Vaikų emocijas bei įspūdžius dienoraštyje fiksavo Kėdainių „Šviesiojoje“ gimnazijoje veikiančios „Sėkmės ir lyderystės mokyklos“ grupių kuratorė ir programų rengimo grupės narė, anglų kalbos mokytoja ekspertė Gitana Kaupienė.

Bendros išvykos papildo ugdymą mokykloje

Kėdainių „Sėkmės ir lyderystės mokyklos“ vaikai turbūt yra patys laimingiausi, nes trečius metus besimokantiems vaikams tai buvo penktoji, jaunesniems – trečioji, o kai kam – ir pirmoji stovykla. Tad patirtis ir lyginimas tų, kurie jau buvo ir matė bei naujos aplinkos priėmimas pirmą dieną ir adaptacija joje, buvo labai juntami.

Pirmoji diena – adaptacinė, įsikurimas, aplinkos pažinimas, mentorių ir stovyklos vadovų „išbandymas“. Popietę atvyko labai lauktas svečias – Rasa Tapinienė: žurnalistė, vertėja, televizijos laidų vedėja, kurios užsiėmimo tema – „Vienos keptuvės istorija“ sužavėjo visus. Dvi valandos su charizmatiška asmenybe praėjo kaip viena akimirka, o vėliau jau mokiniai apipylė Rasą klausimais. Jiems rūpėjo viskas – nuo darbo iki asmeninio gyvenimo. Lektorė buvo labai atvira, jos šiltas bendravimas tirpdė ledus ir jau besibaigiant pirmajai dienai, vaikai jautėsi atsipalaidavę.

Vėliau visų laukė stovyklos vadovo sugalvota kūrybinė užduotis – pasiskirstymas komandomis ir vėliavos, šūkio rinkimas. Buvo labai linksma stebėti tą užsidegimą norint padaryti pačią gražiausią vėliavą, pristatyti komandos šūkį. O visos stovyklos metu buvo bandoma pagrobti kuo daugiau kitos komandos vėliavų. Turiu pastebėti, kad net šis, iš pirmo žvilgsnio linksmas, užsiėmimas – pirmas žingsnis ugdant atsakomybę. Nebuvo galima pamiršti apie tau pateiktą užduotį: rūpintis vėliava ir niekada jos nepalikti be priežiūros. Kupiną įspūdžių pirmąją dieną vainikavo „Krikštynos“, kurios vyko tuo metu, kai vaikai jau buvo giliai sumigę. Pažadinti jie turėjo atlikti įvairias, labai linksmas ir išradingas užduotis. Garsus vaikų juokas užliejo sodybą ir tai tęsėsi dar ilgai po pirmojo krikšto.

Antroji stovyklos diena – savęs pažinimas

Pirmasis vaikų laukęs užsiėmimas – „mus ribojantys įsitikinimai“, antrasis – „vertybės“. Tai nebuvo paskaitos, jų metu mokiniai žaidė įvairius žaidimus, įvardijo sau svarbias vertybes, diskutavo, vaidino išgalvotas situacijas, o vėliau analizavo, per savo asmeninę prizmę bandė atrasti savo vertybių svarbą kiekvieno gyvenime. Vėliau sulaukėme naujo svečio. Tai buvo studijos „Gnosis“ žinovas Laisvūnas. Turbūt visiems pati sąvoka „Gnosis“ nebuvo aiški, bandėme spėlioti, su kuo tai susiję, kilo įvairių versijų: gal tai mokslas apie nosį?

Lektorius Laisvūnas Aušra papasakojo, kad žodis gnosis, išvertus iš graikų kalbos, reiškia žinias. Gnosis patiriamos žinios nėra intelektualios ar abstrakčios, jis parodo būdus, kaip pačiam patiriant suvokti realybę. Šis mokslas yra tikslus ir nekeičiamas – jis egzistavo tūkstantmečius. Gnosis buvo išreikštos visų pasaulio didžių šventųjų ir yra nepaveiktos dogmų, politikos, fanatizmo ir sektantizmo. Daug dėmesio buvo skirta psichologiniam „Aš“ ego pašalinimui, pamokymams, kaip sunaikinti „Aš“, išsivaduoti iš puikybės.

Lektorius Laisvūnas sakė, jog kai kažkas tiki, kad esame geri, jis sapnuoja matydamas mus angelais. Kai kažkas mano, jog esame blogi, jis sapnuoja matydamas mus velnio pavidalu. Tokia filosofija labai sudomino vaikus ir sukėlė daug diskusijų, kol atvyko antrasis svečias – Rokas Milevičius. Jo paskaita „Kaip įrašyti savo vardą tarp vienų geriausių pasaulyje“ – ypač įdomi ir įkvepianti. Rokas – profesionalus Lietuvos buriuotojas. Jis buvo pirmasis lietuvis, dalyvavęs prestižinėse Volvo Ocean Race varžybose.

Jauno žmogaus pasakojimas visus stebino išgyventa patirtimi – kaip sunku dalyvauti tokio lygio pasaulinėse varžybose. Jūrų Dakaro varžybomis vadinamos jachtų lenktynės, kurios trunka net 9 mėnesius, o lenktynininkai drėgmę, skausmą, nežmonišką tiek fizinį, tiek emocinį krūvį kenčia 24 valandas 7 dienas per savaitę. Lenktynininkas papasakojo, kaip sunku ne tik dalyvauti varžybose, bet, visų pirma, patekti į jas. Manau, šis žmogus tikrai įkvėpė „Sėkmės ir lyderystės mokyklos“ mokinius. Jei yra ryžtas, tikslo siekimas – žmogui nėra nieko neįmanoma.

Trečioji diena – „Svajonės ir emocijos“

Mentoriai, paskirstę vaikus į grupes, šiandien gvildeno tokias temas: „Kaip atpažinti emocijas ir jas valdyti“ bei „Mano svajonės“. Pastarojo užsiėmimo metu mokiniai lipdė įvairius gaminius iš molio, savo svajones pavertė realiais meniškais darbais. Po pietų susipažinome su meditacija, atsipalaidavimo būdais. Pirmą kartą visi kartu dalyvavome meditacijoje. Buvo labai gera patirti bendrumo jausmą ir tą pozytyvią tyliąją energiją, kuri tvyrojo ore. Visi, koncerno „Vikonda“ valdybos pirmininkės Jolantos Blažytės dėka, atsipalaidavo, atitrūko nuo tokių, suaugusiems gal atrodytų nesvarbių, tačiau paaugliams itin aktualių bėdų ir galėjo pabūti su savimi.

Vėliau sulaukėme bene labiausiai vaikams patikusio svečio – rašytojo, tinklaraštininko Danieliaus Goriunovo-Debesylos, kurio užsiėmimo tema – „Ką daryti, kad galėtum gyventi Lietuvoje?“. Danielius –labai charizmatiška asmenybė, o jo šūkis: „Kasdien keliu sau iššūkius bei tikrinu keisčiausius asmeninio augimo metodus, kad klaidų nereikėtų daryti Tau“, sužavėjo mokinius. Šiuolaikinis rašytojas kalbėjo apie verslumo galimybes Lietuvoje, apie laisvę kurti, o, svarbiausia – būti kitokiems ir to nebijoti.

Ketvirtoji diena – „Drąsūs veiksmai ir pasitikėjimas savimi“

Tai buvo bene labiausiai visų laukta diena, nes programoje įrašytas užsiėmimas – įvardintas vėl mums arba nežinoma kalba, arba tiesiog dar negirdėtu terminu „GodoPoco“. Tai skambėjo labai intriguojančiai, todėl nuo pat pusryčių nekantriai to laukėme. Godopoco – tai improvizacija paremtas žaidimas, sukurtas aktoriaus Andriaus Žebrausko. Šio žaidimo tikslas - lavinti komunikacinius gebėjimus, ugdyti emocinį intelektą ir socialinę kompetenciją. Žaidžiant šį žaidimą, susimaunama su malonumu, nes dalyviai vadovaujasi prielaida, kad iš kiekvienos situacijos galima pasimokyti – „nėra susimovimo, tėra grįžtamasis ryšys“. Sumažėjus baimei susimauti, didėja pasitikėjimas ir atsiranda daugiau pozityvumo. Bendravimas tampa sklandus ir malonus.

Penktosios dienos tema – „Tikslų išsikėlimas ir jų siekimas“

Deja, bet atėjo ir paskutinioji stovyklos diena, kada jau mintimis pradedame galvoti apie pabaigą, galbūt ilgėtis namų. Tačiau lektorius Donatas Kantakevičius suaktyvino visų dėmesį, organizuodamas užsiėmimą, kurio tema: „Atrask savo pašaukimą. Turėk svajonių veiklą“. Veikla buvo labai įdomi ir įtraukianti, nes Donatas – neeilinė asmenybė. Jis labai greitai rado bendrą kalbą su vaikais. Verta pastebėti tai, jog šis žmogus – verslo konsultantas, savo žinias ir įgūdžius tobulinantis kasdien, Lietuvoje vedantis vertingus seminarus apie savo pašaukimo suradimą, motyvaciją, drąsą, savanoriaujantis vaikų namuose, stovyklose. Nuolat besišypsantis ir laimingas žmogus, kuris davė įrankius ir paaiškino, kaip pasiekti savo tikslus bei padėjo vaikams sukurti savo svajonių veiklą.

Kaip bebūtų gaila, bet stovykla baigėsi, o į klausimą, ar norite namo, mokiniai vieningai atsake: „Ne“. Viena mokinių, Austė Šilkaitytė, išvykdama brūkštelėjo: „Sėkmės ir lyderystės mokyklos dėka mes turime galimybę keistis. Jei ne ši mokykla, tikriausiai nebūčiau išdrįsusi dalyvauti daugelyje konkursų, nebūtų tokio noro užsiimti mėgstama veikla – fotografija. Ši mokykla, nors, manau, būtų teisingiau ją vadinti antraisiais namais, suteikia visiems šansą tapti lyderiais. Mes turime galimybes keliauti, džiaugtis ir tobulinti emocinį išsilavinimą. Visi kartu mes esame viena didelė šeima – komanda. Žinoma, nieko panašaus nebūtų, jei mūsų nepalaikytų ir mumis nesirūpintų verslininkė Jolanta Blažytė. Džiugu, kad ji padeda „Sėkmės ir lyderystės mokykloje” ugdyti jaunus žmones. Mintyse kirba daugybė gražių žodžių jai, tačiau labiausiai noriu padėkoti už galimybę tapti lydere, kuri nebijo rizikuoti ir klysti.”

Užsakymo nr.: PT_75056920