Ironiška, bet šiemet sukanka lygiai 50 metų, kai buvo įmūrytas pirmas „Ford“ įmonės Genke akmuo. Tačiau jubiliejiniai metai nešventiški.

Amerikos milžinas pertvarko padalinius Europoje. Sumažėjus automobilių paklausai iki 2014-ųjų uždarys įmonę Genke. „Mondeo“, „S-Max“ ir „Galaxy“ modelių surinkimą perkelia į Ispaniją, Valensiją.

Tai katastrofa visam Limburgo regionui Flandrijoje. Dar vienas smūgis po to, kai prieš porą metų amerikiečių „General Motors“ uždarė „Opel“ įmonę Antverpene.

Šįkart vien įmonėje darbo neteks daugiau negu 4 tūkst. žmonių.

„Tai didelė problema, nes daug Genko gyventojų dirba „Ford“ įmonėje, keli kai kurių šeimų nariai. Visas miestas sukasi aplink „Ford“ – viešasis maitinimas, laisvai samdomi darbuotojai, daug žmonių neteks uždarbio“, – žurnalistams teigia vienas iš gamyklos darbininkų profsąjungos atstovų.

Iš viso daugiau negu dešimt tūkstančių žmonių, vienaip ar kitaip susijusių su Fordo įmone.

„Dar prieš penkias savaites jie žiūrėdami mums į akis tvirtino, kad viskas liks kaip buvę. Jie nesilaiko žodžio“, – sakė profsąjungų atstovas.

Flandrijos verslo lyderių asociacija kreipėsi į vyriausybę – kad galėtų konkuruoti su užsieniu, turi mažėti išlaidos darbo užmokesčiui. Bet „Ford“, kaip pranešama, greičiausiai ketina kai kurių modelių gamybą vėliau kelti iš Ispanijos į Vokietiją, kur automobilių pramonei sekasi kur kas geriau negu Belgijoje ir Prancūzijoje. Įmonės Genke darbuotojams Amerikos milžinas žada stengtis, kad atleidimų smūgis būtų švelnesnis.