Martynas Samuitis, vienintelis iš lietuvių „Halls Winter Rally“ varžybas tęsiančių su tarptautinę klasifikaciją atitinkančiu automobiliu, kurui išleido bent du tūkstančius litų.

Lenktynininkas į savo automobilį pila Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) homologenuotą ETS TBX4 markės, 102 oktanų kurą.

„Lenktynių režimu šimtui kilometrų automobilis sunaudoja apie 75 litrus kuro. Pervažiavimuose tarp greičio ruožų – 25. Suapvalinus, be pridėtinės vertės mokesčio, litro kaina siekia 15 litų 80 centų“, – sakė lenktynininkas.

Lenktynininko komanda paskaičiavo, kad raliui Utenoje reikės 3 statinių kuro – iš viso 159 litrų.

Automobiliu sportas yra toks, kad kiekvienas svorio gramas yra labai svarbus, tad sportininkai niekada nepila pilno bako kuro, o tik tiek, kiek reikia įveikti sekcijai.

Visgi, M. Samuičiui kruopštumas atsirūgo ir pasibaigęs kuras privertė pasitraukti iš varžybų.

„Prieš porą žiemų kuras baigėsi tiesiog vidury greičio ruožo. Tai atsitiko dėl to, kad netinkamai buvo sukalibruotas automobilis. Apsigavome dešimčia litrų“, – pasakojo M. Samuitis.

Laukia startas Europoje

Savaitgalis Utenoje palengvino sportininkų kišenes, tačiau jos dar bent dvigubai patuštės kitą savaitę. M. Samuičio ir Ramūno Šaučikovo ekipažas pasiryžęs startuoti Europos ralio čempionato (ERC) etape Latvijoje. Ten laukia dvigubai ilgesni greičio ruožai.

Visgi, pinigai mažiausias galvos skausmas sportininkams - jie turi dėl ko sukti galvą ir taip. Nors sportininkai ir važiuoja greitai, Utenoje didžiausias dėmesys skiriamas po žiemos sustirusiems įgūdžiams ir technikai šlifuoti.

„Čia yra treniruotė, ne lenktynės. Važiuojame pakankamai greitai, bet tikra ne visu pajėgumu. Koncentruojamės į kitą savaitgalį, į jį visi pajėgumai ir nukreipti“, – kalbėjo sportininkas.

Varžytis, nors į greičiausių penketuką ekipažas Utenoje ir patenka, sportininkui sunku. Jų automobilis smarkiai skiriasi nuo daugumos ralyje dalyvaujančių ir vien Lietuvos čempionato reikalavimus atitinkančių automobilių.

„Nacionalinės klasės automobiliuose apribojimai daug mažesni. Pavyzdžiui, didinti ribotuvo oro paėmimo skylę, taip automatiškai padidinant sukimo momentą. Kitas svarbus dalykas – svoris. Automobiliai joje sveria 1230 kg, o mūsų automobilis sveria 1385 kg. Nors posūkiuose ir gali važiuoti greitai, bet ilgose tiesiosiose neprilygsi nacionalinės klasės automobiliams. Jie visa galva pranašesni“, – pasakojo lenktynininkas.

Utenoje triumfuoti ekipažui jau nepavyks, tačiau savo jėgas galės parodyti Europos ralio čempionate. Lenktynininkas kalbėjo kukliai, bet viltys sužibėti tarptautiniame čempionate nemažos.

„Pagal naujausius duomenis mūsų klasėje Europos čempionato etape yra devyni panašaus pajėgumo automobiliai. Nieko nenoriu sakyti, bet norime kuo aukštesnės vietos savo klasėje. O ir absoliučioje įskaitoje būtų labai smagu papulti į dešimtuką ar penketuką. Žiūrėsime, kaip seksis“, – sakė lenktynininkas.

Taip pat dalyvavote ralyje? Kviečiame siųsti nuotraukas iš DELFI greičio ruožo ir dalyvauti konkurse!

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (17)