Pernai gruodžio mėnesį Evaldas Arlauskas, Airidas Janušauskas ir Rasa Syminaitė šventė savo bendrijos pirmąjį gimtadienį. Tačiau dar prieš įsteigdami mažąją bendriją jaunuoliai kaupė savo žinias ir patirtį vaizdo ir garso produkcijos kūrybos srityje.

„Audiovizualinės produkcijos rinkoje matėme labai gerą perspektyvą. Norėjome kurti kokybišką produktą, o aplink matėme daug labai nekokybiškų produktų“, - pasakojo vienas iš įmonės įkūrėjų E. Arlauskas.

Vaikinas pasakojo, kad kokybiškos produkcijos trūkumas šalyje jaučiamas dėl neišvystytos šios srities kultūros: „Vakarų rinkos yra pažengusios, audiovizualinę produkciją kuria seniai. Ten jau prieš 50 metų buvo išvystyta rinka. Pingant techninei įrangai atsirado galimybė kurti ne tik kino industrijos atstovams. Tačiau gero produkto sukūrimui reikia daug žinių ir kultūrinio pamato“.

Pradėję savo verslą jaunuoliai iš pradžių nusitaikė į siauresnę nišą – korporacinė, reprezentacinė vaizdo ir garso produkcija. Pradinių investicijų menininkams daug nereikėjo – bazinę techniką jie turėjo jau nuo studijų laikų. Po metų versliam jaunimui jau pavyko įsigyti techniką, leidžiančią kurti aukštesnės kokybės produkciją.

„Kai prie tokių projektų anksčiau dirbdavome dienomis ir naktimis, negalvojome, kad tai verslas. Tiesiog darėme tai, kas mums patinka“, - prisiminė E. Arlauskas.

Paklaustas, kaip pavyko jaunam verslui įeiti į rinką, pašnekovas teigė, kad prieš konkurentus padėjo nugalėti iš pradžių pasiūlytos mažesnės kainos.

„Mūsų pranašumas buvo tas, kad galėjome siūlyti kokybišką produktą už žemą kainą, nes esame jauni ir ambicingi. Tačiau jaunas tai dar nereiškia – be patirties. Siūlydami mažesnės kainos pranašumą sėkmingai įėjome į rinką ir jau pirmaisiais mėnesiais turėjome užsakymų. Be to, Lietuvoje tokiai produkcijai yra labai padidėjęs poreikis“, - kalbėjo E. Arlauskas.

Airidas Janušauskas, Rasa Syminaitė, Evaldas Arlauskas
Vaikinas pasakojo, kad ir tiesioginių konkurentų rinkoje nėra per daug. Lietuvoje įprasta, kad vaizdo ir garso produkciją kuria vienos įmonės, o kitos - generuoja idėjas. Tuo metu E. Arlauskas klientams siūlo ir idėjas, ir produkcijos gamybą.

Vaikinas džiaugėsi sėkmingai pasirinkęs specialybę: „Dabar kūrybinių industrijų programų yra pats suaktyvėjimas, bet džiugu, kad į Lietuvą tai atėjo pačiu laiku“.

Paklaustas, ar universitetų „mada“ siūlyti kūrybinių industrijų programas nepavirs į šios srities specialistų perteklių rinkoje, E. Arlauskas teigė: „Kūrybinės industrijos apima daugybę sričių nuo architektūros iki menų, dizaino, muzikos. Būtent kūrybinių industrijų specialistų reikia visiems sektoriams – visiems svarbu sukurti pridėtinė vertę savo produktams. Įgijus tokią specialybę savo žinias galima pritaikyti labai skirtingose vietose“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (64)