"Mes labai atidžiai išstudijavome šią galimybę ir padarėme išvadą, kad pasiūlymas mums nėra pakankamai įdomus. Užuot įsigiję LAL, mes vystysime savo dabartinę veiklą aptarnaujant Lietuvos rinką ir klientus", - Eltai sakė H.Olongrenas.

Anot jo, Lietuvos ir Baltijos šalių rinkos "SAS Group" yra labai svarbios, todėl grupė yra numačiusi jose toliau plėstis. "SAS Group" buvo įsigijusi viešojo privatizavimo konkurso dokumentų rinkinį.

2003 metais valstybei pirmą sykį bandant privatizuojant LAL, SAS buvo vienintelė konkurso dalyvė, tačiau iš jo pasitraukė. SAS valdo 47,2 proc. akcijų Latvijos bendrovėje "airBaltic", kuri Vilniaus oro uoste įkūrė savo skrydžių bazę.

Valstybės turto fondas (VTF) LAL viešojo privatizavimo konkurso dokumentų rinkiniais baigė prekiauti pirmadienį. Pasiūlymų įsigyti LAL iš konkurso dalyvių laukiama trečiadienį ir ketvirtadienį, po to išsyk prasidės jų vertinimas.

VTF neskelbia, kiek dokumentų rinkinių yra parduota. Žinoma, kad vieną jų yra įsigijęs Lietuvos kelionių operatorius "Novaturas", kuris privatizavime ketina dalyvauti su investicijų grupe "Hermis Capital".

Viešo konkurso būdu privatizuojamo 100 proc. LAL akcijų paketo pradinė pardavimo kaina - 9,3 mln. litų. Potencialus investuotojas per dvejus metus į avialinijų bendrovę turės investuoti ne mažiau kaip 10 mln. litų, didinant įmonės įstatinį kapitalą.

Privatizavimo programoje taip pat numatyta, kad potencialus pirkėjas gali būti europinės ir transatlantinės integracijos kriterijus atitinkantis juridinis asmuo, kurio metų pardavimai ir paslaugos 2001-2003 metais buvo ne mažesni kaip 15 mln. litų.

Antradienį SAS pranešė apie didesnius nei tikėtasi pirmo ketvirčio ikimokestinius nuostolius, tačiau teigia matanti ženklų, kad uždirbs pelno, nors metinius rezultatus prognozuoja atsargiai.

Pusiau valstybinės Švedijos, Danijos ir Norvegijos aviacijos kompanijos SAS ikimokestiniai nuostoliai per pirmą ketvirtį siekė 1,3 mlrd. Švedijos kronų (181,9 mln. JAV dolerių), o analitikai prognozavo 1,2 mlrd. kronų nuotolius. Pernai per tą patį laikotarpį bendrovės nuostoliai siekė 1,6 mlrd. kronų.

SAS pažymėjo, kad pertekliniai pajėgumai ir konkurencija lemia konservatyvią šių metų veiklos rezultatų prognozę. Tačiau keleivių srautas didėja, ir, pasak pranešimo, kompanijos verslo ateityje nelaukia jokie dideli sukrėtimai, todėl "2005 metais bus uždirbta pelno".

Aviakompanijos pajamos, kaip ir prognozuota, siekė 13 mlrd. Švedijos kronų.

Šaltinis
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją