Pilotai šią savaitę kartu bandė parengti du pareiškimus, tačiau nei vienam iš jų negavo visų GPDA narių paramos.

Pirmasis dokumentas buvo skirtas Tarptautinei automobilių federacijai (FIA), paremiantis „Michelin“ padangas naudojančių komandų sprendimą nelenktyniauti JAV GP. Jį parėmė 19 lenktynininkų, tarp jų ir keletas pilotų bandytojų.

Antruoju dokumentu, kurį norėta išplatinti GPDA vardu, buvo siekiama užsitikrinti sau teisę atsisakyti dalyvauti varžybose, jei kyla akivaizdus pavojus lenktynininkų saugumui, kaip kad buvo JAV GP savaitgalio metu, ir nebijoti už tai būti nubaustiems. Šio pareiškimo priėmimas žlugo, nes jį parėmė ne visi GPDA nariai.

Po pastarųjų svarstymų vienas iš GPDA prezidentų – Davidas Coulthardas („Red Bull“) – gavo skambutį iš FIA prezidento Maxo Mosley, kuriuo šis išreiškė savo nepasitenkinimą jo ir GPDA elgesiu. Škotas buvo atvirai išsakęs kritiką federacijos ir jos vadovo atžvilgiu dėl elgesio JAV GP fiasko metu, be to, yra laikomas minėtų pareiškimų iniciatoriumi.

Škotas atskleidė M.Mosley skambučio faktą ir turinį vakar vykusiame GPDA narių susitikime ir tai sukėlė nemažos dalies lenktynininkų pasipiktinimą, kurie M.Mosley veiksmus įvertino kaip grasinimus, kurie yra visiškai nepriimtini. Vis dėlto, taip manė anaiptol ne visi. Abiejų dokumentų turiniui nepritarė „Ferrari“ lyderis Michaelis Schumacheris, taip esantis vienu iš GPDA prezidentų. Italas mano, kad problemos Indianapolyje buvo technikos, o ne saugumo klausimas.

Asociacijoje išryškėjo stipri trintis ir laukiama įvykių atomazgos. Keletas lenktynininkų ruošiasi viešai išreikšti nepasitikėjimą M.Schumacheriu kaip GPDA prezidentu, kuris turėtų ginti sportininkų saugumą. Be to, visų lenktynininkų paramos neturintis D.Coulthardas ir kitas GPDA vadovas Jarno Trulli („Toyota“) patys neatmeta galimybės pasitraukti iš savo postų.

Artimiausiu metu galime laukti vieno, o galbūt ir kelių atskirų GPDA narių grupių pareiškimus, išreiškiančius nuomonę apie asociacijos vadovus, įvykius Indianapolyje ar FIA prezidentą.