Neš­me­nys – nuo pi­la­mo grun­to

Aly­taus re­gio­no ap­lin­kos ap­sau­gos de­par­ta­men­to Aly­taus mies­to agen­tū­ros spe­cia­lis­tai ope­ra­ty­viai re­a­ga­vo į aly­tiš­kių nu­si­skun­di­mus ir iš­si­aiš­ki­no, dėl ko­kių prie­žas­čių pa­ru­do Ne­mu­no van­duo. Agen­tū­ros ve­dė­jas Jau­nius Ja­no­nis mies­tie­čius ra­mi­na: „Neš­me­nų at­si­ran­da dėl pi­la­mo grun­to į Ne­mu­ną sta­to­mo pės­čių­jų ir dvi­ra­čių til­to vie­to­je. Toks yra sta­ty­bos pro­ce­sas ir taip bus, kol bus pi­la­mas grun­tas. Pas­kui vis­kas nu­si­sto­vės, ir van­duo Ne­mu­ne aly­tiš­kiams ne­be­kels ne­ri­mo. Taip bu­vo ir sta­tant Lie­tu­vos tūks­tant­me­čio til­tą per Ne­mu­ną. Gy­ven­to­jai neš­me­nų upė­je gal ne­pa­ste­bė­jo, nes šio­je vie­to­je ap­link miš­kai. O da­bar drums­tas Ne­mu­nas te­ka pro žmo­nių na­mus, pa­si­kei­tu­si van­dens spal­va ma­ty­ti ir nuo An­ta­no Juo­za­pa­vi­čiaus til­to.“
Citata
Kaip tvir­ti­no „Al­kes­tos“ spe­cia­lis­tai, sta­tant šį me­ta­li­nių kon­struk­ci­jų til­tą dar­buo­sis du įspū­din­go aukš­čio kra­nai, pri­me­nan­tys še­šio­li­ka­aukš­tį na­mą, jų da­bar ieš­ko­ma vi­so­je Eu­ro­po­je. Kad til­tas funk­cio­nuo­tų, teks maž­daug 5 met­rus link py­li­mo pa­trauk­ti čia pa­sta­ty­tą sti­li­zuo­tą mies­to ro­žę.

Sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jos sta­ty­bos spe­cia­lis­tai taip pat ži­no aly­tiš­kių nu­si­skun­di­mus dėl ne­va ter­šia­mo Ne­mu­no, ta­čiau tu­ri to­kį pat pa­aiš­ki­ni­mą, kaip ir gam­to­sau­gi­nin­kai. Jų tei­gi­mu, sta­tant pės­čių­jų ir dvi­ra­čių til­tą, su­jung­sian­tį mies­to ku­ror­ti­nę da­lį ties Dai­nų slė­niu su Pir­mo­jo Aly­taus pi­lia­kal­nio te­ri­to­ri­ja, abie­jo­se Ne­mu­no pu­sė­se bus sta­to­mos at­ra­mos. Da­bar, mon­tuo­jant me­ta­li­nius įlai­dus ir pi­lant grun­tą, vie­na sta­to­ma Dai­nų slė­nio pu­sė­je. Iš šios vie­tos į upę pa­ten­ka rus­vų neš­me­nų.

Čia dir­ban­tys sta­ty­bi­nin­kai, sa­vi­val­dy­bės skelb­to kon­kur­so sta­ty­ti til­tą lai­mė­to­jos mies­to ben­dro­vės „Al­kes­ta“ at­sto­vai sa­kė su­lau­kę ne vie­no ap­lin­ko­sau­gi­nin­kų ap­si­lan­ky­mo, do­mė­ji­mo­si at­seit ter­šia­mu Ne­mu­nu, bet prie­kaiš­tų ne­iš­gir­dę.

„Mū­sų toks dar­bo pro­ce­sas ir taip bus, kol van­duo plaus grun­tą“, – pa­brė­žė „Al­kes­to­je“ dir­ban­tis pro­jek­tų va­do­vas Arū­nas Vi­soc­kas.

Dar­buo­sis įspū­din­go aukš­čio kra­nai

„Al­kes­ta“ su­tar­tį su mies­to sa­vi­val­dy­be dėl pės­čių­jų ir dvi­ra­čių til­to per Ne­mu­ną pa­si­ra­šė lie­pos vi­du­ry­je. Sta­ty­bos tu­ri bū­ti baig­tos 2015 me­tais, o jų ver­tė – be­veik 30 mln. li­tų. Di­džio­ji da­lis lė­šų – iš eu­ro­pi­nių fon­dų.

Til­tas bus 260 met­rų il­gio, per 30 met­rų aukš­čio ir 5 met­rų plo­čio. Jo nau­jos at­ra­mos po 26 met­rus il­gio abie­jo­se pu­sė­se bus su­jun­gia­mos su iš­li­ku­sio­mis ge­le­žin­ke­lio til­to at­ra­mo­mis. Di­džiau­sias tar­pat­ra­mi­nis at­stu­mas bus 93 met­rai.

Kaip tvir­ti­no „Al­kes­tos“ spe­cia­lis­tai, sta­tant šį me­ta­li­nių kon­struk­ci­jų til­tą dar­buo­sis du įspū­din­go aukš­čio kra­nai, pri­me­nan­tys še­šio­li­ka­aukš­tį na­mą, jų da­bar ieš­ko­ma vi­so­je Eu­ro­po­je. Kad til­tas funk­cio­nuo­tų, teks maž­daug 5 met­rus link py­li­mo pa­trauk­ti čia pa­sta­ty­tą sti­li­zuo­tą mies­to ro­žę.

Pra­dė­jus sta­ty­bas nuo Dai­nų slė­nio pu­sės, pa­sak sta­ty­bi­nin­kų, te­ko iš­kirs­ti apie 80 plo­nes­nių ir sto­res­nių me­džių, truk­dan­čių dar­bams. Me­džiai dar ker­ta­mi ir ki­ta­pus Ne­mu­no.

Aly­tu­je, be sta­to­mo pės­čių­jų ir dvi­ra­čių til­to, yra trys til­tai per Ne­mu­ną su­si­siek­ti au­to­trans­por­to prie­mo­nė­mis – An­ta­no Juo­za­pa­vi­čiaus, Ka­niū­kų ir Lie­tu­vos tūks­tant­me­čio.