Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis „Žinių radijo“ laidoje „Žvilgsnis“ sutiko, kad tai iš tiesių labai ambicingas siekis, įtvirtintas ir Valstybinėje saugaus eismo plėtros 2011-2017 metų programoje:

„Tuo keliu einame jau keletą metų, bet norint pasiekti, kad keliuose nežūtų nei vienas žmogus, reikia labai daug – saugios kelių infrastruktūros, neviršijančių greičio ir visada blaivių vairuotojų, drausmingų pėsčiųjų, ypač vaikų. Deja, to kol kas nėra, antra vertus, tokį tikslą pasiekti bent jau teoriškai įmanoma.

Čia labai svarbu nusistatyti įtaigią švietėjiškos veiklos kryptį, kad kiekviena žinia pasiektų ir būtų suprasta. Šį rudenį ypač daug dėmesio bus skirta pėsčiųjų saugai – rengiamos akcijos, dalinami atšvaitai. Beje, pėstiesiems, kurie pažeidinės eismo taisyklių reikalavimus, neturės matomumą gerinančių priemonių, ne tik bus dalinami atšvaitai, bet ir bus skiriamos nemenkos baudos“.

Anot pašnekovo, sankcijos tikrai yra pakankamos, tad jau metas pereiti prie kitų darbų – saugios infrastruktūros pėstiesiems kūrimo:

„Kodėl dažnai dabar pėstieji eina keliu? Jie neturi kito pasirinkimo. Nėra pėsčiųjų takų, neapšviesti kelkraščiai. Tam reikalingos didelės investicijos. Savivaldybės jau šiek tiek sujudo – daugiau numatoma įrengti dviračių takų, takų pėstiesiems. Saugus eismas – tai ta sritis, nuo kurios priklauso žmogaus gyvybė. Tad investicijos į infrastruktūrą, žinoma, pasiteisina“.

V. Pumputis priminė, kad nuo 2016 m. balandžio 1 d. turėti įsigalioti naujasis Administracinių nusižengimų kodeksas, esą labai „negailestingas“ grubiai pažeidžiantiems kelių eismo taisykles:

„Štai, neblaiviems vairuotojams, kurie „pripūs“ 1,5 promilės, nuo kitų metų bus taikomas Baudžiamasis kodeksas, tokia veika bus kriminalizuojama. Už ypač pavojingus kelių eismo taisyklių pažeidimus bus taikomas ir vairuotojo teisių atėmimas nuo 3 iki 6 mėnesių. Tokia pat nuobauda bus taikoma ir viršijusiems leistiną greitį.

Beje, atsiranda ir galimybės ir pačiam vairuotojui užfiksuoti pažeidimą, pavyzdžiui, dėl neteisingo lenkimo, filmuotą medžiagą pateikti policijai. Numatoma plėsti zonas, kur bus iki 30 km bus sumažintas leistinas greitis. Jų nėra labai daug. Tos zonos daugiausia bus mikrorajonuose, prie gyvenviečių, taip pat prie darželių ir mokyklų. Ten, kur ypač intensyvus pėsčiųjų eismas, bus taikomos ir kitos inžinerines eismo saugos priemones“, - pasakojo V. Pumputis.

Artimiausias keliamas tikslas – nuo 2010 m. iki 2020 m. perpus sumažinti žuvusiųjų keliuose skaičių. 2001–2010 m. Lietuva žuvusiųjų skaičių buvo sumažinusi sumažinusi 58 proc. Šiemet, palyginti su praėjusiais metais, žuvusiųjų keliuose skaičius yra sumažėjęs daugiau kaip 20 proc.

Laida „Žvilgsnis“ transliuojama darbo dienomis 11.08 val.