„Mazda“ turi ilgas kompaktiškų automobilių gamybos tradicijas, kurių pradininkė buvo „Mazda 323”, debiutavusi dar 1977 m. Šio modelio įpėdiniu tapusi „Mazda3” pasirodė 2003 m. Ir tapo geriausiai parduodamu šios markės automobiliu Europoje. 2008 m. buvo pristatytas antros kartos modelis, kuris šiemet atnaujintas ir oficialiai pademonstruotas rugsėjį Frankfurto automobilių parodoje.

Hečbeko arba sedano kėbulu siūlomas „Mazda3” yra antro pagal dydį Europoje kompaktinių automobilių segmento atstovas. Pernai europiečiai nupirko daugiau nei 3 mln. tokio tipo automobilių, o tai sudaro 18,6 proc. visos naujų automobilių rinkos.

Per 8 metus gamintojams pavyko parduoti daugiau nei 3 mln. „trejukių“, iš kurių 613 tūkst. surado šeimininkus Europoje. „Mazda“ pabrėžia, kad šis modelis itin mėgstamas Vokietijoje (parduota 127 tūkst. vnt.), Rusijoje (120,6 tūkst. vnt.), Didžiojoje Britanijoje (89,9 tūkst. vnt.) ir Ispanijoje (43,3 tūkst. vnt.).

„Mazda3” taip pat yra itin populiarus Danijoje, kur užima 6,8 proc. rinkos, taip pat Austrijoje (6,6 proc.), Šveicarijoje (5,2 proc.), geri rezultatai ir itin svarbiose Vokietijos (3,6 proc.) ir Didžiosios Britanijos (3,0 proc.) rinkose.

Pokyčiai vos pastebimi

Atnaujintos „Mazda3” pokyčius pastebės tik įgudusi akis. Gamintojai šiek tiek pakeitė priekinį ir galinį buferius, rūko ir galinius žibintus.

Dėl pakeistų buferių formų, pagerėjo aerodinaminio pasipriešinimo koeficientas. Tiesa, pokytis toks nedidelis, kad jis svarbesnis patiems gamintojams, nei potencialiems pirkėjams: sedano - nuo 0.28 iki 0.27, hečbeko – nuo 0.30 iki 0.29. Dėl to automobilis tapo šiek tiek ekonomiškesnis, pavyzdžiui, dyzelinės MZ-CD 1.6 l versijos sąnaudos nukrito dešimtadaliu litro ir dabar siekia 4,3 l/100 km.

Kad ir kokie menki pokyčiai bebūtų, lyginant dyzelinius variklius, „Mazda3” turi kuo didžiuotis. Šis dyzelinis modelis su 1.6 l, 115 AG varikliu (vidutiniškai sudeginantis 4,3 l/100 km) yra antras pagal ekonomiškumą kompaktinių automobilių segmente. Šioje grafoje pirmauja „Renault Megane“ (1.5 l, 110 AG variklis sudegina 4,2 l/100 km). Trečią vietą dalijasi „Opel Astra“ (1.7 l, 110 AG), „Seat Leon“ (1.6 l, 105 AG) ir „Hyundai i30“ (1.6 l, 116 AG), kurių sąnaudos – 4,5 l/100 km. Klasės etalonas pagal populiarumą „Volkswagen Golf“ (1.6 l, 105 AG) atsilieka nuo šio penketuko ir sudegina 4,8 l/100 km.

Pirkėjams taip pat siūlomi naujo dizaino 16 ir 17 colių ratlankiai, nauja bronzinė „Autumn Bronze“ kėbulo spalva (iš viso siūlomos 8 spalvos).

Nors ir eksterjero pokyčių nedaug, salone jų dar mažiau. Čia šiek tiek žemiau nuleista juoda priekinė konsolė, ant prietaisų skydelio atsirado chromuoti apvadai, pavaras laiku padeda perjungti sufleris, o papildomos įrangos sąraše galima rasti „TomTom“ navigaciją su 5,8 colio lietimui jautriu ekranu. Ši sistema gerokai pagyvina saloną ir įsikomponuoja itin vykusiai.

Salonas dailus, medžiagos ir detalės tvarkingai surinktos, tačiau plastiko kokybė dvelkia pigumu.

Važiavimas yra pakankamai smagus, automobilis valdomas tiksliai, prie to prisidėjo atlikti vairo stiprintuvo pakeitimai. Pakaba išliko tokia pat kieta (MPS versijoje – dar tvirtesnė). Triukšmo izoliacija nors ir pagerinta, tačiau iki tobulybės ar bent jau klasės lyderių dar toloka.

„Aštri“ 260 AG versija

Nors atnaujintos „Mazda3” variklių gamą sudaro 8 pasirinkimai, Lietuvoje pirkėjams siūlomas vienas dyzelinis (1.6 l, 115 AG) ir trys benzininiai variantai: 1.6 l/105 AG, 2.0 l/150 AG, 2.3 l/260 AG.

Mėgstantiems aštriai – „karštas“ hečbekas „Mazda3 MPS“, iki šiol liekantis vienu galingiausiu priekiniais ratais varomu automobiliu rinkoje. Per 100 tūkst. Lt kainuojančioje MPS versijoje montuojamas 2.3 litro darbinio tūrio turbininis benzininis 260 AG variklis, kurio sukimo momentas siekia 380 Nm. Automobilis su šiuo varikliu iki 100 km/val. įsibėgėja per 6,1 sek., o maksimalus greitis siekia 250 km/val. Siekiant galią panaudoti naudingai, automobilyje montuojamas riboto praslydimo diferencialas ir sūkių kontrolės sistema.

Atnaujintos „trejukės“ pristatyme Venecijoje išbandėme visų variklių versijas. Tinkamiausi šiam modeliui pasirinkimai atrodo 2.0 l, 150 AG benzininis arba 1.6 l dyzelinis varikliai: pirmasis demonstruoja pakankamą galią norint važiuoti žvaliu tempu, o antrasis vertas pagyrimų už ekonomines savybes. MPS versija skirta tikriems sportiško važiavimo gurmanams, nevengiantiems jėgas išbandyti ir lenktynių trasose. Įprastose gatvėse šiuo automobiliu važiuoti ne itin jauku vien todėl, kad itin griausmingas variklis ir jautrus akceleratoriaus pedalas provokuoja neatsargiai spustelėti, o tokiomis pramogomis derėtų užsiimti specialiose trasose.

Venecijos apylinkėse išbandėme ir galingiausią įmanomą dyzelinę „Mazda3” su 2.0 l, 185 AG varikliu. Susidarė įspūdis, kad šis jėgos agregatas, kurio maksimalus sukimo momentas siekia 400 Nm, yra per geras tokiam automobiliui. Ši versija Baltijos šalyse nėra siūloma. Gal ir gerai, nes įtikinti pirkėją rinktis tokį variklį kompaktiškam modeliui būtų nepaprastai sunki užduotis.

Brangesnis už konkurentus

Lietuvoje atnaujinta „Mazda3” pasirodys kitų metų pradžioje. Kaip ir anksčiau, pigiausias pasirinkimas – versija su benzininiu 1.6 l varikliu ir 5 laipsnių mechanine pavarų dėže. Standartinės įrangos sąraše neabejotinai pasigesite elektra valdomų galinių durelių langų, o daugiau čia yra viskas, ko reikėtų norint patenkinti nereiklaus bazinio modelio pirkėjo norus: ABS stabdžiai, 6 oro saugos pagalvės, į aukštį ir gylį reguliuojamas vairaratis, šildomos priekinės sėdynės, informacinis kompiuteris, oro kondicionierius, elektroninė stabilumo kontrolės sistema su praslydimo kontrole ir kt.

Apskritai vienu didžiausių trūkumu galima įvardyti „Mazda3” kainą, kuri prasideda nuo 55 820 Lt. Lyginant su konkurentais, pavyzdžiui „Volkswagen Golf“ (nuo 51,2 tūkst. Lt), „Ford Focus“ (nuo 47,4 tūkst. Lt) ar „Opel Astra“ (nuo 50,1 tūkst. Lt), japoniško kompaktiško modelio pradinė kaina atrodo neargumentuotai didelė. Svarbiausia to priežastis – automobilis gaminamas Japonijoje, todėl Europoje jis negali būti pigesnis už, tarkime, Vokietijoje ar Lenkijoje surinktą modelį.

O Lietuvoje „Mazda3” pirmiausia perka tikri šios markės gerbėjai. Prieš porą metų teko girdėti istoriją, kaip vienas garbaus amžiaus sulaukęs įmonės direktorius 5 metus važinėjo pirmos kartos „trejuke“, o pasirodžius naujam modeliui, nusipirko jį išleidęs daugiau kaip 70 tūkst. Lt. Ir jam nebuvo svarbu, kad už tokią sumą jau galėjo persėsti į didesnį „Mazda6” – meilė ir ištikimybė „trejukei“ nugalėjo bet kokius racionalius skaičiavimus.

„Mazda3“ hečbeko vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1598 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 77 kW/105 AG/6000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 145 Nm/4000 aps./min.
Pavarų dėžė: 5 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4100 mm
Plotis: 1765 mm
Aukštis: 1600 mm
Važiuoklės bazė: 2615 mm
Svoris: 1345 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 12,2 sek.
Maksimalus greitis: 181 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 6,4 l/100 km
CO2 emisija: 147 g/km
Bagažinės tūris: 440/1486 l
Kaina: nuo 55 820 Lt

Um Videos auf dieser Seite anzuzeigen muss der kostenlose Flash Player in Ihrem Browser installiert sein. Bitte downloaden Sie den neuesten Flash Player.

Flash Player is needed to view videos on this site. Please download the newest Flash Player and come back.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją