aA
Šeštadienio vakarą Kanų kino festivalyje buvo apdovanoti geriausi garsių kino režisierių filmai, kuriuos ateinančius metus bus rodys ir didžioji dalis pasaulio kino festivalių. Kaip rašoma pranešime spaudai, „Kino pavasaris“ – ne išimtis. Festivalio žiūrovams bus suteikta galimybė pamatyti „Auksinės palmės šakelės“ laimėtoją – japonų meistro Hirokazu Kore-eda dramą „Vagišiai“ („Shoplifters“) bei specialiuoju žiuri prizu įvertintą režisierės Nadine Labaki juostą „Kafarnaumas“ („Capernaum“).
Kanų filmų festivalio akimirka
© Sputnik / Scanpix

Pasak ką tik iš Kanų festivalio grįžusios „Kino pavasario“ programos sudarytojos Mantės Valiūnaitės, kova dėl „Palmės šakelėmis“ apdovanotų filmų visuomet būna arši. „Šį kartą pagrindinė festivalio konkursinė programa buvo labai įvairi. Įvertinę visus filmus, dar iki apdovanojimų ceremonijos įsigijome tris skirtingus kūrinius, kuriuos nekantraujame parodyti Lietuvos žiūrovams. Su kolegomis džiaugiamės, kad net du iš jų buvo apdovanoti pagrindiniais prizais“, – kalbėjo dvi savaites Kanuose filmus žiūrėjusi M. Valiūnaitė.

„Auksinės palmės šakelės“ laimėtojas H. Kore-eda yra puikiai pažįstamas „Kino pavasario“ žiūrovams iš tokių juostų kaip „Vis einu, einu“, „Pripučiama lėlė“, „Stebuklas“ ar „Koks tėvas, toks ir sūnus“. Kaip jam įprasta, H. Kore-eda vėl atsigręžia į šeimą: „Vagišiuose“ pasakojama apie visuomenės paribiuose gyvenančią vagių šeimą, kurios moralinės vertybės yra aukščiau visų kitų. Šis šviesus filmas savo išskirtine istorija, dėmesiu kinematografinėms detalėms ir intymiais herojų portretais akimirksniu pavergė žiūrovų širdis, kino kritikus bei festivalio žiuri.

Autoritetinga, aktorės Cate Blanchett vadovaujama šių metų Kanų festivalio žiuri specialųjį prizą skyrė režisierei N. Labaki, kuri savo trečiuoju filmu „Kafarnaumas“ Kanų auditoriją premjeros metu pakėlė 15 minučių trukusiems aplodismentams. Kitąmet ir „Kino pavasario“ žiūrovų abejingų nepaliksiančio filmo centre – istorija apie berniuką, kuris nutaria paduoti savo tėvus į teismą už tai, kad suteikė jam gyvybę. Tai neabejotinai vienas paveikiausių Kanų konkursinės programos filmų, ką patvirtino ir festivalio žiuri.

Trečiasis filmas iš Kanų programos, kurį bus galima pamatyti 2019 m. „Kino pavasaryje“, yra Nuri Bilge Ceylano drama „Laukinė kriaušė“ („The Wild Pear Tree“). Būtent šio turkų kino kūrėjo filmas „Žiemos miegas“ 2014 m. buvo įvertintas „Auksine palmės šakele“. Šį kartą Nuri Bilge Ceylanas pasakoja apie jauną rašytoją, kuris grįžta į gimtąjį kaimą, tikėdamasis čia gauti palaikymą savo pirmosios knygos leidybai. Ramiu, bet įtraukiančiu ritmu, režisierius nagrinėja jam svarbias temas – vienatvės, tikrų santykių paiešką ir šiuolaikinės Turkijos periferijos realijas.

Žinoma, tai nėra vieninteliai šių metų Kanuose pristatyti filmai, kuriuos rodys „Kino pavasaris“. Kaip visuomet, artėjant festivaliui intriguojančių naujienų tik daugės. 2019 m. „Kino pavasaris“ vyks kovo 21–balandžio 4 d.