Įvykus net menkiausiam eismo įvykiui formuojasi milžiniškos spūstys, ilgam stoja eismas. Artimiausiu metu situacija taps dar sudėtingesnė – po rekonstrukcijos išsiplėtus „Megai“ prognozuojamas didesnis lankytojų srautas.

Nuolaidos padidins srautą

Kauniečiai pastebėjo, kad pagaliau baigiamas rekonstruoti miesto pakraštyje, šalia pagrindinio šalies kelio, stūksantis prekybos ir laisvalaikio centras „Mega“. Neatpažįstamai pakito fasadas – spalvų ir formų kakofonija transformuota į skandinavišką santūrumą. Prasiplėtė ir prekybai skirti plotai.

„Megą“ valdančios bendrovės „Baltic RED“ atstovai kol kas neviešina informacijos, kada naujoji prekybos centro dalis atvers duris, bet tikėtina, kad tai įvyks netrukus. Neoficialiais duomenimis, prekybininkai orientuojasi į pelningiausią metų laiką – Šv. Kalėdų periodą.

Manoma, kad paskelbus apie atidarymą čia plūstels didžiuliai pirkėjų srautai. Atidarymo proga prekybininkai tradiciškai neriasi iš kailio, pirkėjus vilioja didžiulėmis nuolaidomis, akcijomis ir atrakcijomis.

Kaip pasikeis eismo sąlygos Islandijos plente, kur net menkiausias eismo įvykis sukelia milžiniškas transporto spūstis? Kaip šiam antplūdžiui ruošiasi prekybininkai ir policijos pareigūnai?

Aikštelėje eismą reguliuos apsaugininkai


„Megos“ prieigose eismo chaosas savaime nekyla, didžiulės spūstys ima formuotis tik įvykus eismo nelaimėms. To mes niekada nenumatysime“, – sakė „Baltic RED“ rinkodaros vadovė Rasa Vyšniauskienė.

Sunku spėti, kiek lankytojų prekybos centras „Mega“ sulauks atidarymo dieną, bet jau ruošiamos papildomos pajėgos. Pasak R. Vyšniauskienės, bus pasitelkiama daugiau nei įprasta apsaugos darbuotojų, automobilių stovėjimo aikštelėse reguliuosiančių eismo srautus, vairuotojus nukreipsiančių į vietas, kuriose bus laisvų vietų.

„Iš pradžių lankytojai, ko gero, dar nebus spėję susipažinti su naujomis nuorodomis, todėl papildomai pasamdyti darbuotojai padės susigaudyti“, – pasakojo R. Vyšniauskienė.

Viliamasi, kad „Megos“ aikštelėje apsaugininkams pavyks susidoroti su užduotimi sureguliuoti automobilių srautus. O kas vairuotojų laukia sparčiai baigiamo rekonstruoti prekybos ir laisvalaikio centro prieigose, Islandijos plente?

Suplūs ir iš kitų miestų

Prižiūrėti tvarką už „Megai“ priklausančios teritorijos ribų apsaugos darbuotojai neturi teisės. Reguliuoti eismą valstybiniuose keliuose gali tik policija.

Pareigūnai neabejoja, kad Šv. Kalėdų laikotarpiu sulauks vadovų nurodymo vykti prie „Megos“ ir ten reguliuoti eismą.

„Iš dalies tai priklausys ir prekybininkų. Įsivaizduokite, kiek vairuotojų ten susitelks, jei bus paskelbtos 50 proc. nuolaidos. Turėsime šį chaosą kaip nors suvaldyti“, – svarstė vienas Kauno kelių policijos patrulių.

Jis pastebėjo, kad didžiausios problemos kyla ne kauniečiams, įpratusiems prie intensyvaus eismo, bet mažesnių miestų vairuotojams: „Prie ramesnio eismo įpratęs žmogus staiga patenka į visiškai svetimą, galbūt šiek tiek bauginančią aplinką. Tada kyla įvairių problemų, eismo įvykių, dėl kurių sustoja eismas. Jeigu susiduria ne 2, o 3 automobiliai, visi stovi ir laukia, kol mes viską išmatuosime, užpildysime dokumentus.“

Pažadai liko neištesėti

Prognozuojama, kad prekybiniam „Megos“ plotui padidėjus 40 proc. ir ėmus veikti 70 naujų parduotuvių, lankytojų srautas padidės apie 30 proc.

Šie skaičiai buvo ir yra žinomi valstybinės reikšmės kelią Vilnius–Kaunas–Klaipėda aptarnaujančios Kelių direkcijos atstovams. Prieš kurį laiką buvo deklaruota, kad iki „Megos“ atidarymo bus atlikti darbai, leisiantys pagerinti eismo sąlygas ir pasiruošti transporto srauto padidėjimui.

Į darbo grupę buvo įtrauktas ir „Megą“ valdančios bendrovės atstovas, bet didesnių pokyčių niekas nepastebėjo. Nebent tik iš dalies perbraižytas eismo juostas Islandijos plente. Panašu, kad nuveikti ką nors daugiau ir prasmingiau šiemet jau nebus spėta, o vairuotojai ir toliau dus spūstyse.

„Dabar situacija kelio A1 atkarpoje tarp Biruliškių ir IX forto transporto mazgo gana sudėtinga. Nuolat analizuojama, kaip galima nors kiek sušvelninti šią situaciją. Būtina suprasti, kad lokalių, pavienių priemonių taikymas nebegali duoti apčiuopiamo teigiamo efekto: gerinant sąlygas vienoje vietoje, pablogėjimas jaučiasi kitoje, nes eismo intensyvumas šiame kelio ruože pasiekė kritinę pralaidumo ribą“, – leidiniui „Savaitraštis Kaunui“ sakė Kelių direkcijos atstovai.

Lietuvos automobilių kelių direkcija rengia šio kelio ruožo rekonstrukcijai būtiną dokumentaciją Numatyta šiame ruože platinti kelio važiuojamąją dalį iki 3 eismo juostų kiekviena kryptimi, nutiesti papildomus jungiamuosius kelius, įrengti triukšmą mažinančias sieneles.