Būtent tokias sistemas šiuo metu kuria „Volvo Cars“ kompanija. atliekami bandymai padės sukurti automobilius, sugebančius sekti vairuotojo dėmesio sutelkimo lygį

„Šis sprendimas leis vairuotojui būti dar labiau užtikrintam savo automobiliu ir juo pasitikėti“, – aiškina „Volvo Cars“ inžinierius ir vairuotojo palaikymo sistemos funkcijų kūrimo projekto vadovas Peras Landforsas.

Prietaisų skydelyje įmontavus jutiklį, kuris stebi vairuotojo žvilgsnį, kaip plačiai yra atvertos jo akys ir vairuotojo galvos laikymo kampą, pavyko sukurti saugumo sistemą, nustatančią vairuotojo būklę ir sugebančią atitinkamai nustatyti automobilio valdymą. Kartu automobilis stebės, kad neišvažiuotų iš važiuojamosios juostos ir per arti nepriartėtų prie kito automobilio, jei vairuotojas nukreips savo dėmesį į ką nors kitą. Sistema taip pat sugebės nustatyti vairuotojo mieguistumą ir neleis užmigti vairuojant.

Prie tokių sistemų priskiriama diegiama saugumo sistema „Lane Keeping Aid“, padedanti išlaikyti automobilį važiuojamoje juostoje ir sumažinanti susidūrimo riziką važiuojant nedideliu greičiu, susidūrimo perspėjimo sistema „Collision Warning“ ir adaptyvioji pastovaus greičio kontrolės sistema su funkcija „Queue Assist”.

Jutikliai yra įdiegti priešais vairuotoją esančiame prietaisų skydelyje. Nedideli LED šviesos diodai apšviečia vairuotoją infraraudonaisiais spinduliais, kurie sistemai perduoda informaciją apie vairuotojo būseną. Žmogaus akis nepastebi infraraudonųjų spindulių, todėl jie vairuotojui netrukdys.

Vairuotoją stebintys jutikliai suteikia ir kitas galimybes. Vairuotojo akių stebėjimas leis automobiliui nustatyti salono apšvietimą ir dienos žibintų intensyvumą pagal vairuotojo žvilgsnio kryptį. Automobilis sugebės pats atpažinti prie vairo sėdintį žmogų ir nustatyti sėdynės padėtį.

Technologija jau yra įdiegta keliuose bandomuosiuose automobiliuose. Be to, „Volvo Cars“ kartu su Čalmerso technologijų universitetu ir koncernu „Volvo AB“ atlieka tyrimus, kurių tikslas – nustatyti veiksmingiausius vairuotojo nuovargio ir išsiblaškymo nustatymo metodus.

Vairuotojo būklės įvertinimas („Driver State Estimation“), jutikliams stebint prie vairo sėdinčio žmogaus būklę, yra labai svarbus. Tai gali tapti esminiu aspektu, ateityje kuriant autonomiškai valdomus automobilius. Automobilis galės pats nustatyti, ar vairuotojas sugeba vairuoti automobilį, kai nebebus sąlygų tęsti kelionę valdant automobilį autonominiu būdu.

Ši technologija – dar vienas reikšmingas pasiekimas, priartinantis įmonę „Volvo Cars“ prie užsibrėžto tikslo – pasiekti, kad iki 2020 m. naujuosiuose „Volvo“ automobiliuose nežūtų ir rimtai nesusižeistų nė vienas žmogus.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)