„Tele2 Pildyk“ interneto svetainėje pasitikrinau savo išklotinę, už ką ir kada nuskaičiuojam tiek pinigų. Pastebėjau, kad dingstančios lėšos priskiriamos mobiliajam internetui, tačiau daugiau jokių detalių apie tai nepateikiama. SMS ir skambučių atveju bent pateikiami numeriai, į kuriuos skambinta ar siųstos trumposios žinutės.

Tuomet kelis kartus kreipiausi į pačią „Tele2“ įmonę, kad paaiškintų, už kokią tiksliai paslaugą nuskaičiuojamos lėšos, pridengiamos mobiliojo interneto vardu. Tačiau vietoj to sulaukiau bendro atsakymo: na, jūs tiesiog naudojotės internetu arba jūsų nustatyti parametrai interneto ne tokie. dar pasiūlė perkrauti telefoną.

Keletą kartų bandžiau pasitikslinti, kas slypi už to mistinio žodžių junginio „mobilusis internetas“, kone panacėjos nuo visų klausimų apie dingstančias lėšas. Sutinku, tokias pasakas galima sekti bobutei, kuriai tas žodžių junginys „mobilusis internetas“ nieko nesako, tačiau man tokie pasiteisinimai pasirodė bėgimas nuo atsakymo ir kliento apgaudinėjimas.

Aš mobiliuoju internetu nesinaudojau per tuos laikotarpius, tačiau turėjau faktiškai mokėti už jį, nes buvo periodiškai nuskaičiuojamos lėšos. Ne kartą patyriau nuostolių, ir susitaikydavau su prarandamomis lėšomis (stengdavausi nelaikyti lėšų sąskaitoje užsisakydamas ir apmokėdamas už „Tele2“ siūlomus planus), tačiau šįkart nusprendžiau spręsti šią problemą iš esmės.

Pats esu pakankamai gerai susipažinęs su telefono nustatymais, taip pat turiu šiokį tokį supratimą apie interneto technologijas dėl savo išsilavinimo. Mano nuomone, telefono aparatas nėra suderintas tinkamai su mobiliuoju internetu šiame tinkle, tačiau už tai atsakomybę turėtų prisiimti ne klientas, o mobilaus ryšio operatorius. Juo labiau, tokiais telefono aparatais prekiavo „Tele2“ salonai (mano atveju „Blackberry“). O kiek dar kitų aparatų nėra suderinti su naudojimusi „Tele2“ mobiliuoju ryšiu?

Telefonas jokių atnaujinimų („update“) taip pat nesisiuntė, kaip aiškino operatorius: nei viena telefono programėlė nebuvo atnaujinta (apskritai jų buvo itin mažai telefone). Taigi, prie mobilaus interneto nesijungiau, o programėles taip pat nebuvo atnaujintos, tačiau nuo telefono sąskaitos nuolatos nurašinėjamos lėšos, ir aš dėl to patiriu nuolatinius nuostolius, negaudamas paslaugos. Kas įdomiausia, kai kurie mano prisijungimai prie mobilaus interneto vyko nakties metu, kai aš miegojau. Įdomiausia, kad pats operatorius skelbia, kad vasaros naktimis (tekstas rengtas vasarą – DELFI) gali naršyti nemokamai ir tam nereikia jokių akcijos kodų suvesti. Kur tas viešai skelbiamos akcijos įgyvendinimas, kad apmokestinamas internetas, jau nekalbu apie tai, kad naktimis juo apskritai nesinaudojau?

Mano tikslas nėra sulaukti asmeninių atsiprašymų iš „Tele2“ įmonės, norėčiau iškelti kitą klausimą, kuris liečia daugelį vartotojų. Ar neturėtų „Tele2“ prisiimti atsakomybę už išlaidas dėl telefono ryšio palaikymo su operatoriaus tinklu? Kad būtų aiškiau, mano prielaida yra ta, kad galbūt telefono aparatas su „Tele2“ tinklu apsikeičia bendravimo paketais, kurie tiesiog užtikrina aparato pasirengimą naudotis „Tele2“ mobiliuoju internetu, ir tokiu būdu nuolat yra nuskaičiuojama po centą.

Tarkim, telefono aparatas siunčia nedidelį duomenų paketą, kuriuo informuoja „Tele2“ apie tai, kad jis pasiruošęs naudotis internetu (koks yra IP ir kiti formalūs interneto veikimą palaikanti informacija). Neva, labas, aš čia, mano IP yra toks ir toks, ir aš pasiruošęs gauti informacijos paketus šiuo IP.

Šie paketai neatneša jokios naudos vartotojui (nei atidaro internetinio tinklalapio, nei atsiunčia atnaujinimų), nes tai tėra ryšio užtikrinimo paketai (kaip „synchronization“ ir pan.), ir jų kaštus turėtų padengti ryšio operatorius.

Kitas pavyzdys: kiekvieną kartą kai jūs įjungiate telefoną, tai telefonas taip pat pasikeičia duomenų paketais su operatoriumi, tokiu būdu jis nuolatos randa operatorių ir palaiko ryšį su bokštu, tačiau dėl to vartotojui nėra nuskaičiuojamos pokalbio minutės, nes vartotojas faktiškai negauna jokios paslaugos.

Manau, kad telefone išjungus bet kokį paketų apsikeitimą (konkrečiu atveju „Data Streaming“), tie centai nebenuskaičiuojami, tačiau tokiu atveju telefonas negali ir naudotis nemokama „WiFi“ paslauga. Įdomu, kokius nustatymus siūlytų pasirinkti operatorius, kad būtų galima naudotis skambučiais, SMS žinutėmis ir WiFi, kai nebūtų nuskaičiuojami centai už mobilųjį internetą. Nes tokie paaiškinimai kaip išjungti telefoną arba visai išjungti interneto paketų pasikeitimą, ir nebus nuskaičiuoti tie centai už internetą, manęs netenkina. Mano manymu, tai tėra išsisukinėjimas ir galimybė apgaudinėti klientą, ir pelnytis iš kliento, siūlant savo mobiliojo interneto planus.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Dėl skaitytojui kilusios problemos DELFI kreipėsi į „Tele2“ korporacinės komunikacijos direktorių Andrių Baranauską, kuris sutiko pakomentuoti situaciją:

„Skaitytojas įvardijo įprastą vartotojų problemą. Žmonės, įsigiję išmanųjį telefoną, ne visuomet žino, kad duomenų perdavimas gali vykti ir tuomet, kai vartotojas pats telefonu nesinaudoja ar net nelaiko jo rankose.

Dažniausiai tai nutinka, kai viena ar kita telefone įdiegta programėlė jungiasi prie interneto tinklo ir atnaujina savo būseną. Tarkime, socialinių tinklų, el. pašto ar panašios programėlės gali reguliariai jungtis prie tinklo ir tikrinti, ar nėra naujų įrašų bei laiškų. Net paprasčiausia programėlė, rodanti orų prognozę telefone, bent kartą per parą turi prisijungti prie interneto ir atnaujinti būseną. Tą patį daro „Blackberry“ duomenų perdavimo paslauga, kuria klientas, įsigijęs šio gamintojo telefoną, naudojasi.

Išvengti tokių nesusipratimų galima paprastai – pakeisti nustatymus taip, kad telefonas nenaudotų mobiliojo interneto. Siūlyčiau peržiūrėti ne tik telefono, bet ir kiekvienos įdiegtos programėlės nustatymus ir įsitikinti, kad jungtis prie tinko ji gali tik su vartotojo sutikimu.

Pats mobiliojo ryšio tinklas duomenų perdavimo neinicijuoja. Taip, klientas teisus, sakydamas, kad telefonas retkarčiais jungiasi prie bazinės stoties. Tai būtina, kad telefonas veiktų ir būtų mobilus, priešingu atveju vartotojui nuvykus prie kitos bazinės stoties ryšys dings. Tačiau, kaip vartotojas teisingai pastebėjo, šie duomenys nėra apmokestinami. Jokių kitų duomenų telefonas tinklui neperduoda.

Kliento prašomos informacijos apie tai, kur telefonas jungėsi, mes pateikti negalime. Taip, mes žinome, kad vartotojas jungėsi prie interneto. Tačiau mes nežinome, kur jis jungėsi ir kokią informaciją siuntėsi. Tokios informacijos paprasčiausiai nekaupiame.“