Tai patvirtino kompanijos „Daimler AG“ prezidentas Dieteris Zetsche duodamas interviu naujienų agentūrai „Reuters“.

Jo teigimu, „Google“ ir panašios kompanijos demonstruoja norą dalyvauti automobiliams skirtų autonominio važiavimo sistemų kūrimo srityje, tačiau jos vargu ar pradės bepiločius automobilius gaminti savarankiškai ir dar serijiniu būdu.

Dieteris Zetsche
„Google“ stengiasi išstudijuoti žmogaus elgesį namuose, biure ir automobilyje, ir tai yra tik įprastų žmogui aplinkų pavyzdžiai. „Daimler AG“ vadovas mano, jog technologijų kompanijos ir automobilių gamintojai turės pasiskirstyti rolėmis ir nuspręsti, kiek kiekviena iš šalių bus įsitraukusi į automatinių valdymo sistemų kūrimo procesą.

Mercedes-Benz“ automobilių gamintoją trikdo tas faktas, kad „Google“ siekia gauti kuo daugiau informacijos apie automobilių savininkus ir vairuotojus. Vokiečių kompanijos vadovo manymu, informacinis saugumas yra tokia pat svarbi rūpinimosi klientu dalis, kaip ir saugumas kelyje.

Tikėtina, kad „Daimler AG“ vadovybei susirūpinimą dėl vairuotojų informacinio saugumo sukėlė istorijos apie „Google“, kuri ne kartą buvo kaltinama privačių vartotojų duomenų perdavimu JAV specialiosioms tarnyboms, kurios pasiklausydavo Vokietijos kanclerės Angelos Merkel pokalbių. Vokietijos automobilių koncerno tokie faktai, matyt, neįkvepia bendradarbiavimui su amerikiečių kompanija.

Autopilotų nauda ir perspektyvos

Mičigano universiteto transporto tyrimų laboratorijos ekspertų pateikta prognozė patvirtina tai, ką anksčiau kalbėjo vienas iš „Google“ įkūrėjų: kuo daugiau automobilių turės automatinę valdymo sistemą, tuo mažiau bus eksploatuojama individualių transporto priemonių.

Tokia prognozė bus aktuali bent jau Jungtinių Valstijų rinkai: dabar čia vienam namų ūkiui tenka 2,1 automobilio. Kai jie turės autonomines valdymo sistemas, galima bus apsieiti 1,2 automobilio.

Automobiliais bus galima daug efektyviau naudotis, net jei jais nesidalinsime su pašaliniais žmonėmis. Viena ir ta pati transporto priemonė galės išvežioti šeimos narius ir grįžti namo, o ne užimti vietą stovėjimo aikštelėse ar prie biuro. Žinoma, jei visa tai atitiks taupaus degalų ar baterijos naudojimo reikalavimus.

Iš kitos pusės, bepiločių automobilių atsiradimas atskirais atvejais padidins jų eksploatavimo intensyvumą – žmonės galės naudotis transporto priemonėmis ir be vairuotojų pagalbos. Per metus įveikiami atstumai vidutiniškai padidės, o tai reiškia, kad nauji automobiliai bus perkami ir remontuojami dažniau.

Gamintojams ir servisams tai bus tik į naudą, kadangi kitokiu atveju poreikio automobiliui sumažėjimas galėtų kardinaliai sumažinti jų pajamas.
Žinoma, amerikiečių atliktas tyrimas aktualus būtent tam regionui. Kitose šalyse (taip pat ir Lietuvoje) automobilis neretai tampa fetišu, kadangi jo įsigijimas dažnai negali būti paaiškinamas jokiais racionaliais motyvais: nuosava transporto priemonė neretai yra svarbiau nei vaikai ar senatvė.