Vienos britų reklamos agentūros užsakymu tėvystei skirtame tinklalapyje „Mumsnet“ tėvai buvo paprašyti įvardyti savo roles namuose ir detalizuoti, kiek kiekvienai sugaišta laiko.

„Mumsnet“ vartotojai ir specialistų grupės, iš viso apimančios 1 800 tėvų, pasiūlė aštuonias kategorijas, apibrėžiančias tėvystės vaidmenis: slaugytojo, saugumo užtikrintojo, „nusikaltimo“ partnerio, draugo, didvyrio, trenerio, aistruolio ir taisyklių pažeidėjo.

Apklausos rezultatai atskleidė, kad moterys veikiau norėtų būti taisyklių laužytojos nei namų prižiūrėtojos. Jas piktina faktas, kad „linksmojo“ suaugusiojo vaidmenį šeimoje kur kas dažniau prisiima vyrai.

74 procentai mamų norėtų dažniau tapti vaikų „nusikaltimų“ partnerėmis, kai šiuo metu tą daro tik 8 procentai apklaustųjų. 60 procentų norėtų būti tiesiog taisyklių pažeidėjomis. Šiuo metu tai daro tik procentas. Daugiau nei pusė respondenčių atkreipė dėmesį į tai, kad linksmybėms joms tiesiog nelieka laiko.

Tyrimas taip pat atskleidė, kad 91 procentas moterų prisiima pagrindinę atsakomybę dėl vaikų auklėjimo. Tačiau visos jos teigė, kad norėtų pamiršti namų ruošą ir taisykles bei patirti spontaniškas linksmybes su vaikais.

Mamos dažniausiai šeimoje atlieka trenerių (97 proc.), saugumo užtikrintojų (93 proc.) ir didvyrių (93 proc.) vaidmenis. Tuo tarpu iš apklausoje dalyvavusių vyrų paaiškėjo, kad 58 procentai šeimoje užima taisyklių laužytojo, o 51 procentas – „nusikaltimo“ partnerio vaidmenis.

Net 88 procentai moterų, dirbančių visą darbo dieną, norėtų dirbti mažiau arba iš viso to nedaryti, kad tik galėtų dažniau matytis su vaikais.

Ričardas Hantingtonas (Richard Huntington), užsakymą apklausai pateikusios įmonės strategijos vadovas, įsitikinęs, kad reklamos kūrėjai vis dar „įstrigę tarp stereotipinių moters įvaizdžių“. Tuo tarpu tėvai turi visas galimybės su vaikais žaisti lauke ir kvailioti. „Iš tiesų mamos prisiima didesnę tėvystės atsakomybę nei jų partneriai, o daugelis reklamų to visiškai neatspindi“,– įsitikinęs R. Hantingtonas. – Mums reikia susitelkti į motinystės linksmąją ir kvailiojančiąją pusę, jei norime atspindėti šiuolaikinių mamų troškimus.“

Savo ruožtu, Džastina Roberts, praėjusį mėnesį 15-ą jubiliejų šventusio tinklalapio „Mumsnet“ įkūrėja, mano, kad daugelis mamų norėtų skirti daugiau laiko linksmybėms.„Iš apklausos rezultatų galime spręsti, kad mamos norėtų, jog tėvai dažniau prisiimtų taisyklių kūrėjo vaidmenį, kad šios dažniau galėtų būti tiesiog taisyklių laužytojomis“,– sako ji.

Tapk DELFI Gyvenimo draugu „Facebook“ ir sek naujienas ant savo sienos!

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)