Vieną gražų rugsėjo penktadienį, vakarop, atvykau į sostinę. Oras buvo tobulas, saulytė ridinėjosi horizontu, paukšteliai čiulbėjo, buvo gražu.

Turėjau nešiojamą garso kolonėlę, kuri skleidė širdžiai mielą muziką, yra skirta nešiojimui, ir yra nepaprasto trijų vatų (3V) galingumo. Ruporas toks galingas, kad net neperrėkia pravažiuojančio hibridinio automobilio variklio gausmo.

Pasivaikščiojimas sekėsi puikiai, nuotaika pakili, iki lemiamo vizito į „Maximą“, esančią Vilniaus centre, Mindaugo g. 11.

Vos praėjus varstomas stiklo pluošto duris mane sustabdo apsaugos darbuotojas, kuris pareiškė, kad aš negaliu eiti į parduotuvę, kadangi esu „apsiginklavęs“ įjungta nešiojamą garso kolonėlę. Įsakmiu balsu jis liepė man ją išjungti. Pasakiau, kad nesutinku išjungti muziką skleidžiantį aparatą, kadangi nematau jokių įspėjamųjų ar kitokių ženklų, draudžiančių šį ar panašų daiktą turėti įjungtą parduotuvėje.

Apsaugos darbuotojas pasiuto išgirdęs, kad nepaklusiu jo tiesioginiam įsakymui ir dar reiškiu savo nuomonę apie nesamus ženklus ar draudimus. Tas pats darbuotojas, Vytas, kaip pamačiau kortelėje užrašytą vardą, pasikvietęs artyn savo kolegą, vardo nežinau, toliau reikalavo, kad aš išjungčiau muziką, šįkart teigdamas, kad aš pažeidžiu vidaus taisykles.

Paklausus, kieno vidaus ir kur tos taisyklės publikuojamos, apsauginis dar labiau susireikšmino ir pasakė, kad aš neįeisiu į „Maximą“. Nepaglosčius žmogaus savimeilės ir nepaklusus jo reikalavimui, dažnai žmogus taip pasipiktina.

Noriu pabrėžti, kad visu kvailo konflikto metu iš parduotuvės lubose pritvirtintų garsiakalbių sklido reklaminiai lozungai apie tai, kaip gera pirkti „Maximoje“, polifoninį telefono skambutį primenančios melodijos ir kasose nepaliaujamai cypsėjo skanuojamos prekės.

Nusprendęs jaunuolio toliau nebegaišinti, pareiškiau, kad jo parduotuvėje man nieko nebereikia. Apsisukus ir judant link lauko durų, tas pats, to pačio prekybos centro apsaugos darbuotojas Vytas su kolega mane pasivijo ir sustabdė. Sustabdęs pareiškė, kad esu sulaikomas ir grubiais fiziniais veiksmais mane pradėjo tempti į savo irštvą, veidrodinio stiklo kambarėlį. Tikslinu, kad jokių fizinių ar kitokių kieno nors sveikatai ar gyvybei pavojingų veiksmų nedariau.

Mane nutempė ir laikė uždarytą, nepaaiškinę nei priežasties, nei pagrindo, dėl kurio esu sulaikomas. Buvo iškviesti pareigūnai, kurie įsodinę į automobilį kaip kokį „žuliką“ išvežė į komisariatą. Ten buvo surašytas protokolas, buvau laikomas areštinėje, kuri, iš kvapo spėju, nėra plaunama ir kažin, ar atitiktų sanitarinės inspekcijos nustatytas bendras nuostatas. Iš doro piliečio tapau chuliganu, triukšmautoju, nakties ramybės drumstėju.

Darau išvadas, kad turint nešiojamą garso kolonėlę, turime ją neštis išjungtą į mišką ir ten atidžiai apsižiūrėję ir įsitikinę, kad nėra apsaugos darbuotojo, su kortele, ant kurios užrašyta „Vytas“, tyliai įsijungti ir prikišus ausį prie garsiakalbio klausytis vos girdimo skleidžiamo garso.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

DELFI kreipėsi į „Maxima LT“ Korporacinių reikalų departamento direktorių Rosvaldą Gorbačiovą, kuris nurodė, kad rugsėjo 9 d. apie 22 val. PC „Maxima“ esančiame Mindaugo g. 11 Vilniuje „Maximos LT“ apsaugos darbuotojo dėmesį patraukė vaikinas, beįeinantis į „Maximos“ parduotuvę ir besinešantis garso kolonėlę.

„Iš kolonėlės sklido tranki muzika, tad apsaugos darbuotojas vaikino paprašė prekybos centre muziką išjungti, aiškindamas, jog ir prekybos centro viduje galioja viešosios tvarkos taisyklės, draudžiančios kelti triukšmą bei drumsti aplinkinių, šiuo atveju, kitų pirkėjų ramybę. Jaunuolis su apsaugos darbuotojo prašymu nesutiko, sakydamas, jog jis gali elgtis kaip nori; staiga tapo agresyvus ir apsaugos darbuotoją iškoneveikė. Jaunuolio elgesys tapo neprognozuojamas, tad buvo iškviesti policijos pareigūnai. Šiems atvykus jaunuolis buvo apklaustas, policijos pareigūnai jam surašė protokolą už viešosios tvarkos pažeidimą. Apgailestaujame dėl šio incidento. Mūsų pirkėjams siekiame sukurti malonią ir jaukią atmosferą bei viliamės, jog mūsų pirkėjai gerbs vieni kitus ir panašių incidentų ateityje nebebus“, – nurodoma pardutouvės atstovo komentare.