Vaizdo registratorius – tai tarsi transporto priemonės juodoji dėžė, fiksuojanti kas vyksta aplinkui. Nufilmuota medžiaga padeda įrodyti nekaltumą, pavyzdžiui, įvykus eismo įvykiui. Tai padeda greičiau, bei argumentuotai išspręsti kelyje kilusius konfliktus.

Pasak ekspertų, Europos Sąjungoje ir daugelyje kitų pasaulio šalių šio prietaiso pagalba galima įrodyti tiesą ar padėti nustatyti autoįvykio kaltininką. Be to, ir policija ragina žmones perduoti jai vaizdo registratoriais ar kitomis priemonėmis užfiksuotą medžiagą apie kelių eismo taisyklių pažeidimus.

Įvykių aplinkybių filmavimo svarbą pabrėžia ir kai kurios draudimo bendrovės. „Lietuvos draudimo“ Verslo draudimo rizikos vadovas Arūnas Raziūnas CargoNEWS sakė, kad drausmingas klientas visada moka mažiau, o apskaičiuojant draudimo įmoką atsižvelgiama į daugelį faktorių – pradedant automobilių parko priežiūra ir baigiant geografija šalių, kuriose vežėjas vykdo veiklą.

„Įtakos turi ir tokie veiksniai kaip galėjimas avarijos atveju nedelsiant foto kamera fiksuoti aplinkybes ir padarytą žalą, taip pat registruojančių vaizdo kamerų įdiegimas ir kitos galimybės, kurios padėtų įrodyti vairuotojo nekaltumą,“ – sako jis.

Ypač populiarūs Rytuose

Pašnekovai pabrėžia, kad vaizdo registratoriai ypač populiarūs Rusijoje. Carcam.lt atstovas Donatas Naigeris pasakoja, kad važiuojant į Rusiją, šie prietaisai tikrai praverčia. „Ten klesti korupcija ir beveik visi turi vaizdo registratorius. Vairuotojai keliuose būna labai įžūlūs, o ir su policija ne visada pavyksta susikalbėti. Įvykus kažkokiam incidentui, darbdavys galėtų pažiūrėti kokia situacija buvo susidariusi. Be to, tolimųjų reisų vairuotojams dažnai reikia fotografuoti krovinį, o tai galima padaryti ir su vaizdo registratoriumi. Lietuvoje šiais prietaisais pradėta prekiauti dar tik prieš porą metų, tačiau jie tampa vis populiaresni“, – teigia pašnekovas.

Į ką reikia atkreipti dėmesį?

Paprasčiausiam naudojimui užtenka nebrangaus prietaiso, kuris atlieka pagrindinę funkciją – filmuoja kelią. Vaizdo registratoriai gebantys filmuoti itin aukšta raiška yra brangesni, tačiau aiškiau matomos įvairios smulkmenos, kurios neretai yra labai svarbios.

Anot vaizdo registratorių pardavimų atstovų, pirmiausia reikėtų atkreipti dėmesį į vaizdo įrašymo kokybę. Svarbiausi parametrai – aukšta raiška ir pikselių skaičius. Svarbios ir papildomos funkcijos, tokios kaip G jutiklis, kuris fiksuoja staigius automobilio koordinačių pokyčius. Taigi visi staigūs stabdymai, akceleracija, posūkiai ir smūgiai bus užfiksuoti vaizdo registratoriaus atmintyje. Avarijos metu jis neišsijungs.

UAB „Gijona“ atstovas Artur Bakej papasakojo ir apie naujovę, kuri gali būti naudojama kaip alternatyva vaizdo registratoriams. „Dabar tik pradedama jomis prekiauti, todėl apie jas nedaug kas žino. Tai vadinamos krovininio automobilio stebėjimo sistemos. Šie prietaisai kažkuo panašūs į vaizdo registratorius. Prie juodosios dėžės galima pritvirtinti 4 drėgmei atsparias kameras, kurios yra montuojamos sunkvežimio išorėje: ant priekabos iš visų pusių. Ta sistema skirta apsaugoti nuo vagių, tačiau gali būti naudojama ir kaip vaizdo registratorius, nes įrašinėja vaizdą. Šis prietaisas gana brangus – kainuoja apie 2 tūkstančius litų“.

Kiek kainuoja?

Vaizdo registratoriais prekiaujančios įmonės nurodo, kad šių prietaisų kainos svyruoja nuo 100 iki 1000 litų.

A. Bakej mano, kad kokybišką vaizdo registratorių galima įsigyti ir už 300 litų. „Kainos įvairios: yra pigių – nuo 80 litų, tačiau tokie dažniausiai parduodami internete. Parduotuvėse kainos svyruoja nuo 200 iki 800 litų. Siūlomi ir taip vadinamieji „brendiniai“ vaizdo registratoriai, jie kainuoja apie 800 litų. Atlikome bandymus ir padarėm išvadą, kad jie mažai kuo skiriasi nuo pigesnių , kurie kainuoja 300 litų. Jų įrašymo kokybė beveik tokia pati“, – sako jis.

D. Naigeris papildo, kad kaina priklauso nuo parametrų. Maždaug nuo 200 litų galima rasti vaizdo registratorius, įrašinėjančius aukštos raiškos kokybe, kuri jau laikoma geriausia. Brangesni turi papildomų funkcijų, pavyzdžiui antrą kamerą.