Panevėžio visuomenės sveikatos centras patvirtino, kad viršijamos leistino triukšmo ribos ir dėl to gyventojai jaučia diskomfortą.

Tačiau Darbo rinkos mokymo centras, su partneriu Panevėžio profesinio rengimo centru įkūręs 5,5 mln. eurų kainavusią praktinio mokymo bazę, nutarė su visuomenės sveikatos specialistais pasiginčyti, ar autodromą galima laikyti stacionariu triukšmo šaltiniu, ir kreipėsi į teismą.

„Mes norime išsiaiškinti, ar triukšmą kelia transporto priemonės, ar kiti veiksniai“, – „Sekundei“ teigė Darbo rinkos mokymo centro direktorius Valentinas Masilionis.

Praktinio mokymo centras Stetiškiuose, 6 ha teritorijoje, atidarytas 2014 metų balandį. Jis virto viso regiono profesionalių vairuotojų kalve.

Beveik pusę centro teritorijos užimančiose praktinio vairavimo mokymo aikštelėse nuo ryto iki vakaro būsimi ir esami vairuotojai praktikuojasi su krovininiais automobiliais su puspriekabėmis ir priekabomis, autobusais, lengvaisiais automobiliais, krautuvais, traktoriais.

Vairuotojams sudarytos tikrai geros sąlygos įgūdžiams tobulinti: įrengtos dvi slidžios dirbtinės dangos trasos, žiedinė sankryža, nuokalnė ir įkalnė, garažas. Tačiau modernios bazės idėjos autoriai ir kūrėjai neįvertino vieno dalyko – ar šiuolaikinis autodromas nekels nepatogumų gyventojams.

Kol vyko centro statybos, gyventojai dantis sukandę kentė transporto keliamą triukšmą – juk tai laikina. Tačiau pradėjus veikti vairavimo mokymo aikštelėms ramybė neatėjo. Atvirkščiai, iš vairavimo aikštelių dienomis sklindantis triukšmas kartais net virpina langus.

Kad aikštelės intensyviai naudojamos, neneigia ir V. Masilionis. Autodrome vairuoti moko net 20 mokymo įstaigų.

Triukšmas viršija leistiną normą

Stetiškių gatvės gyventojai kreipėsi į miesto Visuomenės sveikatos centrą. Pastarojo specialistai praėjusių metų spalį viename iš Stetiškių gatvės namų išmatavo triukšmo lygį.

Matavimai buvo atliekami ir lauke, prie namo, ir jo viduje. Rezultatai parodė, kad gerais plastikiniais langais namo viduje triukšmas leistinos normos neviršija, o lauke 55 decibelų normą viršija 3,5 decibelo. Lauke užfiksuotas 76 decibelų maksimalus momentinis triukšmo lygis, o leistina norma – 60 decibelų. Beje, atliekant matavimus Stetiškių gatve nevažiavo nei lengvieji, nei sunkiasvoriai automobiliai.

„Kiekvienas į triukšmą reaguoja skirtingai. Šiuo atveju akivaizdu, kad žmonės jaučia diskomfortą“, – „Sekundei“ teigė sakė šio centro Visuomenės saugos ir kontrolės skyriaus vedėja Vida Vyčienė.

Visuomenės sveikatos centras Darbo rinkos mokymo centro direktorių V. Masilionį nubaudė simboline 7 eurų bauda. Pasak V. Vyčienės, jų tikslas nėra bausti, o atkreipti dėmesį, jog reikia paisyti ir aplinkinių gyventojų interesų.

„Niekas nereikalauja uždaryti autodromo. Labai gerai, kad miestas turi tokį modernų vairuotojų rengimo centrą. Kalba eina tik apie triukšmo lygio sumažinimo priemones. Manau, jog šiuolaikinėmis technologijomis galima apsaugoti gyventojus nuo tokio psichologinio ir fizinio diskomforto kaip triukšmas“, – kalbėjo ji.

Pareikalavo parengti priemonių planą

Stetiškių gatvės gyventojai kreipėsi pagalbos į miesto Savivaldybę. Praėjusią savaitę Bendruomenių, visuomeninių organizacijų ir jaunimo reikalų komitetas įpareigojo Darbo rinkos mokymo centrą iki sausio 31 dienos parengti triukšmo mažinimo priemonių planą.

„Šiuolaikinė vairuotojų rengimo bazė neturėtų trukdyti žmonėms gyventi“, – sakė šio komiteto pirmininko pavaduotojas Tomas Josas.

Jis mano, kad šio objekto projektuotojai turėjo įvertinti galimus nepatogumus gyventojams ir suprojektuoti apsaugą nuo triukšmo.

T. Josas neabejoja, kad ir dabar gyventojus galima apsaugoti, klausimas – kiek tai kainuos. Praktinio mokymo centras buvo kuriamas pasinaudojus ES parama.

Darbo rinkos mokymo centro vadovas V. Masilionis sakė neturįs pagrindo abejoti Visuomenės sveikatos centro atlikto triukšmo matavimo rezultatais. Jo teigimu, į teismą kreipėsi dėl to, kad jis išaiškintų, ar autodromas gali būti traktuojamas kaip stacionarus triukšmo šaltinis.

Direktorius sakė, kad yra sudaryta darbo grupė, kuri analizuoja, kaip spręsti triukšmo problemą.

„Turime priemonių planą ir dirbame pagal jį, tačiau, kol nėra teismo sprendimo, nenoriu plačiau komentuoti“, – kalbėjo V. Masilionis.