Antra pagal dydį Rusijoje lengvųjų komercinių automobilių gamintoja „Sollers“ kreipėsi į pramonės ministeriją, prašydama atlikti tyrimą, kurio metu būtų nustatyta, ar Rusijoje nepardavinėjami konkurentų automobiliai, pažeidžiant dempingo įstatymus.

Neoficialias duomenimis, šiam ieškiniui pritaria ir didžiausias Rusijoje lengvųjų komercinių automobilių gamintojas „GAZ“.

Įtarimai krito ant transporto priemonių eksportuojamų iš Italijos, Vokietijos, Lenkijos ir Turkijos. „Sollers“ pateikė visus dokumentus antidempingo komisijai, kad ši galėtų atlikti detalų tyrimą.

Jų duomenimis, į Rusiją iš minėtų šalių importuoti sunkvežimiai parduodami gerokai pigiau nei vidinėse gamintojų rinkose. Rusų atstovai teigia, kad dėl to patyrė didelių materialinių nuostolių – sumažėjo pelnas ir rinkos dalis.

Taip pat „Sollers“ atkakliai tvirtina, kad jų gaminami produktai pagal technines galimybes yra analogiški importuojamiems, dėl to tai ypač turi įtakos jų produkcijai. Tiesa, šioje vietoje ekspertų nuomonės smarkiai išsiskiria. Kai kurie linkę suabejoti Rusijoje gaminamų transporto priemonių kokybe ir patikimumu, jei šias transporto priemones lygintume su vakarietiškomis.

Rusijos transporto priemonių gamintojai ir toliau siekia įvairiausiais būdais išlaikyti aukštus muito mokesčius įvežamoms transporto priemonėms. Po Rusijos įstojimo į TPO lengvųjų komercinių automobilių muito mokestis iš karto sumažės nuo 25 iki 15 proc. Dar vėliau kris iki 10 proc.

Iki šiol Rusijoje dar nė karto nebuvo atliktas dempingo įstatymų pažeidimo tyrimas transporto priemonių prekybos sektoriuje. Siekiant apsaugoti vietinius gamintojus, iki sutarties su TPO tiesiog būdavo keliami muito mokesčiai.