A. Zuokas prasitarė, kad savivaldybė jau kalbasi su mobiliojo ryšio operatoriais, kurių turimi duomenys gali padėti permąstyti autobusų ir troleibusų maršrutus sostinėje.

Ryšių operatoriai turi galimybę rinkti duomenis apie mobiliųjų telefonų faktinę vietą. Išanalizavus zonas, kuriose važinėja viešasis transportas, galima nustatyti keleivių srautus bei taip keisti viešojo transporto maršrutą. Apie šią galimybę A. Zuokas sužinojo po IBM programos „Iššūkis išmaniesiems miestams“ komandos trijų savaičių vizito Vilniuje.

„Duomenimis teleoperatoriai jau dabar disponuoja. Duomenys buvo ir anksčiau, tik nežinojome, kokiu pjūviu juos galima panaudoti“, - kalbėjo sostinės vadovas. Pasak jo, duomenys yra anonimiški ir pateikiami statistikos pavidalu. Tokia duomenų analizės sistema jau pasitarnavo Stambule.

Artūras Zuokas
Šešių ekspertų komanda Vilniuje dirbo tris savaites. Po jų komanda Vilniaus miesto savivaldybei pateikė rekomendacijas, kaip būtų galima gerinti transporto sistemą sostinėje su jau turima infrastruktūra.

Vizito Vilniuje metu tarptautinė IBM komanda atlikto kokybinius interviu, gyventojų apklausą, savo kailiu išbandė viešojo transporto sistemą. Savo rekomendacijose specialistai patarė Vilniui panaudoti laiku gaunamą ir tikslią informaciją, pavyzdžiui, transporto sistemos dalyvius informuoti apie įvykusias avarijas, kelio darbus bei suteikti jiems galimybę pasirinkti alternatyvų maršrutą. Skatinama dirbti prie sistemų, kurios leistų iš anksto numatyti transporto spūstis. Sostinei siūloma daugiau dėmesio skirti viešojo transporto naudojimo skatinimui.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (127)