Mano susidūrimą su Nigerijos sukčiumi inicijavo tai, kad nusprendžiau parduoti nešiojamą kompiuterį. Kaip ir įprasta, ėmiausi visų pardavinėjimo procedūrų, išplatinau informaciją skelbimų portaluose ir laukiau pirkėjų. Po poros dienų, vėlyvą sekmadienio vakarą, gavau trumpąją žinutę nuo Scotto vardu prisistatančio asmens.

Jis anglų kalba teigė, kad domisi mano parduodamu kompiuteriu ir toliau su juo turiu susisiekti nurodytu elektroniniu pašto adresu. Nuojauta, kad tai yra apgavystė, turėjau nuo pirmųjų kontakto minučių, tačiau, prieš padarydama išvadas, norėjau surinkti pakankamai įrodymų, todėl tęsiau pardavinėjimo procesą toliau.

Po kelių elektroninių laiškų, kuriuose sukčius trumpai atskleidė priežastį, dėl kurios įsigyja kompiuterį ir pasidomėjo kaina, siuntimo išlaidomis ir kita aktualia informacija, buvau informuota, kad nigeriečiui sąlygos tinka ir jis pavedimą atliks naudodamasis „PayPal“ sistema.

Praėjus dienai į savo elektroninio pašto dėžutės brukalo aplanką gavau elektroninį laišką, neva iš „PayPal“ paslaugų skyriaus, kuriame nurodoma, kad pilietis, su kuriuos bendravau dėl kompiuterio pardavimo, atliko pavedimą, kurį į savo banko sąskaitą gausiu tik tada, kai nurodytu adresus išsiųsiu kompiuterį ir perduosiu siuntos numeri „PayPal“ sistemai. Nuo tos akimirkos už siuntinį bus atsakinga „PayPal“ kompanija, o aš gausiu pinigus.

Surinkusi pakankamai įrodymų, kad, tai vėlgi Nigerijos sukčiai nusitaikę į lietuvius, nusprendžiau aprašyti savo istorija ir taip padėti apsisaugoti nuo apgavysčių, tykančių elektroninėje erdvėje. Žemiau pateikti faktai, leidžiantys atskirtį sukčius nuo tikrų pirkėjų.
ą

Pirmiausia, siųsta SMS žinutė neturėjo telefono numerio. Sukčiai naudojasi internetiniais puslapiais, leidžiančiais siųsti SMS žinutes į telefonus nemokamai. Antra, „PayPal“ sistema pinigus gali pervesti ir gauti tik sistemoje užsiregistravę vartotojai. Šiuo atveju aš neturėjau „PayPal“ paskyros, todėl pinigų pervedimas į mano banko sąskaitą, naudojantis „PayPal“ sistema, būtų neįmanomas.

Trečia, elektroninis laiškas, kurį neva siuntė „PayPal“ sistema, iš tiesu buvo siunčiamas iš apgaulingo elektroninio adreso. Žemiau pateiktoje nuotraukoje jis apibrėžtas raudona spalva.

Ketvirta, pirkėjas minėjo, kad kompiuterį perka savo dukrai, tačiau pašto adrese nurodytas asmuo yra vyras Micheal Abegunde. Greičiausiai, tai ir yra tikrasis sukčiaus vardas. Taigi, istorijos moralas – joks Nigerijos sukčius neapgaus lietuvių. Tikiuosi, po šios istorijos niekas nepatikės šia, mano nuomone, pakankamai neblogai suorganizuota apgavyste.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Norite pasidalinti savo patirtimi? Tai galite padaryti žemiau: