Skaičiuodamas paskutines vasaros dienas, sėdau į SUV kategorijai priskiriamą naujutėlaitį, dar gegužę Austrijoje nuriedėjusį nuo konvejerio „Countryman“, kuris nė iš tolo nepanašus į visureigį. Tai labiau padidinto pravažumo hečbekas. Pradėtas gaminti 2010-aisiais metais, šis modelis tapo trokštamu automobiliu. Dar iki „Countryman“ atsiradimo rinkoje universaliausiu buvęs laikomu „MINI Clubman“ greitai pralošė šį titulą savo jaunėliui.

Atsisėdęs už „Countryman“ vairo likau priblokštas salone esančia erdve! Nors ir pats esu beveik 2 metrų ūgio, neprireikė sėdynės nustumti iki pat galo. Gale esančias sėdimas vietas taip pat galima reguliuoti visomis kryptimis, o reikiamai išdėsčius sėdynes, bagažinės talpa nuo 350 padidėja iki 1170 litrų. Praktiška. Esu įsitikinęs, kad šiame automobilyje laisvai jaustųsi ir aukštaūgiai mūsų šalies krepšininkai.

Vairuoti „MINI Countryman“ iš tiesų yra malonu. Po variklio dangčiu esantis 1,6 litro benzininis, Prince l4 variklis su turbina išvysto 184 arklio galias (137kW). 100 km/h greitį šis žvėriukas pasiekia per 7,6 sekundės. Duomenys žavi, o ir išleisti palakstyti visą šią kaimenę į gatves tikras malonumas. Juk tai galingiausia šio modelio versija!

Gamintojo nurodytos vidutinės kuro sąnaudos siekia 6,7 l/100 km. Skaičiai negąsdina, tačiau važiuojant miesto režimu kiek agresyviau, litražas nesunkiai perkops ir 10,0 l/100 km. Varikliu likau patenkintas, neturiu prie ko prikibti, tik galbūt kiek šaižus jo skleidžiamas garsas, kuris greitai pradeda įkyrėti. Variklio dėl to nekaltinu, čia didesnį vaidmenį atlieka garso izoliacija.

Važiavimo malonumą didina automobilyje sumontuota ALL4 sistema, kuri yra valdoma elektroniškai. Kompiuteris reguliuoja galią tarp ašių ir ratų. Prasisukus vienam, galia perduodama kitiems, stabdžiais nestabdant prasisukančio rato. Standartinėmis sąlygomis priekinė ašis turi 60 proc., galinė 40 proc. galios, atsižvelgiant į sukibimą ir visas kitas važiavimo sąlygas.

Sportiška MacPherson pakaba yra gana kieta, galbūt netgi per kieta, tačiau tai tik suteikia automobiliui sportiško žavesio. „Countryman“ kelyje važiuoja tvirtai, stabiliai ir užtikrintai.

Nors man asmeniškai anksčiau neteko susidurti su „MINI“ automobiliais ir į juos žiūrėjau gan skeptiškai, išbandęs šį „Countryman“ nuomonę kardinaliai pakeičiau ir drąsiai galiu teigti, kad šis automobilis yra puikus, mažai nuvertėjantis ir originalus. Įrašau į savo favoritų sąrašą.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!