LRT.lt portalo skaitytojas Ignas domisi viešbučių klasifikavimo sistema. „Su šeima ruošiamės atostogauti. Renkantis viešbutį, pasidarė įdomu, kaip jiems yra priskiriamos žvaigždutės. Ar, renkantis viešbutį, žvaigždutės pasako viską apie jo kokybę? Ar tiesa, kad, nuvykęs į bet kurį Europos keturių žvaigždučių viešbutį, jo paslaugų kokybė bus tokia pat, kaip Lietuvos keturių žvaigždučių viešbutyje?“ – teiraujasi vyras.

Turizmo departamento atstovės teigimu, viešbučiai vertinami atsižvelgiant į daugiau nei 270 kriterijų. „Vertinamos atskiros zonos, t.y., dalis kriterijų yra skirta registratūrai, didžioji dalis – kambariams, maitinimui, atskiroms paslaugoms“, – pasakoja S. Vencevičienė.

Anot jos, vertinant viešbučius, skirtingai, nei parduotuves, slapti klientai procese nedalyvauja.

„Paslaugų tiekėjas, prieš pradėdamas savo veiklą, pateikia prašymą klasifikuoti viešbutį, tuomet organizuojama apžiūra, iš anksto įspėjusi atvyksta komisija, viešbutis įvertinamas ir tvarkomi dokumentai“, – tikina specialistė.

S. Vencevičienės teigimu, naujų viešbučių statytojai, dar prieš pradėdami darbus, konsultuojasi su ekspertais, kad jų kuriamas viešbutis atitiktų pageidaujamą žvaigždučių kiekį. Tačiau neatitikimų pasitaiko vertinant ilgą laiką veiklą vykdančius viešbučius.

„Nedažnai, bet pasitaiko atvejų, kada viešbutis yra labai senas, įsivaizduoja, kad, dvidešimt ar trisdešimt metų vykdęs veiklą kaip trijų žvaigždučių viešbutis, ir toliau atitinka tą statusą. Yra buvę situacijų, kai vietoj trijų komisija išdavė dvi žvaigždutes, arba netgi viešbučio statusas buvo panaikintas ir tapo poilsio namais ar pan.“, – patirtimi dalijasi specialistė.

Nuo 2012 m. viešbučiai Lietuvoje klasifikuojami pagal europinę sistemą „Hotel Star Union“, kuri, be mūsų, yra taikoma dar šešiolikoje valstybių, tokių kaip Šveicarija, Vokietija, Austrija, Čekija, Belgija ir pan. Tai reiškia, kad, apsistoję bet kuriame šių šalių viešbutyje, rasite panašią kokybę.

„Žvaigždutės viešbučio svečiui ar bet kuriam kitam asmeniui sufleruoja apie daiktus ir paslaugas, kurias jis gali rasti konkrečiame viešbutyje. Bet žvaigždučių skaičius nenusako aptarnavimo kokybės. Pastebime, kad Lietuvos viešbučiuose trūksta personalo, bet, išduodami žvaigždutes, to užtikrinti negalime, nes tikrinti darbuotojų kvalifikaciją – ne mūsų kompetencija.

Viešbučių vertinimo kriterijai yra labai konkretūs, ir kiekvienas turistas, susipažinęs su jais, žino, kad keturių žvaigždučių viešbutyje jis gali rasti vieną papildomą vietą atsisėsti, mini barą, registratūra dirbs šešiolika valandų per parą ir pan. Ir, kad nuvykęs į bet kurią iš septyniolikos šalių, ras tą pačią paslaugų įvairovę“, – dalijasi specialistė.

Anot jos, nustatyti teikiamų paslaugų kainą viešbutis gali pats, nepriklausomai nuo turimų žvaigždučių skaičiaus.