Vilnietis Andrius padangas iš vasarinių į žiemines šiemet suskubo pasikeisti anksčiau – spalio trečios dekados pradžioje. Taip esą galima ir išvengti eilių, ir papildomų išlaidų.

„Pasimokiau iš praėjusių metų patirties. Pernai pirmomis lapkričio dienomis servise eilė buvo dviem dienoms į priekį. Taip pat meistrai nevengia užsidirbti iš žmonių antplūdžio, pakeldami kainas. Tad šiemet nusprendžiau negadinti sau nervų”, - DELFI sakė Andrius. Jis pasakojo, kad jau ne pirmą sezoną ratus keičiasi provincijoje.

„Pernai už vieno rato montavimą mokėjau po dešimt litų, kaip ir šiemet. Kiek teko girdėti, didmiesčiuose kainos bent 50 proc. didesnės”, - sakė vilnietis.

Didžiausi autoservisų tinklai tvirtina, kad kainos per metus nekilo.

„Vairuotojų antplūdžio nėra ir, įtarimą turiu, kad jo nebus“, - sako „Tanagra“ servisų projektų vadovas Artūras Kruša. Anot jo, kalbų apie galimą antrą krizės bangą išgąsdinti vairuotojai ir vasarą kliovėsi žieminėmis padangomis, todėl atšalus nėra reikalo jų keisti. O perkantieji naujas ieško dėvėtų arba kuo pigesnių.

„Vasarą buvo geriau, nei dabar. Grįžtame prie to, kad jeigu kažkas ir kliba, bet dar galima važiuoti – tai retas keičiasi tas detales, renkasi ir žemesnės kokybės detales, svarbu - kuo pigesnes“, - pasakojo A. Kruša.

Įbauginti krizės

Vieno „Kemi” servisų vadovas Julius Jočys skaičiuoja, kad populiaraus Lietuvoje maždaug 1999 -2000 m. „Audi” markės automobilio paruošimas žiemai kainuoja 1600-1700 litų: įskaičiuojant padangų keitimą, darbą, tepalus bei filtrus.

„Jaučiasi, kai kurie žmonės yra įbauginti galimos krizės. Tačiau situacija geresnė nei pernai, nes žmonės anksčiau pradeda galvoti apie padangų keitimą, ne taip, kaip anksčiau, kaip viskas būdavo daroma paskutinę akimirką. Vasarą apskritai buvo pagyvėjimas – darė viską, kas reikalinga automobiliui“, - sako J. Jočys. Jo ir A. Krušos teigimu, paslaugų kainos per metus nekilo, tačiau brango kai kurios padangos.

Tą patį tvirtina ir „Subaru” bei „Mazda” automobiliais besirūpinančio autoserviso darbuotojai: padangas šiemet visi suskubo keistis anksčiau, taupančių dar nedaug.

Padangos brango

Padangų prekybos bendrovės „Melga“ komercijos direktorius Tomas Baužys sako, kad šiemet brango visos padangų rūšys.

„Nebrangusių rūšių nebuvo, visos brango maždaug 5-15 proc.“, - T. Baužys.

Žieminės padangos Lietuvos keliuose būtinos nuo lapkričio 10 iki balandžio pirmos dienos. Nuo lapkričio pirmosios Lietuvos greitkeliuose ir automagistralėse mažinamas leistinas greitis. Lengviesiems automobiliams automagistralėse leidžiama važiuoti ne didesniu kaip 110 kilometrų per valandą greičiu, greitkeliuose - ne didesniu kaip 100 kilometrų per valandą greičiu. Šis ribojimas galios iki balandžio 1-osios.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją