Geros prezentacijos tos, kurios yra gerai organizuotos, sklandžiai pereinama nuo vienos pristatomos idėjos prie kitos, po geros prezentacijos žiūrovai jaučiasi sužinoję kažką naujo ir įdomaus.

Labai svarbi pati pristatymo pradžia – jei jūs neužvaldysite auditorijos dėmesio per pirmąsias 30 sekundžių, jūsų visas pasiruošimas nueis šuniui ant uodegos. Dėl to turite pradėti įspūdingai! Televizinės reklamos taip pat teturi 30 sekundžių sudominti žiūrovus, ta pati taisyklė galioja ir jūsų pristatymui.

Jums gali padėti

Naujų idėjų svarstymas

Pradėkite prezentaciją netikėtomis idėjomis. Pasidalinkite jomis su bendradarbiais, braižykite grafikus, pasitarkite su klientais ar tiekėjais. Raskite laiko užsirašyti idėjoms, negalvokite apie tai, kaip jos atrodys, ar jos bus susijusios. Prieš pradėdami rengtis prezentacijai, apsvarstykite, kas bus jūsų žiūrovai. Ką jūs norite jiems išaiškinti, kaip juos paveiksite? Kiek ilgai kalbėsite? Ar jūsų pristatymas bus detalus? „Minčių lietus“ arba naujų idėjų generavimas – svarbus žingsnis ruošiantis prezentacijai, tai padeda susikoncentruoti į detales, kurias jūs norite pabrėžti.

Bendrais bruožais užsirašykite, kas svarbiausia

Jei jau turite pagrindinę idėją, kurią jūs norite perteikti, pasižymėkite, kaip vyks jūsų prezentacija. Tai bus jūsų pristatymo struktūros metmenys. Juose turėtų būti pažymėta įžanga, nuo trijų iki penkių svarbiausių minčių, įrodančių pagrindinę idėją, ir išvados, apibendrinančios visą pristatymą – trumpai pakartokite žiūrovams tai, kas svarbiausia.

Toks planelis, nors atrodo nesudėtingas, parodo visos prezentacijos struktūrą. Didesnės, sudėtingesnės prezentacijos gali būti planuojamos dalimis, jas vėliau įvairiai jungiant ir komponuojant.

Komponuojant dalimis galima numatyti pagrindinį akcentą, kuris turės sudominti jūsų auditoriją. Tai gali būti pateikta įdomiais paveikslėliais, įspūdinga statistika, dramatišku pasakojimu iš asmeninio gyvenimo. Sudominti gali geras humoras, tikslinga citata. Kai kurie kalbėtojai teigia, kad tyla prezentacijos pradžioje taip pat gali būti labai veiksminga. Ką bedarytumėte, prisiminkite, kad jūs turite sugebėti prikaustyti auditorijos dėmesį per 30 sekundžių ar dar mažiau.

Nepamirškite idėjas jungiančių detalių

Pasiruošę planą, apgalvokite visas smulkmenas. Pasirašykite frazes, kuriomis sujungsite savo mintis. Pavyzdžiui, „rezultatas bus...“, „tęsiant galima pridurti“ ir pan. Naudokite iliustracijas, grafikus, pavyzdžius – viską, kas gali padėti jums sudominti ir įtikinti auditoriją. Tyrimų duomenimis, jei informacija iliustruojama vaizdine medžiaga, žmonės įsimena 95 procentus to, ką jie girdi ir mato. Svarbu susidėlioti svarbiausius akcentus ir nuolat pabrėžti pagrindinę idėją.

Nuolat tobulinkite pristatymą ir treniruokitės

Jei jau esate patenkinti savo pristatymo struktūra, skaitykite pranešimą garsiai. Jūs galite pastebėti tas vietas, kurias skaitant atsiranda neaiškumas. Pataisykite, taip pat ištrinkite, kas nereikalinga – kalba turi būti aiški ir glausta. Jei jūsų pristatymas susideda iš daugelio dalių ir yra ilgas, apmąstykite, kaip išskirsite pagrindines mintis ir kaip išlaikysite žiūrovų dėmesį. Pagalvokite, kaip sklandžiai sujungti temas, kartais grįžimas prie pradžioje pasakytos minties padeda lengviau pereiti prie kitos idėjos.

Stenkitės būti energingi

Savo prezentaciją parodykite energingai ir entuziastingai. Atminkite, kad galutinis pristatymo tikslas – perteikti jūsų unikalų požiūrį, įžvalgas, parodyti energiją. Laisvai disponuokite idėjomis, stenkitės kuo mažiau skaityti. Ir atminkite: paskutinės jūsų prezentacijos 30 sekundžių yra tokios pat svarbios, kaip ir pirmosios 30. Apibendrinkite trumpai ir įkvepiančiai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)