Saugumui – pedantiškas dėmesys

Bene pagrindinis „Palanga Visit Apartaments“ remiamo ekipažo tikslų buvo susipažinti su pasaulinio lygio lenktynėmis, pamatyti jas iš vidaus, suprasti kaip ir kas ten sukasi. Administracinė komisija suteikė apgaulingą pasitenkinimą: „Viskas vyko itin sklandžiai, su visų dokumentų tvarkymu užtrukome itin trumpai. Džiaugėmės, kaip visi organizatoriai ir teisėjai profesionaliai žiūri į savo darbą, tačiau nė nenutuokėme, kad toks pedantiškas ir profesionalus požiūris mus visiškai nukamuos techninėje komisijoje.“ – Pasakojo Vaidotas Paškevičius.

FIA kreipia itin didelį dėmesį į saugumą ir reikalauja smulkių duomenų apie kiekvieną saugumo elementą. Pagaminimo, homologacijos galiojimo datos, tikslus tos detalės ar elemento modelis, gamintojas, sertifikato numeris ir t.t. Taigi į šūsnį lapų lenktynininkams teko pildyti tokias detales ir apie visas gesinimo sistemas, degalų baką, saugos diržus, kombinezonus ir netgi batus.

Teisėjams užkliuvo lietuvių vairuojamo „Toyota FJ-Cruiser“ saugos lankai. Keistos konstrukcijos pasirodė. Lietuviai jiems pateikė sertifikato kopiją, tačiau ji buvo atmesta. Nes tai kopija. Reikėjo originalo. Vilmantas Audzijonis juokiasi, kad šis automobilis vien dėl to, kad atitiktų visus FIA reikalavimus buvo ruoštas vienoje garsioje sportinių automobilių konstravimu užsiimančioje firmoje, Vokietijoje. Dar daugiau – šis automobilis važiavo Dakaro maratone, kur teisėjams tokios konstrukcijos saugos lankai neužkliuvo. Problema išsisprendė FIA maršalams paskambinus į tą firmą.

Nepraleido dėl purvasargių

Neatitikimų turintys „Baja Poland“ varžybose norintys dalyvauti automobiliai siunčiami į čia pat esančias dirbtuves, kad lenktynininkai susitvarkytų likusius nesklandumus ir gautų likusius reikalingus parašus. Prie dirbtuvių eilės didelės, viduje visi keltuvai užimti. Nieko nuostabaus, kai automobiliai pasiunčiami, sakykim, pakartotinei patikrai net ir dėl tokių, rodytųsi, mažmožių, kaip per trumpi purvasargiai ar plėvele neaptraukti langai.

Būtent šios problemos kelioms valandos dirbtuvėse įkalino ir „Palanga Visit Apartaments“ palaikomą ekipažą. Jiems teko 8 cm prailginti purvasargius ir plėvele aptraukti langus. Šią paslaugą anksti ryte reikėjo pirkti iš vienos Ščecino miesto įmonės, prie kurios ryte jau rikiavosi su tokia pačia problema susidūrusių lenktyninių automobilių eilutė. Vietiniai lenktynininkai juokauja, kad „Baja Poland“ varžybos jiems kiekvienais metais atneša bene didžiausią pelną, mat visus parašus turintys surinkti lenktynininkai sutinka su visomis sąlygomis, kad tie darbai būtų padaryti kuo greičiau.

„Taisyklės yra taisyklės ir reikia į jas atsižvelgti. Juk čia ne vietinės varžybos, kur retas kreipia dėmesį į smulkmenas“, – susitaikęs su situacija nusijuokė Vilmantas Audzijonis.

Tik penktadienį ryte gavę paskutinį parašą lietuvių lenktynininkai pradėjo ruoštis daugiau nei 800 km ilgio maratonui, iš kurių 522 km teks lenktyniauti greičio ruožuose.

Standartinių automobiliu varžysis galingiausių klasėje

Tiesa, vyriškiai, sako, lenktyniaus patys su savimi ir dairysis į kitos klasės laikus. Su visiškai standartiniu „Toyota FJ-Cruiser“ automobiliu jie lenktyniaus T1 klasėje, kartu su galingiausiais gamykliniais prototipais, tarp kurių ir „Mini All4 Racing“ ar „Toyota Hilux Overdrive“.

„Realiai mūsų automobilis atitinka T2 klasės reikalavimus, tačiau „Toyota“ šiam modeliui neišpirko T2 klasės, standartinių automobilių homologacijos, taigi turėsime lenktyniauti neva kaip lygūs su lygiais prieš Dakaro nugalėtojus. Pirkti homologaciją privačiam asmeniui toli gražu neapsimoka – tai kainuoja milijonus“, – aiškino daugkartinis Lietuvos bekelės lenktynių čempionas V. Paškevičius.

„Nieko tokio, kad negalime kovoti dėl aukštų pozicijų, mes čia važiuojame išsibandyti automobilio ir susipažinti su pasaulio čempionatų specifika. Kita vertus, mums bus visiškai neįdomu rezultatai savoje klasėje, žiūrėsime ir bandysime lygintis kur esame standartinių automobilių T2 klasėje“, – kalbėjo V. Audzijonis.

„Palanga Visit Apartaments“ ekipažo „Toyota FJ-Cruiser“ yra standartinis automobilis, kuris netgi oro kondicionierių turi. Jame sumontuotas 4 litrų V6 variklis, kuris šiuo metu pasiekia apie 220 AG ir 400 Nm.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją