Naujojo „Civic“ universalo laukimas buvo ilgas. Paskutinį kartą šią versiją japonai europiečiams pristatė prieš maždaug 15 metų, kai pasirodė „Civic Aero deck“. Vėliau „Hondos“ strategai nusprendė, kad šių mašinų perspektyvos – niūrios: esą potencialūs jų pirkėjai persės į kompaktinius SUV visureigius, tad investuoti į universalus nebeverta.

Šio sprendimo iš šių dienų perspektyvos negalima vertinti nei kaip gero, nei kaip blogo. Kompaktinių universalų rinka niekur nedingo, reikia pripažinti, kad ji pasikeitė ir dabar jai prognozuojamas augimas. Šiuos praktiškus automobilius renkasi tiek mažos šeimos, tiek vyresnio amžiaus, jau vaikus užauginę žmonės. O tokie modeliai kaip „Opel Astra Sports Tourer“ rodo, kad ir gamintojai prisitaikė prie pokyčių – jie kuria automobilius, kurie suderina praktiškumą bei stilių.

Taigi naujos kartos „Civic“, pasirodęs 2011 m., nuo šiol nebebus vienišas. Praėjusį rudenį Frankfurte „Honda“ pristatė universalo versiją „Civic Tourer“, kurią išbandėme Italijos širdimi vadinamoje Romoje.

Kuo gi jis pranašesnis už konkurentus? 624 litrai – šiuo skaičiu, kuris nurodo universalo bagažinės talpą, „Honda“ atstovai žongliruoja kaip puikiausi cirko artistai, norintys įtikti publikai. Nors tai gali atrodyti ir kaip iliuzija, tačiau šis 4,53 m ilgio universalas gali sutalpinti daugiausiai litrų ne tik savo segmente, bet yra talpesnis net ir už tokius aukštesnės klasės modelius kaip „Audi A6 Avant“.

Galinės sėdynės nusilenkia taip, kad su bagažinės grindimis būtų suformuotas lygus paviršius – čia ko gero sutalpintumėte ir šaldytuvą. O jeigu reikia pervežti aukštą daiktą, itin pasitarnaus „Magic seats“ funkcija, kuri galines sėdynes pakelia ir užlenkia atgal. Be to, įkrovimą palengvina tai, kad bagažinės slenkstis yra žemiausiai savo klasėje. Maža to, po bagažinės grindimis įrengta dar viena didelė 40 litrų erdvė. Tiesa, ji atsirado dingusio atsarginio rato sąskaita. O bene labiausiai prie konkurentus lenkiančios bagažinės ir salono talpos prisidėjo sprendimas perkelti degalų baką po priekinėmis sėdynėmis.

Automobilis paveldėjo evoliucionavusį „Civic“ hečbeko „kosmonautišką“ dizainą, tad „Tourer“ versija atrodo keistokai, ypač lyginant su konkurentais iš Vokietijos. Nors jo siluetas ir primena sportiško kupė, tačiau jis toks ištįsęs ir iš priekio atrodo plokščias, kad kyla minčių, jog automobilio išvaizda buvo kuriama pirmiausia galvojant ne apie tai, ar jis atrodys patraukliai. Galima spėti, jog dizaineriai siekė suformuoti kuo aptakesnes kėbulo formas ir taip pagerinti aerodinaminį pasipriešinimą. Kitavertus, šį saldainį „suvalgys“ tie, kurie žiovauja matydami kampuotus universalus.

Su nedidelėmis išimtimis, salone tai yra tas pats jau porą metų pažįstamas „Civic“. Nors abi „Civic“ versijos turi vienodo ilgio važiuoklės bazę, hečbekas už universalą yra 23,5 cm ilgesnis , o ties galu stogo linija yra kilstelėta beveik 2 cm. Medžiagų kokybė nėra prasta, tačiau vokiečiams neprilygsta. Centrinės konsolės vaizdas yra skurdokas – mygtukai maži, o informacinio kompiuterio grafika atrodo kiek pasenusi.

Kukli variklių pasiūla

Automobilio variklių gamoje bus tik du pasirinkimai. Dyzelinis 1.6 i-DTEC motoras generuoja 120 AG, jo maksimalus sukimo momentas – net 300 Nm. Šis jėgos agregatas automobiliui suteikia ne tik dinamišką charakterį, bet ir privalumų sąrašą papildo ekonomiškumu. Gamintojai nurodo, kad vidutinės šios versijos degalų sąnaudos yra tik 3,8 l/100 km. Važiuojant aukštais sūkiais jis gali būti triukšmingas, tačiau realiomis sąlygomis pasiektas mažesnis nei 5 l/100 km sąnaudų vidurkis tikrai nenuvilia.

Benzininių variklių gerbėjams siūlomas 1.8 i-VTEC variantas. Nors jis ir yra galingesnis (142 AG), tačiau sukimo momentas yra gerokai mažesnis nei „dyzelio“ (174 Nm), todėl jis atrodo vangesnis. Vis dėlto tai tėra klaidingas įspūdis – benzininis „Civic Tourer“ iki 100 km/val. įsibėgėja per 9,2 sek., o dyzelinis tą patį padaro beveik sekunde lėčiau.

Galima prognozuoti, kad ekonomiškasis „dyzelis“ bus kur kas populiaresnis pasirinkimas. Jis siūlomas tik su mechanine 6 laipsnių pavarų dėže, o benzininis agregatas derinamas ir su „automatu“.

Galinių amortizatorių valdymo inovacija

Vienas įdomiausių sprendimų, šiam modeliui suteikiantis naujų universalumo bruožų – galimybė valdyti galinių amortizatorių kietumą. Japonai sako, kad „Civic Tourer“ yra pirmasis serijinis modelis, turintis šią sistemą. Vairuotojas gali rinktis iš trijų režimų – prastiems keliams skirto komfortiško, važiavimui mieste tinkančio normalaus arba vairavimo entuziastams patiksiančio dinamiško. Taip siekiama, kad vairuotojas ir keleiviai jaustųsi patogiai nepaisant to, kokiu keliu važiuojama ar koks krovinys vežamas talpioje bagažinėje. Pirmieji įspūdžiai išbandžius šią papildomai užsakomą sistemą Romos apylinkėse buvo tokie, kad skirtumas tarp režimų išties jaučiamas – dinamiškas režimas pastebimai pakabą pakietina, o komfortiškas sumažina diskomfortą duobėtuose keliuose.

Japonai taip pat didžiuodamiesi kalba apie tai, kad bus siūlomos įvairios pagalbinės sistemos - kelio ženklų atpažinimo, išklydimo iš važiuojamosios juostos, automatinio stabdymo, kliūties aklojoje zonoje aptikimo ir kt. Jos automobiliui suteikia modernumo, tačiau absoliučią daugumą jų jau teko išbandyti konkurentų automobiliuose.

„Hondos“ žmonės sako, kad futuristiškai atrodantis „Civic Tourer“ turėtų sudominti jaunas šeimas su vaikais ir tuos, kurie atsisako vidutinės klasės mašinų bei persėda į kompaktines. Svarbiausiomis rinkomis įvardijama Vakarų Europa Skandinavija ir Didžioji Britanija.

Kaip ir „Civic“ hečbekas, „Jazz“ vienatūris bei SUV klasės visureigis CR-V, naujasis universalas gaminamas Swindone, Anglijoje. Tikimasi, kad „Tourer“ versija sudarys apie 20 proc. visų „Civic“ pardavimų. Europoje už „Civic“ perkamesnis „Hondos“ modelis yra tik CR-V.

Honda Civic Tourer“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1597 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 88 kW/120 AG/4000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 300 Nm/2000 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4535 mm
Plotis: 1770 mm
Aukštis: 1480 mm
Važiuoklės bazė: 2595 mm
Prošvaisa: 145 mm
Svoris: 1337 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 10,1 sek.
Maksimalus greitis: 195 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 3,8 l/100 km
CO2 emisija: 99 g/km
Bagažinės tūris: 624/1668 l
Kaina: neskelbiama

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (133)