Savaime katalikiška mokykla negarantuoja kokybės ženklo ir neprideda elitiškumo, išskirtinumo iš kitų miesto mokyklų. Savo laiku Mato Šalčiaus mokykla turėjo savo išskirtinumą, kurį sunaikino virsmas į katalikišką šv. Mato gimnaziją.

Man kyla klausimas, ar katalikiškoje mokykloje mokiniai tikrai gauna objektyvų pasaulio suvokimą ir žinias, kurios padės rinktis tolimesnę profesiją? Australų filosofas Peter Singer teigia, kad „du tūkstantmečius gyvavusi tradicinė krikščioniška etika šiandien jau yra praeitis“. Ugdymas, kaip sudėtinė socializacijos proceso dalis, keičia individo moralines nuostatas ir visuomeninę sąmonę.

Šiuolaikiniam mokiniui reikia supratimo, kaip vienu kompiuterio mygtuko paspaudimu, rasti įvairias internetines bibliotekų duomenų bazes. Jei nori sužinoti, kas yra krikščionybė – informacija pasiekiama internete. Tam nereikia specialios katalikiškos gimnazijos. Mokykla turi puoselėti bendražmogiškas vertybes ir šiuolaikiškumą. Šiuolaikinė mokykla turi priartėti prie gyvenimo.

Kuriant stiprią, aktyvią ir išsilavinusią visuomenę, labai svarbu kūrybingiems ir inovacijomis besidomintiems vaikams suteikti plačias galimybes kurti, susipažinti su naujausiomis technologijomis ir jų galimybėmis. Skatinant inžinerinį, tiksliųjų mokslų ir dizaino sričių populiarinimą, šiandieną turėtume galvoti, kaip ugdyti inovatorių kartą, kuri leis gyventi pažangioje visuomenėje.

Jokiais būdais nesu nusiteikęs prieš katalikiškas mokyklas. Parapijos, bendruomenės turi teisę steigti privačias gimnazijas ir savo patalpose vykdyti privačios gimnazijos veiklą. Lietuvoje pažangos nebus, kol vyraus XIX amžiaus pabaigos mąstymas. Norisi paklausti, kaip auginsime inovatorių kartą?

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Norite paprieštarauti autoriui? Arba išsakyti savo nuomonę? Rašykite el. p. pilieciai@delfi. lt.