Mokinukai neužgaišo ir atsakydami į pasiteiravimą: „Kokie žmonės vairuoja“? „Išsiblaškę, girtuokliai, sergantys, besibarantys, nepraleidžiantys pėsčiųjų“… - it žirnius bėrė pradžiamoksliai. Todėl poreikis būti atsargesniems gatvėse jiems – nebe teorinis, o savaime suprantamas. Vaikai eismo saugumą vertina labai tikroviškai. Ši problema mažųjų akimis iš tiesų reali.

„Jie nebetiki iliuzija, kad visi už vairo susikaupę ir atsakingi, - teigia apklausą pradinukams surengusio Kauno techninės apžiūros centro vadovas Gintaras Ciegis. - Pabendravę su vaikais išgirdome, jog vairuojantys būna nedėmesingi, neišsimiegoję, išsiblaškę, negaluojantys, apsvaigę. O ir pėsčiųjų perėja nebėra visiškai saugi oazė, kaip kad buvo pateikiama anksčiau. Dabar į pėsčiųjų perėją įžengti leistina tik atidžiai apsidairius ir įsitikinus, ar eiti iš tiesų saugu“.

Senjorai žengia nesidairydami

Tad šiuolaikiškas eismo sąlygas atitinkančius saugumo įpročius vertėtų diegti ir vyresniesiems, ypač senjorams. Šie anksčiau buvo mokomi, jog perėjoje vienintelis pilnateisis ir neginčijamai teisus eismo dalyvis yra pėstysis. Būtent taip į pėsčiųjų perėją vyresnieji ir žengia nesidairydami, ar juos pastebėjo vairuotojas, ar jis sugebės sustabdyti įsibėgėjusį automobilį.

„Pakeisti iš seno įdiegtą ir susiformavusią klaidingą saugaus elgesio sampratą būtina ir vyresnio amžiaus žmonėms bei senjorams. Tačiau ir vaikams reikia nuolatos apie tai kartoti. Ne todėl, kad jie nežinotų. Vaikai žaisdami tiesiog užsimiršta, tad jiems svarbu apie tai nuolatos priminti“, - teigia G.Ciegis.

Akivaizdžiai įsitikino

Vaikai supranta, kad gatvė – ne žaidimų aikštelė. Jie suvokia poreikį būti būdriems, nes, kaip patys teigia, ne visi eismo dalyviai yra sąmoningi ir gali ar sugeba būti atsakingi už kitų saugumą. O štai kokį atstumą nurieda automobilis, vairuotojui nuspaudus stabdžius, pradinukai akivaizdžiai įsitikino tik stebėdami eksperimentą „Kur sustos automobilis?“ Toks demonstracinis bandymas jiems buvo surengtas Kauno techninės apžiūros centro aikštelėje.

Įsibėgėjusio iki 50 km/val. automobilio vairuotojas prie menamos perėjos staigiai stabdo, tarsi išvydęs netikėtai išbėgusį pėstįjį. Net ir šiuolaikiškai tobulas bei techniškai tvarkingas automobilis, deja, nesustoja it įbestas, o iš inercijos nurieda ar nučiuožia tam tikrą atstumą. Jį atspėti ir buvo pasiūlyta pradinukams. Numanomą automobilio sustojimo vietą ženklinančių vaikų nuomonės labai išsiskyrė. Kai kurie eksperimento dalyviai gaireles statė tiesiog ant stabdymo ribos ar iškart už jos. Įdomiausia, kad visi pradinukai gaireles išdėstė gerokai arčiau, negu sustojo automobilis. Tai rodo, kad vaikai pernelyg optimistiškai vertina technikos galimybes.

Automobilio stabdymo bandymus pratęsė ekskursija po Kauno techninės apžiūros centrą. Jo vadovas G.Ciegis pradinukams papasakojo ir parodė, kaip, kokiais tikslais bei prietaisais tikrinami stabdžiai, žibintai, išmetamosios dujos ir kiti transporto priemonių techninės būklės parametrai.

Kas patikimiau – kepurė ar šalmas?

Kauno techninės apžiūros centre su pradinukais pokštavęs kelių policijos pareigūnų pagalbininkas „Amsius“ vaikus palydėjo į pamoką. Joje komisarė Aistė Dijokaitė žaisminga forma išdėstė saugaus elgesio pagrindus, atskleidė keliuose tykančius pavojus ir priminė, kaip jų išvengti.

„Kas patikimiau apsaugo galvą – kepurė ar šalmas?“, - intrigavo komisarė A.Dijokaitė, šalmo dviratininkui būtinumą atskleisdama eksperimentu su kiaušiniu. Pastarasis, įdėtas į šalmą, net ir numestas nesudužo, tuo tarpu be šalmo – ištiško.

Imliausi klausytojai

Kauno techninės apžiūros centre surengta akcija šalyje tęsiamas pradinukams skirtas saugaus eismo renginių ciklas ,,Būk saugus eismo dalyvis“. Jį inicijavo Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta" kartu su Vilniaus apskrities Kelių policija.

„Pradinukai jau dabar yra eismo dalyviai, o netolimoje ateityje jie - būsimieji vairuotojai, saugaus eismo nuostatų formuotojai. Tai imliausi klausytojai, kurie čia išgirstomis saugaus eismo tiesomis pasidalins ne tik su bendraamžiais, bet ir savo artimaisiais. Tad jų įgytų ir skleidžiamų saugaus eismo žinių vertė yra neįkainuojama“, - teigia Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos prezidentas Antanas Dadurka.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)