, avarinės situacijos užprogramuotos daugelyje gatvių, o ypač Nemuno g. žiedinėje sankryžoje.

„Eismo taisyklėse parašyta, kad į žiedą galima įvažiuoti iš bet kurios eismo juostos, išvažiuoti turime iš kraštutinės, tą reikalavimą panaikina papildomi ženklai. Jeigu Panevėžio nepažįstantis žmogus į žiedą įvažiuoja iš Pušaloto gatvės pirma eismo juosta, o jam reikia patekti į Nemuno g., jis, pamatęs, kad iš tos juostos gali išvažiuoti tik į J. Janonio g., sutriks. O tada ir prasideda įdomybės, nes linijų nėra. Sunku ir suskaičiuoti, kiek avarinių situacijų patiriame šitame žiede“, – aiškino J. Valaitis.

Anot jo, probleminių vietų Panevėžyje dabar apstu. Nepatyrusius vairuotojus suklaidina ir Alanto bei Pilėnų gatvių sankryža, kurią pervažiavęs dažnas atsiduria priešpriešinėje eismo juostoje.

Vairavimo instruktoriaus nuomone, tokių eismo dalyviams grėsmingų pažeidimų būtų išvengiama, jei gatvę ženklintų ištisinė linija ir apie jos susiaurėjimą informuotų kelio ženklas.

Siūlo dažyti patiems

Linijų nebuvimas – nereta vairavimo egzamino neišlaikymo priežastis: pradedantis vairuotojas nesiorientuoja, kur baigiasi viena ir prasideda kita eismo juosta.

„Mes juokaujame: ateikite naktį nusidažyti juostų – bus lengviau egzaminą laikyti“, – ironizavo J. Valaitis. Tokiomis sąlygomis vairuoti išmokusieji, pasak instruktoriaus, vėliau važinėja ne laikydamiesi eismo taisyklių, o pagal savo vaizduotę.

„Kol dar šalia sėdi instruktorius, tą vaizduotę sutramdo, bet kai vieni važinės, vairuos kaip nori. Todėl ir matome tradicinę situaciją: kai įvažiuoja į antrą eismo juostą, ja ir lekia, o paskui patys nebesupranta, kaip pirmoje atsiduria“, – sako J. Valaitis.

Kaltina rangovus

Aiškios linijos matyti retoje Panevėžio gatvėje. Dažniausiai jos išblukusios arba nenubraižytos. Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Tomas Jukna pripažįsta, kad šįmet gatvių ženklinimas kaip niekad problemiškas. Savivaldybė nebeišmano, kaip paskubinti kol kas vangius rangovus – vilniečių įmonę „Biseris“.
Remontuojamos Panevėžio gatvės (asociatyvi nuotr.)

Miesto biudžete gatvėms ženklinti šįmet numatyta 70 tūkst. eurų. Iš jų maždaug pusė turėtų atitekti „Biseriui“ – su juo sutartis baigiasi jau netrukus ir Savivaldybė vėl turės skelbti konkursą rangovui parinkti. Nors teisiškai jame gali dalyvauti ir ta pati įmonė, T. Jukna abejoja, ar vilniečius bedomina Panevėžio užsakymas. Tokį įspūdį pavaduotojas teigia susidaręs iš keisto rangovo elgesio.

Sankcijų netaikys

Sutartį su „Biseriu“ Savivaldybė pasirašė dar 2015-aisiais. Nors valdžia ir verslininkai rankomis sukirto vieni kitiems įsipareigoję tik vieneriems metams, sutartyje liko numatyta galimybė ją pratęsti dar dvejiems. Pasak T. Juknos, pirmuosius porą metų problemų nekilo, tačiau paskutiniais rangovas ėmė vilkinti darbus ir laiką.

„Pernai prieš remontą specialiai neženklinome gatvių. Su įmone sutarėme, kad jau nuo ankstyvo pavasario bus parengtos ženklinimo schemos, suderintos su policija, ir pradėti darbai. Bet šįmet kažkas jiems atsitiko“, – sako pavaduotojas.

Jo teigimu, pirmiausia „Biseris“ ilgai delsė pratęsti sutartį šiems metams. „Išsiuntėme dokumentus dar balandžio pradžioje, o paskui prasidėjo įvairūs variantai. Tai negavo, tai nėra, kas pasirašo, – visokių jiems priežasčių atsirado. Kai pagaliau gegužę sutartis buvo pasirašyta, užsivilkino papildomų dokumentų prie jos pasirašymas. Dabar reikalaujame, kad parengtų ženklinimo suremontuotose gatvėse projektą, bet ir tas darbas rangovui labai nesiseka“, – aiškino T. Jukna.

Nors Savivaldybė piktinasi su rangovu nebesusišnekanti, visgi pavaduotojas pripažįsta nesant pagrindo taikyti sankcijas už vėluojamus darbus.

Pasikeitė kaltinimais

T. Jukna prasitaria, esą buvo galima nujausti, jog „Biserio“ Panevėžys nebedomina. Mat įmonė turi solidesnių užsakymų.

„Gatvių ženklinimo konkursą įmonė laimėjo ir Vilniuje. Turėjome minčių, kad pajėgos bus ten mestos. Galėjo nesutikti sutarties pratęsti, bet dažnai rangovai taip elgiasi, kad nori apsiimti kuo daugiau, o paskui galvoja, ką daryti“, – tvirtino Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas.

Įmonės „Biseris“ atstovai penktadienį buvo iškviesti į Savivaldybę. Pasak T. Juknos, diskusijų su jais būta karštų. Rangovas motyvavo, kad Savivaldybė laiku nepateikė darbų užsakymo. Vis dėlto, pavaduotojo teigimu, įmonės atstovas pripažino dabar visas pajėgas metę regioninės reikšmės keliams ženklinti, o į miestus dar neturėję kada įkelti kojos.

Valdžia vairuotojus guodžia, kad greitai Panevėžio gatvėse pasirodys ženklintojai. Pasak T. Juknos, juostos turėtų būti pradėtos braižyti jau šią savaitę. Darbus numatyta pradėti pirmiausia J. Basanavičiaus, Dariaus ir Girėno, Vilniaus gatvėse, Taikos alėjoje.

Anot pavaduotojo, su rangovu baigiamos derinti Marijonų, Nemuno, Molainių gatvių ženklinimo schemos. Tačiau vairuotojams bene daugiausia galvos skausmo keliančios Nemuno g. žiedinės sankryžos ženklinimo projektas dar neparengtas.

„Biserio“ direktorius Tomas Ignatavičius paaiškinti situacijos nesutiko. Nuo komentarų susilaikęs vadovas tik patikino iš Panevėžio savivaldybės nesulaukęs jokių pretenzijų.

Daugiau naujienų skaitykite naujienos.lt.