Kaip tarė - taip ir padarė. Į Ignalizoje surengtą pirmąjį etapą susirinko 50 dalyvių. Po metų šis skaičius tapo trigubai didesnis, o pernai perkoptas ir 1000.

Šiemet, gegužės 18 dieną startuosiančiame 2014 metų penkių etapų maratone Druskininkuose tikimasi dar vieno rekordo.

„Atsižvegdami į dalyvių pageidavimus, jog kai kuriems per sunku įveikti buvusias distancijas, nusprendėme sutrumpinti rato ilgį. Tad nuo šiol sporto elito grupei reikės įveikti nebe du, o tris ratus, o bendras maratono trasos ilgis sudarys 60-75 kilometrai. Mėgėjų distanciją sudarys 2 ratai, bendras trasos ilgis 40-50 kilometrų.

Visiška naujovė mūsų maratonuose - Laisvalaikio grupė, kuriai tereiks įveikti 20-25 kilometrų distanciją. Iš gaunamų klausimų, neabejojame, jog ši grupė pritrauks tuos, kurie nepasitiki savo jėgomis, jog gali įveikti ilgesnę distanciją“, - naujoves vardino renginio organizatorius ir dalyvis Arūnas Daugirdas.

- Per dvylika metų MTB maratono taurės dalyvių skaičius vis didėjo. Kas yra daroma, kad augimo kreivė nesustotų? - paklausėme A. Daugirdo

- Jau užsiminiau apie trumpesnę distanciją. Šis pasikeitimas yra žvelgiant ne tik į dalyvius, tačiau ir žiūrovus. Kaip sakant, bus daugiau veiksmo, tad žiūrovams nebus kada nuobodžiauti.

Dalyviams naujovė tokia, kad numatyta skatinti piniginiais prizais greičiausiai įveikusius visą maratono trasą kiekviename etape. Taisyklėse dėl komandinio lenktyniavimo yra keletas patikslinimų, kurie padės išvengti ginčų dėl garbingos kovos komandinėje įskaitoje.

Pasiteisino kultūrinės programos pritraukimas į etapus, todėl ir šiemet, pagal galimybes, stengsimės pasiūlyti įvairaus žanro atlikėjų pasirodymų, atrakcijas vaikams. Be to, šiemet įdiegėme naują rezultatų skaičiavimo sistemą, kuri bus dar jautresnė, dar tikslesnė.

- Kiek tiesos yra kalbose, kad tokiuose maratonuose galima dalyvauti tik su labai gerais ir brangiais dviračiais? 

- Norint įveikti mūsų organizuojamų maratonų trasą, dviratis tiesiog turi būti tvarkingas, visiškai nepriklausomai nei nuo jo lygio, nei nuo kainos. Paprasčiausiai yra tokia tendencija, kad dalyviai, kurie susidomi dviračių sportu, daugiau dėmesio skiria ir savo dviratei priemonei – renkasi aukštesnės (geresnės) komplektacijos dviratį. Reikalavimas technikai atsiranda nuo dalyvio tobulėjimo, tačiau tuos reikalavimas sau išsikelia dalyviai, o ne organizatoriai.

- Kiekvienas dalyvis, įveikęs trasą, yra vaišinamas koše. Iš kur ši tradicija?

- Tai ne tik tradicija, bet ir mūsų įsipareigojimų dalyviams privalomoji dalis – mes puikiai suprantame, kad kiekvienas dalyvis trasoje palieka daug kalorijų. Todėl, bent dalinai joms atstatyti, mes siūlome pasistiprinti po finišo. Turbūt dažnas, mindamas pedalus trasoje, apie ją pagalvoja. Ir ši mintis išsipildo po finišo, juk tai gražu (šypsosi).

- Kaimyninės šalys į tokius maratonus pritraukia gerokai daugiau dalyvių. Kodėl taip yra, kad Lietuva turi mokytis iš Latvijos, o ne atvirkščiai?

- Nenorėčiau sutikti, kad mes vis dar mokomės. Taip, ilgą laiką tiesiogine ta žodžio prasme mokėmės – ir kaip trasas parinkti, ir kaip organizacinius darbus organizuoti, tačiau dabar mūsų renginių kokybė niekuo nenusileidžia latviškiems. vienas dalykas, kuris mums vis dar nepasiekiamas – tai dalyvių skaičius. Bet čia mes įžvelgiam lietuvio sunkų būdą išjudinti, priversti judėti, be to ir tradicijos pagal sporto šakas yra skirtingos – pas mus daugiau dėmesio krepšiniui, kitom sporto šakom, o pas latvius dviratis jau seniai labai populiarus.
 
MTB taurės maratono etapai
 
Gegužės 18 dieną - Druskininkuose,
Birželio 15 dieną - Vilniuje,
Liepos 13 dieną - Molėtuose,
Rugpjūčo 17 dieną - Ignalinoje,
Rugsėjo 28 dieną - Anykščiuose.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)