Lietuvos vežėjai dar praėjusią savaitę pradėjo skųstis, jog Latvijos – Rusijos ar Estijos – Rusijos pasienio postuose, įrašytuose į minėtą sąrašą (Grebnevo – Ubylinka ir Luhamaa – Šumilkino), Rusijos pareigūnai nieko apie TIR knygeles girdėti nenori: joks oficialus dokumentas nėra gautas, todėl sistema neveikia.

CargoNews.lt žurnalistas, paskambinęs į Rusijos federalinės muitų tarnybos Šiaurės vakarų valdybą, gavo patvirtinimą, jog konkretūs postai apie sprendimą vėl forminti TIR knygeles teoriškai žino, tačiau praktiškai nieko nėra daroma: „Mes suprantame, kad ASMAP norėjo greičiau paviešinti informaciją apie tokį susitarimą. Taip, susitarimas yra, taip – yra ir pasienio punktų sąrašas, tačiau mes esame pareigūnai: mūsų darbą reglamentuoja įsakymai, o kad Rusijos federalinės muitų tarnybos įsakymas įsigaliotų, jis privalo būtų patvirtintas Teisingumo ministerijoje. Tai įprasta procedūra. Įprasta – tik, deja, užimanti nemažai laiko. Iš turimos patirties galiu prognozuoti, kad šio dokumento įsigaliojimas užtruks maždaug du mėnesius. Tikrai žinome, kad jis labai aktualus vežėjams, jis labai aktualus ir Rusijos vežėjų asociacijai, Rusijos valdžios sluoksniuose yra daug žmonių, kurie siekia, kad TIR sistema realiai pradėtų veikti kaip įmanoma greičiau. Tačiau šiai dienai minėtas muitinės postų sąrašas nėra įsiteisėjęs. Todėl raginame vežėjus tai turėti omenyje. Krovininio transporto patikrą mes stengiamės organizuoti kaip įmanoma operatyviau, laikydamiesi visų norminių aktų. Tačiau kol TIR sistema vėl taps kasdienybe, dar reikės palaukti“, – sakė Šiaurės vakarų muitinės valdybos pareigūnas, pasiūlęs po poros savaičių vėl paskambinti – gal vežėjams itin aktualus dokumentas jau bus tapęs realybe, o ne laukiamu projektu.