Bent taip pasakoja vilnietė Dainė, penktadienį per pietus skubėjusi sutvarkyti reikalus ir kaip paprastai pasinaudojusi programėle „Etaksi“.

Savo ruožtu įmonės atstovai tokius kaltinimus neigia, o vairuotojas pateikia kitokią įvykių versiją.

Tekstas jų komentaru atnaujintas rugsėjo 3-ąją, 9:45 val.

Aiškina buvusi ištempta lauk ir iškeikta

„Išsikviečiau taksi kaip visi normalūs žmonės. Niekada neturėjau problemų, kad su mažu vaiku, įsėsdavau ir nuveždavo iš taško A į tašką B. O šį kartą jis pradėjo aiškinti, kad neturiu kėdutės, gresia bauda ir t.t. Sakau, suprantu jus, bet kodėl tada neturite kėdutės?

Vairuotojas toliau: tai jūs turit parašyti, kad su vaiku. Bet kur parašyta, kad turiu parašyti, tų dalykų nežinau, tai paaiškinkite man. O jūs iš viso neturite teisės su manimi važiuoti, jei yra vaikas. Vis dėlto jeigu jūs neturite kėdutės, tai yra jūsų problema, sakau, ar galėtumėte ramiai nuvežti, skubu, ne veltui taksi važiuoju, ne iš pramogos, man reikia“, – pokalbį prisiminė pašnekovė.

Jos teigimu, taksistas galiausiai paliepė jam neaiškinti, tada staigiai sustojo viduryje kelio, o iš paskos važiavęs automobilis dar pasignalizavo.

„Ir jis atsidarė savo dureles, tada atidarė mano, paėmė iš rankos ir tempdamas lauk sako (atsiprašau už žodį) pi**inktakso“, – susijaudinusi kalbėjo moteris.

Anot jos, viskas vyko prie judrios Mindaugo g. ir Kauno gatvės sankryžos, antroje kelio juostoje. Moteris stebėjosi ir piktinosi, kodėl taksistas kalba apie baudą dėl kėdutės, bet nepagalvojo apie sukeltą avarinę situaciją ir galimą nelaimę, jei šalia būtų važiavęs kitas automobilis.

„Iš esmės Vilniuje didelė problema, kad labai mažai taksistų turi vaikiškas kėdutes. Jei nurodau, kad su vaiku, niekas neveža. Taigi labiau norėčiau šitą problemą iškelti, o ne kaip su manimi pasielgė“, – kalbėjo vilnietė.

Pateikė faktus apie vairuoją ir kelionę

„Etaksi“ Rinkodaros vadovė Eglė Urbonaitė DELFI sakė, kad su jos atstovaujama įmone klientai keliauja ir su mažais vaikais, ir su augintiniais, nurodžius šią informaciją pastabose, užsakymą priima vairuotojas pasiruošęs tokį keleivį aptarnauti.

„Galimybę įsigyti vaikišką kėdutę turi ne visi vairuotojai, kita vertus vaiko saugumas ne tik vairuotojo, bet ir tėvų atsakomybė, todėl keliaujant su mažyliu būtina įsitikinti, kad atvyks tam pritaikytas automobilis“, – aiškino ji.

E. Urbonaitė pripažino, kad, kaip viskas šioje situacijoje buvo, iš tikrųjų žino tik vairuotojas ir klientė, tad iš savo pusės pateikė tik faktus apie vairuotoją ir kelionę.

„Vidutinis šio vairuotojo klientų atsiliepimų vidurkis yra 9,77 balo iš 10 (viršija Vilniaus m. vidurkį, kuris rugpjūčio mėn. buvo 9,74 balai iš 10). Vairuotojas nėra gavęs pagrįstų skundų dėl elgesio. Klientė iš tikrųjų užsakymo pastabose nenurodė, kad bus reikalinga kėdutė vaikui, o vairuotojui vežant vaiką be kėdutės gresia bauda. Vairuotojas sustojo ir išleido klientę likus 600 m. iki kelionės tikslo (~ 3 min. kelio automobiliu). Po kelionės paliktame atsiliepime klientė teigia pavėlavusi į susitikimą, pagal duomenis žemėlapyje, eidama pėsčiomis iki tikslo ji turėjo užtrukti maždaug 6 min.“, – nurodė ji.

Taksistas pateikė savo versiją

Kartu ji pasidalino ir taksisto komentaru, kurį pateikiame:

„Buvo gautas užsakymas prie Mindaugo g. „Maxima“ parduotuvės. Priėjo moteris su kūdikiu iki 1 metų amžiaus. Paklausė, ar taksi automobilis pagal užsakymą iki Raugyklos gatvės. Aš ir turėjau iki Raugyklos gatvės vežti. Jauna mama įsėdo į automobilį su vaikiuku per galines dureles iš dešinės pusės. Pamatęs, kad ji laiko ant rankų vaikiuką, geranoriškai ir mandagiai pasakiau, kad tokiais atvejais reikia specialios kėdutės.

Pradėjau važiuoti nurodyto tikslo link, norėjau padėti jaunai mamai. Perspėjau ją, kad, pagal kelių eismo taisykles, negaliu vežti keleivio mažo be kėdutės, kad man gali būti išrašyta bauda. Jauna mama atsakė, kad niekas niekada neturi kėdučių. Paaiškinau, kad reikia rašyti pastabą darant užsakymą, kad reikės kėdutės. Į tą pastebėjimą mamytė jauna atsakė, kad darant pastabas dėl kėdutės, automobiliai neatvažiuoja visai. Keleivė pasakė man, kad nupirkčiau ir turėčiau automobilyje kėdutę. Į ką aš atsakiau, kad man kėdutės už 200,00 Eur nereikia. Klientai papildomai nenori mokėti už kėdutes.

Paaiškinau klientei, kad darau jai gerą darbą, kad vežu be kėdutės. Klientė pareiškė, kad nereikia čia moralizuoti visko ir kad taksi vairuotojui reikia užsičiaupti ir vežti, nes ji yra pastovi klientė. Aš paaiškinau, kad netoleruoju tokio elgesio ir sustabdžiau automobilį Algirdo gatvėje iš kairės pusės prie šaligatvio ir paprašiau išlipti iš automobilio. Pasakiau, kad nepaimsiu iš jos nė cento. Į ką klientė pasakė, kad dar nežinau su kuo susidėjau ir man tai brangiai kainuos.

Po tų žodžių klientė su vaiku pasislinko iš dešinės pusės galinės sėdynės į kairę pusę ir išlipo pati savarankiškai iš automobilio į šaligatvį. Nuėjo šaligatviu, o aš išvažiavau“, – pasakojo jis.

Keblumų dėl vaikiškų kėdučių esama

Taksi paslaugų teikėjų asociacijos vadovas Ričardas Kriukovas abejojo moters istorija, kad ji buvo išmesta iš automobilio viduryje gatvės, esą ką nors nuspręsti būtų galima tik išklausius abi puses. Vis dėlto jis pripažino, kad keblumų dėl vaikiškų kėdučių esama.

„Iš dalies tai yra problema – ne visose mašinose yra kėdutės. Kai kurie automobilių modeliai būna su integruotomis kėdutėmis. Jos nėra specialiai pritaikytos konkretaus amžiaus vaikams, tačiau yra – kai kuriose mašinose net po dvi su specialiais saugos diržais“, – kalbėjo jis.

Asociacijos vadovo vertinimu, visoje šalyje veikiausiai yra ne daugiau iki 10 proc. taksi automobilių, kurie yra pritaikyti saugiai vežti mažus vaikus.

„Taksi vairuotojai privalo laikytis kelių eismo taisyklių. Jei jose parašyta, kad vaikams iki tam tikro ūgio ir amžiaus jos privalomos, tai jos ir privalo būti, tad vairuotojas faktiškai būtų teisus. Užsakydami taksi tėveliai turėtų tuo pasirūpinti, nes iš kur vairuotojui žinoti?“, – svarstė pašnekovas, bet nespėliojo, kiek faktiškai taksistų nubaudžiama už tokį pažeidimą.

R. Kriukovo nuomone, jei vairuotojas buvo principingas ir jei kilo ginčas, tai jis ne tik nebūtų vidury kelio sustojęs, o apskritai iš vietos nebūtų pajudėjęs.

„Kaip problemą spręsti? Ji ne nauja ir yra sprendžiama. Pvz., mes savo kompanijoje nupirkę kelias kėdutes, jas palikę dispečerinėj. Pagal poreikį vairuotojas įsideda, tiesa, galbūt tolimesniems atstumams“, – sakė verslininkas.

Anot jo, pvz., užsieniečiai su vaikais oro uoste net nelipa į taksi automobilį, kuriame nėra kėdučių, ar juo labiau saugos diržų automobilio gale.

„Tai absoliuti motinos klaida, kad nevertina savo vaiko saugumo. Jei neperspėji vairuotojo, tai yra specialūs krepšiai, kuriuos nešiojasi kiti tėvai. Jie saugiai prisisega saugos diržais, o užtrunki tik 40 – 50 sekundžių. Tada nėra ir jokios problemos“, – reziumavo asociacijos vadovas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (476)