Siekdama šių tikslų, Europos Komisija pateikė veiksmų planą CARS 2020, kuriuo siekiama stiprinti pramonės konkurencingumą ir tvarumą iki 2020 m.

Komisija skatina daug investuoti į mokslinius tyrimus ir inovacijas pagal Europos ekologiškų transporto priemonių iniciatyvą. Bus glaudžiau bendradarbiaujama su Europos investicijų banku, kad būtų finansuojamos inovacijos, o MVĮ turėtų daugiau galimybių gauti kreditą. ES standartinis elektromobilių baterijų įkrovimo infrastruktūros tinklas užtikrintų reguliavimo tikrumą, būtiną siekiant žengti svarbų žingsnį gaminant elektromobilius.

Automobilių pramonės inovacijos taip pat bus skatinamos taikant visa apimantį priemonių paketą: bus siekiama mažinti išmetamo CO2 kiekį, teršalų ir keliamo triukšmo lygį, didinti kelių eismo saugą ir plėtoti pažangiąsias transporto sistemas (angl. ITS).

Be to, Komisija taip pat siūlo spręsti opias automobilių sektoriaus problemas. Komisija, reaguodama į Europos automobilių rinkų paklausos mažėjimą ir į pranešimus apie gamyklų uždarymą, lapkričio mėn., t. y. iki kito Konkurencingumo tarybos posėdžio, surengs automobilių gamintojų, profesinių sąjungų atstovų ir pramonės ministrų susitikimą. Bus peržiūrėtos priemonės, siekiant darniau spręsti dabartinės krizės keliamus uždavinius. Automobilių pramonė svarbi visai Europai, todėl būtina imtis veiksmų Europos mastu. Susitikime svarbu daugiausia dėmesio skirti perteklinio pajėgumo, socialinių ir technologinių investicijų klausimams, taip pat nagrinėti valstybės pagalbos ir su paklausa susijusias priemones; vėliau vyks aukščiausio politinio lygmens diskusijos.

Už įmones ir pramonę atsakingas Europos Komisijos narys, Komisijos pirmininko pavaduotojas Antonio Tajani sakė: „Europa gamina geriausius pasaulyje automobilius. Europos Komisija tikisi, kad Europa šioje srityje ir toliau pirmaus, ir kad sugebėsime gaminti dar saugesnes ir mažiau taršias transporto priemones. Todėl Komisija šiandien pristato ES automobilių pramonės strategiją ir ketina imtis skubių veiksmų šio sektoriaus dabartinėms problemoms spręsti. Svarbu, kad restruktūrizavimas vyktų koordinuotai. Šis automobilių sektoriaus planas yra pirmasis spalio 10 d. pristatytos Komisijos naujos pramonės revoliucijos strategijos vaisius. Automobilių pramonė turi viską, ko reikia dabartinėms problemoms išspręsti, likti konkurencingai, įgauti daugiau tvarumo ir išsaugoti gamybos bazę Europoje. Maža to, dėl savo didinamojo poveikio, kurį ji daro ekonomikai, automobilių pramonė turėtų suteikti svarų postūmį išsaugoti tvirtą pramonės pagrindą Europoje. Šiandienos veiksmų planu suteikiame automobilių pramonei visokeriopą politinę paramą.“

Naujos galimybės vis konkurencingesniam sektoriui

Tikėtina, kad artimiausią dešimtmetį labai išaugs besiformuojančios rinkos ekonomikos šalyse parduotų automobilių skaičius. Tai atvers ES automobilių pramonei naujų galimybių, tačiau padidės spaudimas gerinti tvarumą ir atlaikyti didėjančią pasaulinę konkurenciją.

Veiksmų plane numatyta konkrečių politinių iniciatyvų pasiūlymų, kuriomis siekiama:

1. skatinti investicijas į netaršių transporto priemonių pažangias technologijas, pavyzdžiui, taikant visa apimantį priemonių, skirtų mažinti išmetamą CO2 kiekį, teršalų ir keliamo triukšmo lygį, rinkinį;
imantis kelių eismo saugos priemonių, įskaitant pažangiąsias transporto sistemas;
diegiant alternatyviojo kuro (elektros energijos, vandenilio ir gamtinių dujų) infrastruktūrą;
nustatant ES elektromobilių baterijų įkrovimo infrastruktūros tinklo standartą;
imantis Europos ekologiškų transporto priemonių iniciatyvos pagal programą „Horizontas 2020“, kad būtų skatinamos investicijos į mokslinius tyrimus ir inovacijas;

2. gerinti rinkos sąlygas, pavyzdžiui,

stiprinant transporto priemonių bendrąją rinką taikant patobulintą tipo patvirtinimo sistemą, įskaitant rinkos stebėseną, kad būtų išvengiama nesąžiningos konkurencijos;
racionalizuojant netaršių transporto priemonių finansines paskatas;
nuosekliai taikant pažangaus reglamentavimo principus, įskaitant svarbiausių politinių iniciatyvų konkurencingumo patikrinimą, siekiant nustatyti tokių politinių iniciatyvų konkretų poveikį automobilių pramonei;

3. didinti pramonės dalyvavimą pasaulinėje rinkoje

sudarant subalansuotus prekybinius sandorius, apdairiai vertinant šių prekybos sandorių bendrą poveikį, taip pat skatinant ir tęsiant dvišalius dialogus su svarbiais trečiųjų šalių partneriais ir
tarptautiniu mastu intensyviau derinant transporto priemonių srities teisės aktus. Galutinis tikslas – tarptautinis automobilio tipo patvirtinimas ir elektromobilių ir jų baterijų pasauliniai saugos reikalavimai;

4. skatinti investicijas į naujus įgūdžius ir mokymą, siekiant prisitaikyti prie struktūrinių pokyčių ir numatyti užimtumo ir gebėjimų poreikius, pavyzdžiui, skatinant šiam tikslui naudotis Europos socialiniu fondu (ESF).

Europos automobilių pramonės rodikliai

Visa automobilių pramonė (automobilių gamintojai, tiekimo grandinė ir antrinė rinka, įskaitant tūkstančius MVĮ), yra strategiškai svarbi Europos ekonomikai, nes šiame sektoriuje tiesiogiai ir netiesiogiai dirba 12 mln. žmonių, jame sukuriama 4 proc. BVP ir 90 mlrd. eurų prekybos perviršis (2011 m.) Ši pramonės sritis yra didžiausias privatus investuotojas į mokslinius tyrimus ir inovacijas – kasmet investuojama apie 30 mlrd. eurų.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (7)