Autobusai kai kurie būna šilti, kai kurie šalti. Bet kelionė troleibusais - tikrai ne. Nebent užpakalį nori nušalti...

Šiandien paėmiau termometrą ir pravažiavau visais – troleibusu, autobusu, mikroautobusu. Lauke buvo -17 laipsnių. Troleibuse (nr. 4), kaip įprasta, buvo galima ledus gaminti – termometras rodė 8 laipsnius šilumos... Autobuse (nr. 23) buvo šilčiau – termometras rodė 14 laipsnių šilumos. Tačiau pro duris nuolat pučia šaltas oras reikia ieškoti užuovėjų...

Paskutinė kelionė buvo 53 mikroautobusu – šilčiausia. Termometras rodė 20 laipsnių. Juokavome su draugu, kad pas jį namie šalčiau būna. Kai lauke taip šalta, norisi kad bent viešajam nebūtų minusinė temperatūra...

Dalinuosi tyrimo nuotraukomis.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Norite paprieštarauti autoriui? Arba išsakyti savo nuomonę? Rašykite el. p. pilieciai@delfi. lt.

Komentuoja „Kauno autobusų“ Viešųjų ryšių atstovė Ramunė Tarandė

„Kauno autobusai“ paslaugas keleiviams teikia pagal Viešųjų paslaugų teikimo sutartyje numatytus reikalavimus (paslaugos užsakovas – Kauno miesto savivaldybės administracija). Sutartyje yra numatyti standartiniai reikalavimai transporto priemonėms, vienas iš jų – transporto priemonės salonai turi būti šildomi vežant keleivius, kai oro temperatūra yra žemesnė nei 0 laipsnių Celsijaus. Kadangi autobusas ar troleibusas yra mobilus statinys, jokie kiti reikalavimai nėra taikomi.

Šildymo sistemos yra įrengtos visose transporto priemonėse, vairuotojai jas tikrai įjungia, tačiau autobusai ir troleibusai yra laikomi atviruose parkuose, tad salonai šaltuoju metų laiku įšyla ne iškart, o dažniausiai tik po 2–3 reisų arba po 1–1,5 valandos.

Kita vertus, palaikyti pastovią ir gana aukštą teigiamą temperatūrą transporto priemonėje, kuri stoja stotelėse kas 250–450 metrų ir visas 1,20 m pločio duris (trejas, ketverias ar netgi penkerias) atidaro kas 1–1,5 min (stoti ir atverti visas duris įpareigoja aukščiau minėta sutartis), tikriausiai nėra įmanoma. Jeigu ir kambaryje, kuriame palaikoma 20–24 laipsnių temperatūra, kas tiek laiko vis atidarytume balkono duris, temperatūra tikrai gerokai kristų žemyn.

Deja, ties autobusų / troleibusų durimis įrengti kokias nors „šilumos užuolaidas“, kaip, pavyzdžiui, prekybos centruose, nėra techninių galimybių, to nenumato ir transporto priemonių gamintojai.

Mažuosiuose miesto tipo autobusuose, kurie yra nauji, gerokai mažesnės talpos ir atidaromos tik vienos durys, užtikrinti aukštesnę temperatūrą yra gerokai lengviau, tad ir keleiviams juose šilčiau.

Sakoma, kad nėra blogo oro, gali būti tik netinkama apranga. Tad keleiviams norėtume palinkėti sveikatos, žvarbią žiemos dieną šilčiau apsirengti ir aktyviau judėti, keliant kūno temperatūrą.

Taip pat apie savo paslaugas papasakojo „Kautros“ atstovas Mindaugas Sakalauskas

„Nuo pat pradžios, kai Kaune pradėjome dirbti su maršrutiniais taksi, keleiviams žadėjome, kad jie galės pamiršti šaltas keliones ir apledijusius langus. Vykdome šį pažadą. Pats šiandien vykau į darbą maršrutiniu taksi ir tikrai buvo šilta ir patogu. Galiu patvirtinti rezultatus”, – kalbėjo „Kautros” marketingo grupės vadovas.