Pagrindinė to priežastis - lietuviški prekės ženklai nėra konkurencingi ES rinkoje, pirmadienį rašo dienraštis "Verslo žinios".

Bendrovė "Žemaitijos pienas" į kai kuriuos Europos mažmeninės prekybos tinklus sūrius veža su savo prekės ženklais - "Žemaitija", "Džiugas", "Žermentalis", "Vilnius", "Palanga". Pieninė dabar kuria ir naujų prekės ženklų, tačiau kol kas jų neatskleidžia. Dar sūrių pieninė parduoda ir tolesniam perdirbimui.

Bendrovė už sūrius ES gauna 10-15 proc. mažiau nei senbuvių pienininkai. Pasak "Žemaitijos pieno" generalinio direktoriaus pavaduotojo eksportui Romuso Jarulaičio, taip yra todėl, kad ES rinkoje lietuviai laikomi "kaip atėję iš šalies".

"Kainos problema yra, nes mūsų produktai nėra tokie garsūs, kaip "Danone" ar europinio garso sūriai, todėl teks daug dirbti. O įvedant naujus prekės ženklus į ES rinką, galėtų prisidėti ir valdžios institucijos", - teigė R.Jarulaitis.

Bendrovė "Vilkyškių pieninė" ES mažmeninei prekybai parduoda sūrius pavadinimais "Gouda" ir "Edamas". Tačiau didesnius kiekius skiria vadinamajam pramoniniam vartotojui, o jis lietuvišką sūrį supjausto ir sufasuoja su savo prekės ženklu.

"Pernai, tik įstojus į ES, abejonių mūsų produkcijos kokybe buvo. Tai psichologinis momentas, kad pirkėjai, ypač tarpininkai, platintojai, naujųjų ES šalių sūrius laiko prastesnės kokybės ir perka pigiau", - sakė "Vilkyškių pieninės" direktorius Gintaras Bertašius.

Pasak jo, Vilkyškių bendrovė ES už sūrius gauna 2-3 proc. mažiau nei senbuvių gamintojai, o labiausiai taip kainą muša vokiečiai.

Šaltinis
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją