1. Kaip jau ir minėjau, KET nurodo laikytis dešinės eismo juostos, jeigu ji yra laisva, ir netrukdyti kitoms transporto priemonėms, važiuojančioms greičiau. Gerbiamieji, ne Jums spręsti, ar kitas važiuoja per greitai ar ne, kai jus lenkia. Turite laikytis dešinės, tai ir laikykitės. Kodėl jūs geresni, nesilaikydami vieno KET punkto, už tuos, kurie nesilaiko kito KET punkto (t.y. viršija greitį)?

Nereikia sakyti, kad važiuojate kairiąja juosta todėl, kad teks pasukti į kairę (po pusės kilometro). Lietuvoje tikrai nėra tokio intensyvaus ir didelio srauto, kad jūsų niekas nepraleistų. Visada praleidžiu tiek iš šalutinio, tiek iš dešinės eismo juostos važiuojančius vairuotojus, kurie rodo signalą. Kaip ir minėjau, manau, kad problema – kultūroje, o ne ten, kad kiti važiuoja greičiau už jus. O kultūros dažnai trūksta tiek važiuojantiems greičiau, tiek lėčiau. Čia tas pats, kas sakyti, kad jei vairuoja BMW, tai tavęs nepraleis, o jei „Ford“ – praleis. Esmė ir problemos slypi mumyse.

2. Nemanau, kad leidžiamas greitis yra per mažas visur Vilniuje, daugumoje vietų esamas 50 km/h leidžiamas greitis yra tikrai logiškas sprendimas. Didesnė problema yra Geležinio vilko, Ukmergės, Kalvarijų gatvėse, taip pat, žinoma, aplinkkelyje. Kitaip tariant, tos konkrečios vietos, kur srautas juda nuolatiniu greičiu ir tas greitis yra didesnis nei leidžiamas, bet dėl to nesusidaro papildomų problemų ir, mano galva, nepadidėja avaringumas.

Manau, kad važiuodami lėčiau nei leidžia greičio apribojimas, jūs trukdote eismui. Taip, KET nurodo esant prastoms oro sąlygoms važiuoti į jas atsižvelgus, bet jeigu viskas yra gerai, KET taip pat nurodo, kad kai už jūsų susidaro automobilių kolona, jūs privalote pasitraukti kuo labiau į šoną ir/arba sustoti praleisdami susidariusią koloną už jūsų (negalioja, jeigu jūs sukate į kairę arba norite apsisukti).

Ar tie, kurie važiuoja 80 km/h, nors leidžiama 90 km/h, taip elgiasi? Ir vėl jūs neviršijat greičio ir nepažeidžiat vieno iš KET punktų, bet kai kuriais atvejais pažeidžiat kitą. Dažnai jūs pažeidžiat iš karto 2 KET punktus (nesilaikote važiavimo dešine puse ir važiuojate lėčiau, nei tai leidžia kelio ženklai taip trukdydami eismui). Čia nekalbu apie 2 m. stažo neturinčius vairuotojus (nors jiems aš jokių apribojimų netaikyčiau, bet čia kita tema).

3. Buvo komentarų, kad padidinus leistiną greitį vyresnio amžiaus žmonės gali „nebesuspėti“ su srautu, todėl gerai yra riboti greitį.

Gerbiamieji, juk tam yra medicininė apžiūra. Jeigu žmogus prastai jaučiasi ar yra kitų veiksnių, kurie trukdo tinkamai valdyti transporto priemonę, KET nurodo, kad jūs negalite sėsti už automobilio vairo. Automobilių su galingais varikliais taip pat nereikia, norint įsibėgėti iki 50 km/h greičiau nei per 20 sekundžių. Niekas nesako, kad reikia tarsi lenktynėse vos užsidegus žaliai šviesai didinti apsukas ir ratams prasisukus šauti į priekį.

Visi, kritikuojantys tuos, kurie važiuoja didesniu greičiu nei leistinas, ar tikrai patys laikotės eismo taisyklių? Ar jūs manote, kad tos, kurių nesilaikote, ne tokios reikšmingos?

Kas sakė, kad geras pasiūlymas yra mažinti greitį iki 30 km/h, kad nebūtų jokių žalių rodyklių, kažkodėl neatsižvelgia į tų šalių, kuriose taip yra ar pasiūlyta, kad būtų, judėjimo srautus. Ten tankiai apgyvendintos gyvenvietės, o Lietuvoje važiuoji pro kaimelį, kur kas 100 m sustatyti „gulintys policininkai“, greitis ribojamas iki 40 km/h, o kaimelyje nematyti nė gyvos dvasios. Daug yra niuansų, kuriuos norintys mato, o nenorintys užmerkia akis ir tik garsiai rėkia „mažinti greitį“, „0 promilių“, „bausti“, „drausti“, „atimti“, bet ne iš esmės spręsti problemą...

Pabaigoje noriu pasakyti, kad nevengiu susimokėti baudų už greičio viršijimą (turėdamas 12 m. vairavimo stažą esu gavęs 3 baudas už tai), o į eismo įvykius nesu patekęs. Tad prieš teisdami kitą, pagalvokite, ar patys viską darote pagal taisykles. Yra daug logiškų ir gelbėjančių taisyklių tam tikromis situacijomis, tačiau yra ir absurdiškų, apie kurias reikia kalbėti ir rasti bendrą sprendimą, o ne pyktis tarpusavyje.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

DELFI primena, kad pagal KET, vairuotojas privalo važiuoti neviršydamas leistino greičio. Pasirinkdamas važiavimo greitį, vairuotojas turi atsižvelgti į važiavimo sąlygas, ypač vietovės reljefą, kelio ir transporto priemonės būklę ir krovinį, meteorologines sąlygas, taip pat eismo intensyvumą, kad galėtų sustabdyti transporto priemonę iki bet kurios iš anksto numatomos kliūties. Jis turi sulėtinti greitį ir prireikus sustoti, jeigu to reikia dėl susidariusių aplinkybių, ypač kai blogas matomumas.

Papasakokite savo patirtį! Jūsų minčių laukiame žemiau arba el.paštu pilieciai@delfi.lt: